תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • די אס
  • די אס DS7 קרוסבק
  • אולי הפעם - DS7 בישראל

    די אס DS7 קרוסבק

    DS רוצה סיבוב שני וחוזרת בכוחות מחודשים לשוק הישראלי עם DS7 קרוסבק וחנות DS ראשונה בישראל. המחיר - החל מ-240 אלף ₪

    • 22-04-2018
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    DS, כתפישה, לפחות בגלגול המודרני שלה, נולדה בתחילת העשור הנוכחי. סיטרואן ראתה את ההישגים של הולדת מותגי יוקרה ביתיים אצל יצרניות אחרות (פולקסווגן, טויוטה, ניסאן) ואת גל מותגי היוקרה-רטרו (חיפושית, מיני, אבארט), ראתה כי טוב והחליטה גם. את בתחילת העשור זה לא עבד - השם סיטרואן עדיין היה על האחוריים של המכוניות ופגע ב"יוקרתיות" של הדגמים. המילים "סיטרואן מעוצבת" נורו לאוויר בכל הזדמנות והליין/מותג יוקרה לא הצליח להתרומם.

    אז סיטרואן החליטו לעשות מעשה ולהפריד את המותג מהמותג. מותג DS הפך ליחידה עצמאית והתנתק לחלוטין ממותג האם. אין סיטרואן על דלת תא המטען, אין סיטרואן על משקוף אולם התצוגה, אין סיטרואן. אבל הנזק כבר נעשה, והמכירות המשיכו לדשדש. אם בהתחלה דגמי DS השונים היו "סיטרואן מעוצבות" הרי שהפעם הביקורות היו נוקבות עוד יותר וייחסו ליצרנית לא פעם נסיון "לעבוד על אנשים".

    אבל בשטח? הביקורת לא הייתה מוצדקת. המכוניות של DS אמנם התבססו על מכוניות של סיטרואן, אבל הבידול היה מובהק. בין אם באבזור, ביחידות ההנעה ובעיצוב - קשה לחשוב על מישהו "מחוץ לסצנה" שיכול לקשר - למשל - בין ה-C5 ל-DS5. בנוסף, שיתוף פלטפורמות בין מותגי קונצרן הוא עניין שבשגרה, אבל משום מה סיטרואן לא קיבלה את מידת הסלחנות וההבנה שקיבלו יצרניות אחרות.

    נו טוב, פרק שלישי. המילה "סיטרואן" נמחקת לחלוטין מהרפרטואר. היצרנית DS משיקה רכב חדש, ומכנה אותו DS7 Crossback (להלן DS7), בין היתר כנראה כדי להרחיק אותו - תפישתית - ככל האפשר מה-C5 איירקרוס עליו הוא מבוסס.

    היום נוחת אותו ה-DS7 בישראל וניכר שהגעתו מסמנת את תחילתה של תקופה חדשה עבור היבואנית, לובינסקי, שבאה לידיי ביטוי באולם התצוגה החדש שנפתח בהרצליה פיתוח, כמתבקש ממותג יוקרתי או אחד שמנסה למצב עצמו ככזה.

    ה-DS7 מגיע לישראל בארבע גרסאות שונות - שתי רמות גימור, ושתי חבילות עיצוב ואבזור (או Inspiration לדידה של DS) אפשריות לכל אחת מהן. עפ"י אנשי היבואן, הדגמים שמגיעים לישראל הם המאובזרים ביותר שיש ל-DS להציע, ורשימת האבזור מגבה את האמירה הזו.

    כבר בגרסת So Chic ה"בסיסית" שתעלה 240 אלף שקלים מקבל ה-DS7 חבילת אבזור בטיחות ונוחות מקיפה למדי. היא כוללת בלימת חירום עד 140 קמ"ש, בקרת שיוט אדפטיבית עם סייען פקקים, שמירת נתיב (עם אפשרות לקבוע באיזה חלק של הנתיב - ימין, מרכז או שמאל - הרכב ישמור את עצמו), ניטור שטחים מתים, תאורת לד אדפטיבית וזיהוי תמרורים.

    גרסת Grand Chic הבכירה (החל מ-283,400 ₪) מוסיפה כמה פיצ'רים מאוד מעניינים, ויותר משהם מעניינים - הם נדירים - שתי מצלמות אינפרה-אדום, האחת חיצונית לטובת מערכת ראיית לילה, והשניה פנימית (מאחורי ההגה) ומצלמת את פניו של הנהג כדי להתריע לו עם דעתו מוסחת או שהוא עייף.

    אבזור הנוחות גם הוא עשיר, וכולל כוונון חשמלי למושבים, סאנרוף פנורמי, פתיחת תא מטען חשמלי, לוח מחוונים דיגיטלי ועוד. יש גם חישוקי 19 אינץ', שלא בטוח ש"נוחות" היא קטגוריית האבזור הנכונה אבל מילא, אבל מצידו השני של המתרס עומדת מערכת מתלים אקטיבית שסורקת את פני הכביש לפני הרכב ומתאימה את קשיחות המתלים בהתאם לשיבושים הקרבים ולמצב הנהיגה שנקבע ע"י הנהג. לצורך השוואה - מערכת דומה קיימת גם במרצדס, אלא ששם היא מגיעה ב-S קלאס.

    מעבר לזה, בגרסאות האחרות תקבלו גם עיסוי, חימום, אוורור וזכרונות במושבים (רק בגרסת הקצה - 297,400 ₪), מערכת שמע של Focal, מסך מרכזי גדול יותר (12 אינץ' במקום 8), ידיות דלתות מוארות ועוד.

    באופן כללי, אחד הדברים שקיבלו דגש מיוחד בהשקה הזו הוא האפשרויות הרבות להתאמה אישית, בין אם בחבילות האבזור או בהיצע החישוקים וצבעי המרכב הרחב.

    הדבר היחיד שלא תוכלו לבחור - לפחות כרגע - הוא המנוע. ה-DS7 מגיע כשהוא מצויד במנוע אחד בלבד - 2.0 ליטר טורבו דיזל עם 180 כ"ס ו-42.7 קג"מ שמשודך לתיבת 8 הילוכים פלנטרית ומעביר את הכח לגלגלים הקדמיים. ה-DS7 מגיע ל-100 קמ"ש תוך 9.4 שניות סבירות למדי וצריכת הדלק המוצהרת עומדת על 20.4 ק"מ לליטר משולבים. במדינות אחרות מוצע ה-DS7 גם עם גרסה חדשה של מנוע ה-1.6 ליטר טורבו בנזין ועפ"י לובינסקי, אם יתאפשר, גם המנוע הזה יגיע בהמשך. את המפרט המלא של DS7 תוכלו לקרוא כאן.

    מבחינת מידות, עם אורך של 457 ס"מ ובסיס גלגלים באורך 274 ס"מ, ה-DS7 קטן במעט ממכוניות דוגמת ה-Q5 של אאודי (466 ו-283 בהתאמה), וה-GLC של מרצדס (465 ו-287). נפח תא המטען שלו הוא 555 ליטר והוא מהגדולים בקטגוריה (Q5 עם 540 ליטר, GLC עם 550 ליטר).

    השורה התחתונה היא התמחור של ה-DS7. המחירים שלו אטרקטיביים מאוד גם ביחס למתחרים הישירים שלו בישראל וגם ביחס למחירים בחו"ל. בגרמניה, למשל, גרסה מקבילה לזו הבסיסית ביותר בישראל תעלה 44,620 אירו. לצורך השוואה, אאודי Q5 בסיסי יעלה בגרמניה 46,000 אירו ובישראל מחירו מתחיל ב-345,000 ₪.

    האם הפעם DS תצליח להמריא, גם בארץ הקודש וגם בחו"ל? אנחנו אופטימיים, אפילו אופטימיים מאוד. הדגם החדש, יחד עם התמחור האטרקטיבי וההתרחקות הנוספת מהמותגים העממיים של הקבוצה עשויים להיות אלו שיהפכו את DS למתחרה ראויה לא רק מבחינת המוצרים עצמם (דבר שהיא השיגה כמעט מתחילת הדרך) אלא גם מבחינה תודעתית וכמות מסירות.

    dddd