תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • במוו
  • במוו סדרה 2 קופה
  • במוו M2 קומפטישן בישראל - שירת הברבור

    במוו סדרה 2 קופה

    הגרסה הקיצונית והמשופרת (וכנראה האחרונה) של במוו M2 נוחתת בישראל לפני ההחלפה הצפויה של הדגם. 585,000 ₪ לידנית, מעל 600 לאוטומטית

    • 04-11-2018
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    דברי השבח שנשפכו על ה-M2 של במוו היו שני דברים: האחד - כנראה בין הרבים ביותר שנכתבו ו/או נאמרו אי פעם על מכונית כלשהי, לא זכור לי קונצנזוס כה רחב על מכונית אי פעם. והשני - לא רבים מספיק, כי באמת שה"יציאה" הזו, ה-M2, שהגיחה לאוויר העולם לא פחות משנתיים אחרי השקת הסדרה 2 הרגילה, הייתה בלי ספק היורשת המושלמת לסדרה 1 M קופה וגם נחשבת בעיניי לא מעטים ליורשת הרוחנית האמיתית של ה-M3 E46 האגדית.

    גרסת הקומפטישן, כפי שנהוג בחטיבת M, היא הגרסה הקיצונית ביותר של הדגם (למעט מהדורות מיוחדות ומוגבלות כמו CS ו-CSL), וגם הגרסה האחרונה לפני החלפת הדגם (שוב, אם באותו דור לא מוצגות גרסאות CS או CSL או משהו מטורלל אחר). אותה החלפה, כך על פי מקורות שונים, עשויה לקרות כבר בשנה הבאה או לכל היותר ב-2020, אז תהיה הסדרה 2 כבר בת 7.

    במוו-M2-קומפטישן

    היום נוחתת המכונית בישראל עם תג מחיר שלא גבוה בהרבה מה-M2 הסטנדרטית. השינויים, מאידך, די רציניים.

    העיקרי שבהם נמצא מתחת למכסה המנוע, שם נמצא מנוע שנפחו וסידור הצילינדרים (3.0 ליטר, 6 טורי) שלו זהים, אבל הלכה למעשה מדובר במנוע אחר - בעוד שב-M2 הרגילה נמצא מנוע N55 שהוצג ב-2009 והיה גרסה שונה של המנוע שהותקן ב-M235. לעומתו, המנוע ב-M2 קומפטישן הוא S55. נכון, גם ה-S55 הוא "גרסה" של ה-N55, אבל מדובר בגרסה שונה מהותית עם בלוק אחר, בוכנות, שסתומים וסעפת פליטה, גל ארכובה קל יותר, ובעיקר - שני מגדשי טורבו רגילים במקום אחד מסדרת הטווין סקרול.

    במוו-M2-קומפטישן

    גם היישום של שני המנועים שונה בתכלית - המנוע הקודם שימש כאמור מכוניות כמו M135, גרסת 535 של הסדרה 5 ואפילו בדגם היברידי אחד של הסדרה 3. בניגוד מוחלט, המנוע ה"חדש" (הוצג ב-2014) שימש רק שתי מכוניות - ה-M3 וה-M4 היוצאות על שלל גרסאותיהן, וזה חתיכת הבדל.

    ההבדל בהספק מוחשי - שיפור של 40 כ"ס, מ-370 ל-410, וכנ"ל במומנט - מ-47 קג"מ ל-56. יחד עם זאת, ההבדל בביצועים זניח עם שיפור של עשירית שניה בלבד ל-100 קמ"ש - מ-4.3 ל-4.2 שניות בגרסת האוטומטית ומ-4.5 ל-4.4 בידנית.

    במוו-M2-קומפטישן

    הבדל משמעותי יותר הוא רצועת הכוח, ה-M2 הרגילה מפיקה את שיא המומנט ב-1,400 סל"ד ואת שיא ההספק ב-6,500 סל"ד (כשכבר מכ-5,600 זמינים 362 כ"ס וב-6,500 יש עוד "גבעה" של כוח).

    מאידך רצועת הכוח של הקומפטישן נמשכת מ-2,350 ועד 7,000 סל"ד (שיא ההספק מגיע ב-6,250 סל"ד וממשיך עד 7,000). ניתוח של גרפי ההספק שמפרסמת במוו מעלה כי באותם 1,400 סל"ד בהם מפיקה ה-M2 הרגילה את מלוא המומנט שלה (כאמור, 47 קג"מ), הקומפטישן מפיקה רק כ-35 קג"מ.

    במוו-M2-קומפטישן

    מה שכל זה אומר בעברית, זה שהמנוע של ה-M2 קומפטישן, מכוון לעבודה אינטנסיבית יותר במסלול, וכפועל יוצא מכך הוא אמנם יותר חזק ומתאים יותר לשימוש במסלול אך פחות גמיש ונינוח בשימוש יומיומי, כמו גם ידרוש נהיגה אגרסיבית יותר כדי להגיע לאותם ביצועים.

    עוד שינויים כוללים גשר קדמי עשוי קרבון, מתלים, היגוי ובקרת יציבות בכיול מעט שונה, בלמים גדולים יותר, אגזוז חדש עם שסתומים חשמליים, מתלה אחורי שונה וכמה נגיעות עיצוביות כמו מראות וחישוקים שונים כדי שלא רק אתם (והמוסכניק שיפתח את מסכה המנוע) תדעו שאתם נוסעים בדגם המיוחד יותר. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.

    במוו-M2-קומפטישן

    כמו בחו"ל, גם אצלנו תוצע ה-M2 קומפטישן עם שתי תיבות הילוכים - ידנית עם שישה הילוכים או כפולת מצמד עם שבעה. המחירים יעמדו על 585,000 ₪ לדגם הידני ו-20,000 שקלים יותר עבור האוטומטית.

    יש לכם שאלות על ה-M2 קומפטישן? רוצים לספר לנו מה דעתכם עליה? הצטרפו לדיון בפורום.