תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מרצדס
  • מרצדס A קלאס
  • היי מרצדס - A קלאס החדשה בישראל

    מרצדס A קלאס

    מרצדס A קלאס החדשה נוחתת בישראל עם פלטפורמה חדשה, עיצוב חדש, מנועים חדשים, מערכת זיהוי קולי ותא נוסעים שעשה קפיצת מדרגה אסטרונומית

    • 08-10-2018
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: פבל צ'רניצקי

    כלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, מודיעה על תחילת שיווק ה-A קלאס החדשה - דור רביעי למשפחתית - בישראל. ה-A קלאס החדשה נחשפה לראשונה בפברואר האחרון וכבר הספקנו לפגוש אותה בקרואטיה מוקדם יותר השנה.

    ה-A החדשה היא, כנדרש, גדולה, רחבה, ארוכה ומרווחת מקודמתה, אבל זה לא הקלף בשרוול שלה. אפילו לא העיצוב החיצוני (שהיה, אם שואלים אותי, טוב יותר בדור הקודם) אלא תא הנוסעים שעבר לא פחות ממהפכה בקנה מידה גלקטי. עם איכות חומרים שהייתה ברמה נמוכה מזו של מאזדה 3 או אופל אסטרה, ועכשיו לא תתבייש להיכלל באותה שורה עם מרצדס E קלאס, אאודי A6 ודומותיהן.

    עם הדור הנוכחי של ה-A קלאס מרצדס החליטו לשנות כיוון - להפסיק לתחוב כל פיסת טכנולוגיה שיש להם לספינות הדגל, שנוהגים בהם אנשים שכנראה ירגישו יותר בבית עם טלפון חוגה מאשר עם אנדרואיד אוטו - ולהתחיל להכניס את כל המערכות הכי מתוחכמות שלה דווקא למכונית שהאנשים שנוהגים בה אשכרה יודעים לשלוח קובץ בוואטסאפ.

    כך למשל מקבלת ה-A קלאס את כל (אבל כ-ל) מערכות הבטיחות האקטיבית שקיימות ב-S קלאס החדשה - עם בקרת שיוט אדפטיבית, שמירת נתיב, מעבר נתיב עצמאי, ואפילו האטה עצמונית לפני פניות (במידה ובקרת השיוט פועלת). חבל מאוד שחוץ מבלימה אוטונומית והתרעת סטיה מנתיב אף אחת מהמערכות לא מגיעות כסטנדרט, כאשר גרסאות פרוגרסיב ומעלה יוסיפו שמירת נתיב. על שאר המערכות תצטרכו לשלם, כאשר המחירים משתנים היות והמערכות לא מגיעות כחבילה אלא נדרשת "תפירה" ייעודית לדרישות של כל לקוח.

    בנוסף, מקבלת ה-A קלאס החדשה את מערכת ה-MBUX, או בעברית - Mercedes Benz User Experience - מערכת שליטה קולית שמבינה שפה חופשית, מבינה פקודות כמו "קר לי" ו"איפה יש מסעדה קרובה", ופועלת בהתאם (מעלה את הטמפ' או מציעה רשימת מסעדות קרובות). היא גם תדע להתקשר ל"אחי" (היא תשאל מי זה בפעם הראשונה ותזכור), לפתוח את הסאנרוף ועוד שלל דברים. המערכת זמינה בישראל, אבל לצערנו היא לא מבינה עברית, אז תרצו להשוויץ בפני החברים שלכם שהאוטו שלכם מדבר איתכם, כדאי שתשפשפו את המבטא האמריקאי (או האנגלי, אנחנו לא שופטים).

    אבל המערכת הכי מגניבה - ובפער - היא מערכת המציאות הרבודה שזמינה בגרסאות פרוגרסיב ומעלה. בזמן שמערכת הניווט פועלת, היא מקרינה על המסך המרכזי צילום וידאו בזמן אמת של הצומת או המחלף אליו אתם מגיעים, ומציירת על המסך חצים על הנתיב אליו אתם צריכים לעבור.

    את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.

    כמו הדור הקודם, גם הפעם מתחילה כלמוביל לשווק את ה-A בשלוש גרסאות - A180, A200 ו-A250. שתי הגרסאות הבסיסיות מקבלות מנוע 1.3 ליטר (1.33 ליתר דיוק) חדש לחלוטין, שמפיק 136 ו-163 כ"ס ב-A180 וה-A200 בהתאמה. ה-A250 מפיקה 224 כ"ס ו-36 קג"מ ממנוע 2.0 ליטר מהדור הקודם שעבר מספר שינויים מהותיים. שני המנועים משודכים לתיבת שבעה הילוכים כפולת מצמדים מפיתוח עצמי.

    כמו בדור הקודם, גם הפעם ה-A250 תהיה גרסה מעט מחודדת, מוקשחת וספורטיבית יותר, והיא תקבל מערך מתלים שונה עם מתלה אחורי עצמאי (שגם משפר משמעותית את הנוחות למרות חישוקים גדולים יותר) ובורר מצבי נהיגה עם מצב ספורטיבי... ובכן, ספורטיבי יותר.

    מרצדס A קלאס - גרסאות ומחירים:
    A180 אדוונס - 230,000 ש"ח
    A180 פרוגרסיב - 255,000 ש"ח
    A200 אדוונסד סטייל - 243,000 ש"ח
    A200 פרוגרסיב - 270,000 ש"ח
    A200 לימיטד אדישן (50 יח') - 257,000 ש"ח
    A200 AMG ליין - 294,000 ש"ח
    A250 AMG ליין - 335,000 ש"ח

    dddd