תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אאודי
  • אאודי R8
  • אאודי R8 מתחדשת

    אאודי R8

    אאודי R8 עוברת מקצה חידושים שכולל כיול מתלים מדויק יותר, תוספת כוח ועיצוב חדש ואגרסיבי יותר. אצלנו באביב 2019

    • 24-10-2018
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    זה מרגיש כאילו הדור השני של אאודי R8 הושק אך לפני שבועות בודדים, אבל הנה כבר עברו שלוש שנים תמימות מאז נחשף לראשונה בתערוכת ז'נבה של 2015. כעת הגיע הזמן לרענן אותו, עם יישור קו עיצובי שמקרב אותו לשפה החדשה ועדכונים טכניים שיעזרו לו להמשיך ולהתמודד מול מכוניות כמו ה-911 של פורשה, ה-AMG GT של מרצדס, ה-i8 של במוו ועוד רבות מאוד וטובות עוד יותר.

    בחוץ השינויים מורגשים מאוד - פגוש קדמי חדש לגמרי עם עיצוב הרבה יותר אגרסיבי, כשבמרכז החזית עומדים שלושת החריצים החדשים של אאודי שהוצגו לראשונה ב-A1 כהומאז' לגרסת הכביש של אאודי קוואטרו 1984. קשה לי לחשוב על קבוצת מכוניות שחולקות פחות פריטים מהשלוש האלה - אולי לאדה ניסה וטסלה רודטסר, אבל אם אאודי רוצים לחלוק כבוד לחברת כבוד של כל "טופ 5 המכוניות שהייתי קונה אם הייתי זוכה במיליארד דולר האלה", אנחנו בטח שלא הולכים לעצור אותם.

    עוד מלפנים אפשר לראות ליפ אפור שמתחבר לחישוקים חדשים וחצאיות צד, מראות וכונס מרכזי אפורים גם הם - כאשר השניים הראשונים גם חדשים לחלוטין.

    מאחור... אנחנו לא יודעים מה קורה, כי למעט תמונת תקריב של אחד האגזוזים, אאודי החליטה (או שכחה? לא, כנראה החליטה, הם גרמנים, הם לא עושים דברים אנושיים כמו "לשכוח") לא לשחרר אף תמונה של אחורי הרכב. האם אפשר להסיק מכך שאין שם הרבה שינויים? לא בהכרח, אבל אם בא לכם - לכו על זה.

    מתחת למשטחי הברזל המעוצבים מחדש, אאודי רומזת לרשימת שינויים טכניים ארוכה במנוע, כמו למשל עוקת שמן יבשה שמאפשרת התקנה נמוכה יותר של המנוע, וגם רדיאטור ייעודי לשמן ששומר על הטמפרטורה שלו יציבה ומשאבה שמסוגלת לעבוד גם תחת תאוצה של 1.5G, שזה - בקמ"שים - מלא.

    מה שאאודי שוכחת לספר, זה שאותו הטקסט הופיע כמעט מילה במילה בהודעה לעיתונות על הדגם המוחלף. עוד אאודי טוענת על שיפור בהספקים של שתי גרסאות המנוע, אולם היא לא מציינת בדיוק מה גודלו.

    מה שאאודי כן מפרטת אודותיו, הוא מערך המתלים. ה-R8 המחודשת מקבלת מצבי נהיגה חדשים - יבש, רטוב ושלג, כיול מערכת ההיגוי שופר כדי להעביר פידבק טוב ומדויק יותר לנהג, ושיפורים בכיול מערכת בקרת האחיזה מאפשרים למכונית לבלום מוקדם יותר ב-1.5 ו-5 מטרים מוקדם יותר ממהירויות של 100 ו-200 קמ"ש בהתאמה.

    מצ'מפיון מוטורס, נמסר כי שיווקה של ה-R8 החדשה בישראל צפוי להתחיל ברבעון השני של שנת 2019.