תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • רנו
  • רנו קליאו
  • מסכמים - שנתיים עם רנו קליאו 2012

    רנו קליאו

    סיכום שנתיים של אחזקת רנו קליאו 2012 - כמה היא אמינה, איך היא סוחבת וכמה עולים הביטוח והטיפולים

    • 11-11-2018
    • מאת: יוליאן פרייליך

    הופ הופ טרללה, גדלנו בשנה! החיים המשותפים שלנו עם הקליאו מגיעים לשנתיים, ואחרי שסיכמנו שנה ביחד, הגיעה העת לסיכום ביניים נוסף.

    אז איך מרגיש רכב צרפתי מזדקן? האם הסלוגן "רנו לא רואה מוסך" נכון? האם יש תובנות חדשות אחרי שנתיים?

    רנו קליאו 2012

     

    פרולוג צרפתי

    גם לאחר שנתיים, הדעה שלי על הרכב נשארה דומה. החיסרון הגדול ביותר של הרכב הוא המנוע החלש. בכביש מישורי הביצועים סבירים, אבל בגלל יחסי ההעברה הקצרים אי אפשר למשוך את ההילוכים יותר מידי - הסל"ד עולה מהר אבל המהירות לא ממש, לכן יש צורך להחליף הילוכים באופן תדיר על מנת להאיץ ואי אפשר לצבור יותר מידי מהירות בהילוך מסוים. זה גם לא הרכב הנכון למי שאוהב לשייט במהירויות גבוהות - כבר ב-100 קמ"ש המנוע נמצא באזור ה-3,200 סל"ד.

    הבעיה היא בכבישים הרריים, שמהווים את רוב הנסועה שלי. שם, כן - מושכים הילוכים, מתרגלים לעובדה שיש עליות שנוסעים לאט או יורדים לשולים. אם מדליקים מזגן, צריך להיות... סבלניים, נגיד זאת כך. מה שכן, לזכות אותו מזגן ייאמר שעוצמת המיזוג טובה ורוב הקיץ נהגתי כאשר המאוור על המהירות השניה (מתוך.4..).

    נוחות הנסיעה היא הצד החזק של הקליאו, שמספקת נסיעה רכה ונעימה. המושבים נוחים ומושב הנהג בעל אופציה לכיוון גבוה. יחד עם זאת, חסרה לי תמיכת צד טובה יותר.

    רנו קליאו 2012

    מבחינת בידוד הקליאו מבודדת רעשי רוח וכביש די טוב, אך כשהסל"ד גבוה המנוע לא שקט וכתוצאה מזה חודרים הרעשים לתא הנוסעים. אני פותר את זה בעזרת מוסיקה. אז הרעש אמנם קיים אבל פחות מפריע.

    במושב האחורי המרווח בינוני, פחות ממה שציפיתי מסופר מיני. המושב עצמו בינוני בנוחות שלו אך משענות הראש מתכווננות לגובה - זאת בניגוד למושבים הקדמיים.

    תא המטען מכיל בקלות קניות של משפחה בת שלוש נפשות גם כאשר מותקנת מערכת קול עם סאב שגוזל חלק מחלל תא המטען.


    רנו קליאו 2012

    יין שמשתבח עם השנים או גבינה מסריחה?

    הגענו תכלס לחלק המעניין יותר. האם באמת "רנו לא רואה מוסך כי היא פשוט לא יוצאת ממנו", כמו שראיתי לא מעט פעמים תגובות בעיקר בפייסבוק ובמקומות דומים?

     

    פה העסק מתחיל להיות מעניין, ומתחלק בין אמינות לבין הזדקנות.

    מבחינת הצורה בה הקליאו מזדקנת, אני לא מרוצה. כאשר הרכב נרכש (בהיותו בן ארבע) הפנסים הקדמיים היו צהובים. קשה לקרוא לזה באמת תלונה, כי זה משהו שקורה להרבה רכבים וליטוש פותר את העניין, אבל יש רכבים (בהם גם הספייס סטאר שלנו) בהם זה לא קורה, או לפחות לוקח יותר זמן. צריך גם לקחת בחשבון שלפעמים גם ליטוש ביתי טוב לא תמיד פותר את ה"בעיה", כיוון שההצהבה חוזרת אחרי תקופה מסויימת, לפעמים אפילו שנה או פחות. אולי אם הייתי פונה לעסק שמתמחה בזה הליטוש היה מחזיק ליותר וזה באמת משהו שאני שוקל לעשות.

    בחורף הראשון אחרי שקניתי את הקליאו, גיליתי חדירה של מים מפנס הבלימה המרכזי (שנמצא מעל תא המטען) ומהדלתות האחוריות. אמנם בחרתי בפיתרון הזול - לסתום את האיזור עם דבק סיליקון סביב הגומי, אבל קשה לי להגיד שחדירת מים זה משהו שאני מצפה מרכב בן 4. יחד עם זאת, מאז התיקון אין נזילות.


    רנו קליאו 2012

    כאשר הרכב נרכש הייתה התפוררות של חיפוי הפלסטיק/גומי מתחת לשמשה, עם הזמן הגומי המשיך להתפורר ועוד פיסות ממנו נושרות. האופציות הן להדביק עם סיליקון שחור, או להחליף את כול חתיכת הפלסטיק הזו, מה שכניראה תהיה הוצאה לא קטנה.

    רנו קליאו 2012

    עם קניית הרכב שמתי לב שחלון הנוסע עולה ויורד לאט, במוסך ניסו לשמן את צירים אבל זה לא עזר. בכל מקרה, בינתיים אני משאיר את זה ככה ומתאזר בסבלנות.

    כמו שראיתם, סימני הגיל מראים את אותותיהם בקליאו, ומעניין לדעת אם זה רק אצלי או זאת מחלה של שאר הרכבים מהשנתונים האלו. בואו לספר לנו בפורום אם גם אצלכם זה ככה.

    מנגד, יש את נושא האמינות, ופה דווקא אין תלונות. הרנו רואה מוסך אחת לשנה לצורך טיפול, כשהנסועה השנתית הנמוכה (כ-6,000 ק"מ בשנה) כמובן תורמת פה, אחרת היא הייתה נדרשת לטיפול אחת ל-30 אלף ק"מ. בסופו של דבר גם חשבון הבנק שלי מסכים ומראה שהרנו לא גוררת  הוצאות תיקונים. שזאת גם אחת הסיבות שבחרתי ברכב צרפתי - שיהיה זול עקב תדמית שלילית וחדיש לעומת סופר מיני יפנית.

    וכשבכל זאת צריך לשלם

    הגענו לפינת "כמה זה עולה לנו", השנה עקב מעבר לחברת ביטוח אחרת המחיר ירד ועומד על  2684 ש"ח לביטוח מקיף וחובה (2756 ש"ח בשנה שעברה).

    עלות האגרה השנתית השנה ירדה מ-1186 ש"ח בשנה שעברה ל-1084 ש"ח (כולל תשלום המבחן עצמו). בנוסף הטיפול השנתי (קטן, שמן ופילטרים) עלה 515 ש"ח.

    וכך ניראית טבלת הוצאות:

    01/09/2016 - 35000 ק"מ - ביטוח חובה ומקיף - 2,937 ₪

    22/09/2016 - 35200 ק"מ - טיפול 120 אלף / 4 שנים - 4,413 ₪

    28/09/2016 - 35400 ק"מ - החלפת רפידות - 300 ₪

    07/10/2016 - 35750 ק"מ - התקנת רדיו דיסק - 500 ₪

    14/10/2016 - 35850 ק"מ - התקנת סאב, מגבר ורמקולים - 1,700 ₪

    02/08/2017 - 40552 ק"מ - טסט (מחיר אגרה וביצוע הטסט) - 1,186 ₪

    03/08/2017 - 40561 ק"מ - ביטוח חובה ומקיף - 2,756 ₪

    13/09/2017 - 40880 ק"מ - טיפול קטן / 5 שנים - 515 ₪

    19/08/2018 - 45690 ק"מ - ביטוח חובה ומקיף - 2684 ₪

    21/08/2018 - 45756 ק"מ - טיפול קטן / 6 שנים - 515   ₪  

    21/08/2018 - 45756 ק"מ – טסט (מחיר אגרה וביצוע הטסט) - 1084 ₪


    רנו קליאו 2012

     

    סיכום

    במהלך השנתיים שהקליאו נמצאת ברשותי עברנו יחד כ-10 אלף ק"מ, הרנו מגלה אמינות טובה. זאת כאמור הייתה אחת הסיבות שרכשתי רכב צרפתי זול - העדפתי רכב עם תדמית שלילית שמורידה את המחיר לקרשים על פני יפנית כמו יאריס שהייתה בהכרח ישנה יותר.

    מנגד, לא הכול עבד כמו שתיכננתי - חדירת מי גשם וחיפוי הפלסטיק המתפורר הם דברים שלא ציפיתי שיהיו ברכב בן 4, ברשותי גם מיצובישי ספייס סטאר 2014 בלי אף אחת מה"תקלות" האלה, אפילו הפנסים לא מצהיבים.

    כרכב - אני מרוצה מהקליאו, הוא נוח, מאובזר טוב - בטח לאותם השנים - הבטיחות טובה, תא המטען מתאים למשפחה, וכן, אני גם אוהב את העיצוב שלו, החיצוני והפנימי.

    מנגד, המנוע מבאס, ואם הייתי נוסע כול יום בכביש הררי אני מניח שהייתי רוכש רכב עם מנוע חזק יותר. אבל כיוון שזה הרכב השני במשפחה, ואני נוסע בו בעיקר לעבודה אחת לשבוע או שבועיים, זה פחות מפריע. אם יש צורך לנסיעות בכביש מהיר אני מעדיף לקחת את המיצובישי שתאפשר לנסוע במהירות גבוהה יותר בפחות מאמץ ורעש בזכות הגיר הרציף.

    בסך הכול הקליאו אופציה טובה. היא זולה, אמינה יחסית, ובגדול - לנהג הלא ממהר היא תהיה ממש טובה.