תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • לקסוס
  • לקסוס RC
  • לקסוס RC מתחדשת

    לקסוס RC

    לקסוס חושפת מתיחת פנים ל-RC שהופכת אותה למעודנת ואלגנטית יותר, אבל מבטיחה גם לשפר את ההתנהגות

    • 02-09-2018
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    לקסוס RC היא אחת המכוניות היותר אמביוולנטיות שנתקלתי בהן בחיי. מצד אחד היא מעוצבת על הגבול שבין עתידני למופרך (בקטע טוב), אבל מצד שני היא נוחה ושקטה, ועם כמה שלא נעים להודות בזה, גם לא ממש ספורטיבית. לפחות לא בגרסת ה-F שלה.

    עכשיו מודיעה לקסוס על מתיחת פנים ל-RC, וגם על כך שהיא מרחיקה אותה עוד יותר מאחותה מרובעת הדלתות, ה-IS, ומקרבת אותה ל-LC. בהתאם לכך, נראה שלקסוס לקחה צעד אחד אחורה באטרף העיצובי. ההבדל העיקרי הוא בחזית, שם לקסוס העניקה ל-RC המחודשת פנסי חזית מעט יותר סטנדרטיים מאלו של הדגם הקודם ובאופן מאוד לא שגרתי, היא אפילו לא הגדילה את הגריל. מאחור השינויים כוללים בעיקר פנסים ופגוש חדשים.

    בתוך תא הנוסעים השינויים קטנים עוד יותר ועיקרם צבעים חדשים לריפודים, וכריות ברכיים גדולות יותר בצדי הקונסולה המרכזית.

    אבל לקסוס מבטיחה לא מעט שינויים מתחת לפני השטח. בין היתר אפשר למצוא כאן סנפיר חדש על מראות הצד ותעלות לניתוב האוויר דרך הפגוש האחורי שאמורים ביחד לשפר את זרימת האוויר סביב הרכב ולשפר את היציבות שלו במהירויות גבוהות. בנוסף, חישוקים חדשים עם צמיגים אוחזים יותר, תותבים קשיחים יותר ובולמי זעזועים חדשים. בזכות השינויים האלה, לקסוס מבטיחה שיפור משמעותי בכל ההיבטים הדינמיים של ה-RC. במילותיה שלה היא מתארת אותם כ"איכות נסיעה רכה באופן קיצוני והתנהגות חדה כסכין".

    לקסוס אומרת שהיא תחשוף פרטים נוספים על ה-RC בתערוכת פריז שתיערך באוקטובר, אבל אינה מפרטת שעשתה שינויים כלשהם ביחידות ההנעה, כך שאנחנו כנראה צפויים להמשיך לקבל את מנוע ה-2.0 ליטר טורבו שמפיק 241 כ"ס ואולי, רק אולי, נקבל גם את ה-V6 שנמכר בחו"ל שמפיק 311 כ"ס. את גרסאות ההנעה הכפולה הם יכולים להשאיר מעבר לים, אנחנו נסתפק בהנעה האחורית.

    אז איזו לקסוס RC אתם מעדיפים? את זו האלגנטית או המופרעת יותר? הצטרפו לדיון בפורום וספרו לנו מה דעתכם.

    dddd