תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מיצובישי
  • מיצובישי אאוטלנדר
  • מיצובישי אאוטלנדר PHEV - נהיגה ראשונה

    מיצובישי אאוטלנדר

    שלומי יצא למרסיי לפגוש את האאוטלנדר PHEV המחודש ומצא פרונט חדש, מנוע חדש ו... ערכת קריוקי?

    • 16-07-2018
    • מאת: שלומי צרפתי | צילום: יצרן

    על פניו, ההשקה של האאוטלנדר PHEV המחודש לא הביאה בשורות חדשות ומרעישות. התמונות של הרכב המחודש יראו לכם בדיוק כמו תמונות של ה-PHEV הקודם. השינוי הויזואלי היחידי שניתן להצביע עליו הוא חישוקים וגריל קדמי ששונים מהדגם הקודם. בפנים האאוטלנדר מציג מושבי עור חדשים בתפירה מהודרת וזהו פחות או יותר.

    מתחת לפני השטח ישנם שינויים נוספים. מנוע הבנזין שודרג למנוע בנפח 2.4 ליטר והמנוע החשמלי שמחובר לגלגלים האחוריים חזק יותר. כמו כן יכולת אגירת החשמל של הסוללה גבוהה יותר וכיול המתלים של הרכב רך יותר. למערכת ההנעה הכפולה יש כעת גם מצב שלג ומצב ספורט. ה-PHEV החדש תוכנן כך שרוב הזמן, עד כמה שאפשר, יופעל במצב החשמלי שלו, ומנוע הבנזין ייכנס לפעולה רק כשצריך. כשרוב הזמן הוא משמש כגנרטור שמטעין את הסוללה החשמלית. המהירות המקסימלית שניתן להשיג ע"י אנרגיה מהסוללה עלתה גם כן, מ-120 קמ"ש ל-135 קמ"ש.

    אבל ה-PHEV החדש הוא הרבה יותר מאשר רשימה קטנה של שינויים. הוא בעצם העתיד של מיצובישי בתוך הקונצרן הגדול של ניסאן ורנו. תקנות איכות הסביבה של אירופה מקשות מאוד על היצרנים להמשיך ולייצר מכוניות מהדור הישן. כך למשל הפג'ארו, ספינת הדגל של מיצובישי לאורך השנים, יתלה את נעליו בקרוב ויירד מפס הייצור. ה-PHEV הוא הנישה שבה היהלומים של מיצובישי יוכלו להמשיך לנצנץ.

    אם חושבים על זה לעומק, יש סיבות לאופטימיות. מיצובישי נחשבת כפורצת דרך בתחום הפלאג אין הייבריד ורכבים חשמליים בכלל. נכון לעכשיו, אין כרגע בשוק אף SUV עממי אחר שמציע את הפתרון הזה. בעצם, האאוטלנדרPHEV  הוא הפלאג אין הייבריד הנמכר ביותר בעולם ועם הנתון הזה, ככל הנראה שהטכנולוגיה הזו תגיע לשאר הדגמים של הקונצרן (רנו ניסאן ומיצובישי) ולא מן הנמנע שבעתיד הלא רחוק נראה מכוניות של רנו וניסאן עם הכיתוב PHEV, בעיקר בגזרת ה-SUV.

    בעתיד של תעשיית הרכב בכלל, זורמים הרבה וואטים. בגלל אותן תקנות ירוקות שמחמירות עם השנים, מנועי הדיזל הכל כך חביבים על האירופאים יחדלו מלהתקיים בזמן הקרוב וזו בדיוק הנישה אליה מיצובישי מכוונת, נסיעה חשמלית ידידותית לסביבה שמונעת באמצעות טכנולוגיה חכמה שהופכת את הרכב להרבה יותר מסתם רכב.

    אולי לנו לישראלים זה קצת פחות מדבר אבל לחלקים אחרים בעולם ה-PHEV והטכנולוגיה של מיצובישי תפורים ככפפה ליד.

    קחו לדוגמה את יפן, שם אסונות טבע והפסקות חשמל שכיחים בערך כמו חמסינים אצלינו. היפנים יוכלו להשתמש ב-PHEV כגנרטור שיחזיק את הבית שלהם בזמן הפסקת חשמל. בעצם, בעזרת 1500 וואט שניתן להוציא מהסוללה ב-PHEV הוא יכול להיות מקור חשמל עצמאי לבית צנוע למשך זמן לא מבוטל בכלל, כל עוד יש דלק במיכל.

    זו שיטה שחברת החשמל המקומית ביפן מייצרת לה תמיכה תשתיתית והיא חלק מהחזון של מיצובישי.

    חלק נוסף בחזון הוא היכולת לאגור חשמל ולהפוך את הרכב ליחידת רווח. כך למשל יוכלו היפנים לטעון את הסוללה של ה-PHEV בזמן שהחשמל זול יותר ולמכור אותו בחזרה למדינה בשעות בהן הוא יקר יותר. חזון ירוק יותר מדבר על טעינת הסוללה ממקורות "נקיים" כמו השמש או הרוח ומכירה של החשמל לתשתית שיתופית. בסקנדינביה למשל, ה-PHEV אהוב במיוחד בגלל 2 סיבות עיקריות, המודעות הגבוהה לאיכות הסביבה והעובדה שמדובר ב-SUV בעל הנעה כפולה שמאפשר לך להתנייד גם כשהכביש מושלג.

    עוד נישה שרלוונטית גם אלינו היא היכולת לצאת עם ה-PHEV לטיול קמפינג עם המשפחה. יכולות השטח (הקלות יש לציין) ייקחו אותכם בשבילים לפיסת טבע רחוקה בה תוכלו לחבר את מערכת הקריוקי לאחד משני התקעים שיש ברכב ולהפר את שלוותו של הטבע לצלילי עומר אדם והזיופים שלכם (השם ישמור... למה לתת להם רעיונות?! העורך). או סתם לחבר מנורה, מכונת קפה ושלל מטענים שונים. בניגוד לגנרטור רועש ה-PHEV יספק את החשמל בשקט ולאורך הרבה מאוד זמן (אין הרבה גנרטורים עם מיכל דלק של 50 ליטר...).

    ואם קצת שכחנו מהנישה העיקרית של הרכב... אז ה-PHEV מאפשר לכם להפוך את התלות בדלק לשולית יותר. אם יש לכם את היכולת להטעין את הרכב בבית והעבודה שלכם נמצאת במרחק של עד 20 ק"מ תוכלו להיפרד מהמפגש המעיק עם תחנת הדלק ולחסוך דיי הרבה כסף. מי שיכול להטעין את הרכב גם בביתו וגם בעבודה יוכל לכסות כמעט 90 ק"מ יומיים של נסיעה חשמלית ואולי קצת יותר אם ילמד להשתמש ביכולת של הרכב לטעון את הסוללה בזמן נהיגה.

    ל-PHEV יש מנופים מאחורי ההגה אבל בניגוד לרוב הרכבים בהם המנופים משמשים להעברת הילוכים כאן הם שולטים ב"כמות" בלימת המנוע וכתוצאה מכך על כמות הטעינה של הסוללה בעזיבת דוושת התאוצה. זה יעיל מאוד בירידות ארוכות ויכול להוסיף בקלות עוד כמה ק"מ בחינם.

    ובלי שום קשר להבטחות ולחזון עתידי ירוק יותר, ה-PHEV הואSUV  טוב בכל קנה מידה. הוא נוח ושקט להפליא, הוא מרווח והוא מאיץ מצויין בזכות מומנט חשמלי בריא.

    אם הייתי צריך להצביע על חסרונות אז התחושה הדלה של תא הנוסעים מהדגם הקודם עדיין מורגשת. זוויות הגלגול של הרכב גבוהות במיוחד בנסיעה בכביש מפותל ובתנאי דרך כאלה מרגישים את המשקל העודף של הרכב  אבל שום דבר מזה לא מעיב על התחושה הטובה הכללית המאוד טובה שהרכב נותן.

    גם אם מסתכלים עליו כרכב ולא כגימיק מדובר ברכב משפחתי מצוין שיענה על כל הצרכים של משפחה ממוצעת (ורק ממוצעת כי אין בתכנון כרגע PHEV 7 מקומות).

    dddd