תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

בטרם עת - במוו X4 החדש נחשף

במוו X4 אמנם יצא לאוויר העולם רק לפני 4 שנים, אבל דור שני כבר מוצג היום

  • 14-02-2018
  • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

במוו X4 הוא רכב יחסית צעיר, הוא הושק רק לפני 4 שנים, אבל במוו כבר חשפה לו יורש הבוקר בדמות דור שני. בדרך כלל הסיבה להחלפה כה מהירה של דגם היא כשלון, מסחרי, טכני, או אחר. אלא שהפעם ה-X4 המקורי בכלל לא אשם במותו בטרם עת.

הסיבה לחייו הקצרים במיוחד של ה-X4 המקורי הייתה הפלטפורמה עליה הוא התבסס - ה-X3 הקודם. ומשזה האחרון הוחלף גם הוא לפני אי אילו חודשים (וכבר אפילו הספיק להגיע לישראל), לבמוו לא באמת הייתה שום סיבה להמשיך לשווק את הדגם "ההוא" על הפלטפורמה המיושנת.

ה-x4 החדש, בדיוק כמו קודמו ואחיו הגדול הוא גרסת ה"לא אכפת לי לשלם אקסטרה ואז מה שזה פחות פרקטי ופחות יפה" של ה-X3. בהודעתה לעיתונות במוו כמובן משווה את ה-X4 החדש לזה היוצא, ומציינת גדילה משמעותית בממדים (8.1 ס"מ באורך, 3.7 ס"מ ברוחב ו-5.4 בבסיס הגלגלים), אבל אנחנו נשווה אותו לדגם היותר רלוונטי - ל-X3 הנוכחי. בסיס הגלגלים זהה באורך 286.4 ס"מ וה-X4 מעט ארוך ורחב מאחיו, עם אורך של 475.2 ס"מ (471.6) ורוחב של 191.8 (189.7). הוא גם נמוך יותר, עם גובה של 162.1 ס"מ לעומת 167.6 הס"מ של ה-X3.

גם הפעם, השוני הגדול ביותר בין שני האחים הוא עיצוב הקופה של ה-X4 וכיול המתלים הקשיח והספורטיבי יותר, שאמור לגרום לו להרגיש (שוב, כמו קודמו) יותר כמו מכונית גבוהה מאשר כמו רכב גדול וגבוה.

היצע המנועים גם הוא זהה לזה של ה-X3, עם מנועי בנזין ודיזל בנפחים של 2.0 ליטר ובהספקים של 184 ו-252 כ"ס (בנזין), ו-190 ו-231 כ"ס (דיזל). בראש ההיצע תעמוד גרסת M40d שמפיקה 326 כ"ס ממנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים טורי. תיבת ההילוכים בכל המנועים תהיה האוטומטית 8 הילוכים של ZF וההנעה בכל המקרים תהיה כפולה.

ה-X4 החדש מקבל אחוז נכבד מהטכנולוגיה המתקדמת של היצרנית. הוא כולל שמשה קדמית אקוסטית לבידוד רעשים טוב יותר, פתיחה חשמלית לדלת תא המטען, לוח מחוונים דיגיטלי, מושבים עם חימום וארוור, בקרת אקלים תלת-אזורית, ומסך מרכזי בגודל 10 ורבע אינץ' עם מערכת ה-iDrive העדכנית.

ה-M40 מקבל כצפוי גם טיפול קרוב יותר של חטיבת הספורט של במוו והוא יציע בנוסף למנוע החזק יותר גם מערכת היגוי שונה, כיול מתלים ספורטיבי יותר, חישוקים ובלמים שונים, ואגזוז ייחודי. כל אלה כמובן לצד הקישוטים הקוסמטיים המחייבים.

מדלק מוטורס, יבואנית במוו לישראל, נמסר כי ה-X4 החדש צפוי להגיע לישראל לקראת סוף השנה.

dddd