תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פיגו
  • פיגו 3008
  • פיג'ו 3008 מקבל מנועים חדש - עודכן

    פיגו 3008

    פיג'ו 3008 מקבל מנוע וגיר חדשים, עם צריכת דלק משופרת שנמדדה לפי התקן החדש, עוד אבזור, ומחיר קצת יותר גבוה

    • 18-10-2018
    • מאת: משה בדש | צילום: יצרן

    עדכון (6.11.2018): חברת לובינסקי מודיעה על תחילת שיווק ה-3008 גם עם מנוע טורבו בנזין חדש (שהוא למעשה שיפור של המנוע הקיים). נפחו עדיין 1.6 ליטר והוא מפיק כעת 180 כ"ס (165 לפני כן) ב-5,500 סל"ד ו-25.5 קג"מ ב-1,650 סל"ד. תיבת ההילוכים כאן, כמו במנוע הדיזל, היא אוטומטית שמונה הילוכים של אייסין והביצועים עומדים על 8.8 שניות למאה קמ"ש, 219 קמ"ש מרביים ו-17.9 ק"מ לליטר בנסיעה בינעירונית (לפי תקן WLTP החדש והמחמיר), שמביאים את ה-3008 העדכני לקבוצת זיהום 4.

    ה-3008 עם המנוע החדש ישווק תחילה רק ברמת גימור פרימיום, שתציע כמעט את אותו אבזור כמו בדגם המוחלף, כשההבדל היחיד הוא התווספותה של פתיחת דלת תא מטען חשמלית עם הנפת רגל. 

    המחיר יעמוד על 184,000 ש"ח, מחיר זהה לגרסת הדיזל החדשה ועליה של 4,000 ש"ח ממחיר גרסת הבנזין הקודמת. 

    הכתבה המקורית: לאחרונה נכנס לתוקפו תקן WLTP המחמיר שבודק צריכת דלק אמיתית, זאת לעומת תקן ה-NEDC שהתרכז בבדיקות מעבדה והיה אופטימי מאוד ביחס לנתוני האמת. קונצרן PSA היה הראשון שהתחיל לעבוד על המנועים שלו ולשנות אותם על מנת שיעמדו בתקן, לכן זה לא מפתיע שפיג'ו היא החברה הראשונה שמציגה מנוע חדש עם נתונים כל כך מרשימים.

    הפיג'ו 3008 מקבל כעת מנוע טורבו דיזל חדש, Blue-HDI, בנפח 1.5 ליטר, שמחליף את מנוע ה-1.6 ליטר שיוצא לגמלאות. הנתונים היבשים מספרים על 130 כוח סוס ב-3,750 סל"ד עם מומנט של 30.6 קג"מ ב-1,750 סל"ד. צריכת הדלק המוצהרת עומדת על 24.4 ק"מ לליטר. עד פה הנתונים לא מרגשים ודי סטנדרטיים למנוע טורבו דיזל, אבל כאן מגיע הקטע המעניין – פליטת מזהמים של 105 גרם CO2 לק"מ מציבה את ה-3008 בקבוצת זיהום אוויר 2, שהייתה שמורה עד כה פחות או יותר רק למכוניות היברידיות.

    זה לא רק מרשים לרכב באופן כללי, זה עוד יותר מרשים כשמדובר ב-SUV, זה מרשים על אחת כמה וכמה כשמדובר במנוע דיזל (שמגיעים בדרך כלל לקבוצות המזהמות ביותר בסרגל), וזה הכי מרשים כשמבינים שזה לפי תקן ה-WLTP שכאמור מודד נתוני אמת. לצד מעבר למנוע החדש, ה-3008 מקבל גם תיבת הילוכים חדשה בעלת 8 הילוכים מבית אייסין היפנית שמייצרת גם את התיבה המוחלפת. נתון התאוצה ל-100 עומד על 11.5 שניות עם מהירות מרבית של 192 קמ"ש.

    ה-3008 יגיע בשתי רמות אבזור, אקטיב ופרימיום, כאשר גרסת הפרימיום תגיע במהדורה מוגבלת העונה לשם Special Edition. גרסו זו תוסיף לרשימת האבזור של הפרימיום תאורת לד מלאה בכל הרכב, חזית זהה לגרסת ה-GT, ופתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, כולל תפעול עם הרגל.

    מבחינת מערכות בטיחות, ברמת הפרימיום ה-3008 מצויד במערכת התרעה לערנות נהג, מערכת תאורה אקטיבית, תיקון סטיה מנתיב, וגם ניטור שטחים מתים אקטיבי (שמתנגד להיגוי אם החלטתם לסטות לתוך רכב שנוסע לידכם), בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית זחילה בפקקים, בלימה אקטיבית בטווח של 5-140 קמ"ש, זיהוי תמרורי מהירות והמלצה להתאמת מהירות הנסיעה בבקרת השיוט.

    בגרסת האקטיב תישארו עם בלימת החירום (עד 60, 80 ו-85 קמ"ש להולכי רגל, רכב עומד ורכב נוסע בהתאמה) וזיהוי תמרורי המהירות עם המלצה להתאמת מהירות הנסיעה בבקרת השיוטתוותרו על רוב מערכות הבטיחות האקטיביות, אבל תוותרו על שאר המערכות של גרסת פרימיום. את המפרטים המלאים תוכלו לקרוא כאן.

    מתחילת השנה ונכון לסוף חודש ספטמבר, נמכרו 2,437 יחידות של ה-3008, כאשר 1,558 מתוכן היו של גרסת הדיזל בעלת המנוע הישן (1.6 טורבו דיזל, 120 כ"ס). מספר פנטסטי לכל הדעות שעזר ל-3008 להתברג עמוק לתוך העשיריה הפותחת בקטגוריה שלו. יחד עם זאת, מחיר כניסה גבוה שטיפס לא מעט מאז הושק ה-3008 (מחירו הראשוני היה 140 אלף ש"ח) עלול להעיב על יתרונותיו של המנוע החדש ולא בהכרח יגביר את המכירות עוד יותר.

    מחירים:
    אקטיב – 155,990 ש"ח
    פרימיום Special Edition – 183,990 ש"ח