תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • MG
  • MG 3
  • MG3 מתחדשת

    MG 3

    MG חושפת מתיחת פנים ל-3 שלה, ומשאירה את תפקיד הדוברות לעיתונות הרכב הבריטית

    • 19-08-2018
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן, פבל צ'רניצקי

    MG3 היא מכונית מאוד מעניינת. היא לא טובה פר-סה, אבל היא גם מאוד מצאה חן בעיניי בזכות איזשהו קסם גס וקדמוני. מין משהו שכבר לא מוצאים היום, משהו כזה שגורם לך להתחבר אליה הרבה יותר מאשר למכוניות אחרות. כמובן שגם עזרה לה העובדה שהיא זולה בטירוף.

    מאידך, היא נפגעת חזק מציון הבטיחות הנמוך שלה, וספציפית בישראל, גם מהמחסור ב"שם". מותג סיני הוא לא בדיוק ערובה לבטחון מחד, ומאידך, זה גם לא ש-MG המקורית הייתה טויוטה.

    במהלך סוף השבוע חשפה MG מתיחת פנים ל-3, ובהודעה לעיתונות שליוותה את התמונות, היה לא מעט מלל, כשמעט מאוד ממנו מספר על השינויים שבוצעו ברכב.

    MG מספרת הרבה מאוד על התמורה יוצאת הדופן למחיר של ה-3 הקטנה, תמורה שגם בבריטניה, כמו בישראל, גורמת למחירים של כל המכוניות האחרות בקטגוריה שלה להראות כמו עושק נורא. בבריטניה, למשל, תעלה ה-MG3 המחודשת בין 9500 לקצת פחות מ-13000 ליש"ט. לשם השוואה, פורד פיאסטה מתחילה מ-13700 ואפילו הקא הקטנה יותר מתחילה ב-11000 ליש"ט.

    כדי לחזק את מעמדה בשוק, MG בריטניה גם תרחיב את תקופת האחריות על ה-3 ל-7 שנים. מעניין אם המהלך הזה יזלוג גם לישראל.

    בכל מקרה, באשר לשינויים ברכב עצמו, הם - מסתבר - הרבה פחות מינוריים ממה שניתן להבין מההודעה לעיתונות. MG עצמה מספרת על בדיוק שני דברים חדשים שהרכב מקבל - מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך 8 אינץ' וקישוריות אפל קארפליי (עד עכשיו היתה מע' סטריאו רגילה), מצלמת רוורס בדגמים המאובזרים יותר. זהו.

    אבל חיפוש זריז באינטרנט מעלה ש-MG העולמית כבר שחררה רכבים למבחנים והם כבר פורסמו. ומאותם מבחנים עולה שהשינויים הם לא פחות מאסטרונומיים. העיצוב החיצוני אמנם לא שונה מהותית, כשההבדלים היחידים הם חזית חדשה א-לא ZS עם פנסים חדים ומלוכסנים יותר ופגוש עם גריל זוויתי, אבל בפנים השינויים עצומים.

    לצערי, MG לא שחררו תמונות רשמיות של המכונית ולכן לא תוכלו לראות כאן תמונות של תא הנוסעים ותאלצו להסתפק בתמונות של תא הנוסעים של ה-ZS. אם תרצו בכל זאת, גיגול זריז יפתור לכם את העניין.

    למעשה, כל תא הנוסעים הוא חדש לחלוטין, כשבגדול הוא פשוט נלקח ישירות מה-ZS עם כמה שינויים מינוריים כמו מיקום מעט גבוה יותר של המסך המרכזי ועיצוב מעט שונה לפאנל הפלסטיק המרכזי שעובר לרוחב הדשבורד.

    אם אתם שואלים אותי, זה הדבר הכי נוכן ש-MG יכלו לעשות. כמו שאתם יכולים לקרוא במבחן שעשינו ל-ZS, תא הנוסעים שלו מתגבר על כל הטענות שהיו לי כלפי תא הנוסעים של ה-3 המקורית. איכות החומרים גבוהה (יחסית, כן?), הנדסת האנוש טובה יותר, העיצוב נעים יותר והגימור, איכות ההרכבה וכל תחושת החיבור של חלקי תא הנוסעים השונים אחד לשני טובים יותר בפער עצום. אם ה-MG3 הקודמת הרגישה כאילו שאתם משלמים מחיר של רכב בן 3 על מה שמרגיש... ובכן, כמו רכב בן 3, נראה שפה הם הצליחו לפתור את הסוגייה הזו לחלוטין.

    בכל הנוגע להגעת ה-MG3 המחודשת לישראל, כרגע לא ידוע מתי היא תגיע היות והיא טרם קיבלה מנוע שעומד בתקן יורו 6.

    יש לכם שאלות על ה-MG3 המחודשת? רוצים לספר לנו מה דעתכם על תא הנוסעים החדש? הצטרפו לדיון בפורום.

    dddd