תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

גור - יגואר E-Pace בישראל

יגואר משיקה את ה-E-Pace, הקרוסאובר הקטן ביותר שלה, ומצמידה לו את אחד המחירים הגבוהים בקטגוריה. החל מ-295,000 ₪ בתקופת ההשקה

  • 29-01-2018
  • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

חברת המזרח, שקיבלה לידיה את זיכיון היבוא של יגואר בשנה שעברה, החלה היום בשיווקו של ה"גור של המשפחה" - יגואר E-Pace. הגור הזה הוא הקרוסאובר הקטן ביותר של היצרנית (חולק פלטפורמה עם ריינג' רובר איווק ולנדרובר פרילנדר עליו השלום), ואכן מימדיו מציבים אותו כאחד הרכבים הקטנים בקטגוריה - מקביל באורכו לאאודי Q3 המזדקן, וקצר מהמרצדס GLA, מבמוו X1 וכן מלקסוס NX. למעשה, הרכב היחיד שקטן יותר מה-E-Pace הוא ה-Q2 של אאודי, שקצר ממנו ביותר מ-20 ס"מ. מאידך, הגובה של ה-E-Pace, סטנדרטי לקטגוריה, עם 165 ס"מ עד התקרה.

הגודל הוא אמנם הפרמטר העיקרי שזיכה את ה-E-Pace בכינוי "גור", אבל נראה שיגואר החליטה לקחת גם את הנושא הזה ברצינות בריטית טיפוסית וממש לשייך לו סממנים של גורים מעולם החי. כך למשל הפנסים (אנלוגיה לעיניים) והחישוקים (כפות הרגליים) שלו גדולים באופן כמעט לא פרופורציונלי כדי לשוות לו מראה "חמוד", ובמספר מקומות (על תחתית השמשה הקדמית ובתאורת השלוליות) אפילו מופיעה צללית של "אמא יגוארית עם הגור שלה".

למרות שהוא קצר יחסית, ה-E-Pace מצליח לדחוס לתוך המעטפת שלו בסיס גלגלים ארוך יחסית לקטגוריה של 2.68 מטר (קצר רק מ-2.7 המטרים של מרצדס GLA) ותא מטען של 577 ליטר, הגדול ביותר מבין מתחריו הישירים.

ה-E-Pace מגיע לישראל כשהוא חמוש במנוע אחד בלבד - 2.0 ליטר טורבו בנזין עם 250 כ"ס ו-36.5 קג"מ שמעביר את הכח דרך תיבת תשעה הילוכים אוטומטית מבית ZF לכל ארבעת הגלגלים. כמו בדגמי יגואר האחרים, גם עם ה-E-Pace היצרנית מבטיחה חוויית נהיגה ספורטיבית וביצועים חמימים ביחס למתחרות. כך למשל מאיץ ה"גור" למאה קמ"ש תוך 7 שניות ומגיע למהירות מרבית של 230 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת (מוצהרת) עומדת על כ-13 ק"מ לליטר.

הרכב מושק בישראל בשלוש רמות גימור, שהבסיסית ביניהן תעלה 318,000 ₪ ותוצע במסגרת מבצע השקה ב-295,000 ₪. גרסת S הבינונית תעלה 357,000 ₪ ועבור S-Plus הבכירה תשלמו 386,000 ₪. לכל הגרסאות תציע היבואנית גם חבילת R-Dynamic במחיר של 23,000 ₪. לפירוט האבזור בכל רמות הגימור של יגואר E-Pace לחצו כאן.

על פניו, הגור החדש של יגואר מציע חבילה מעניינת למדי עם עיצוב ייחודי, ביצועים טובים ואבזור לא רע. אך יחד עם זאת קשה להתעלם ממחיר הכניסה הגבוה שלו, שהופך אותו ליקר יותר בעשרות רבות של אלפי שקלים ביחס לגרסאות הכניסה של מתחרים מבוססים ממנו, מחיר שכנראה ישאיר לקוחות פוטנציאליים לא מעטים מחוץ לאולמות התצוגה. 

חושבים שהיגואר E-Pace מתומחר בצורה הגיונית? או שהוא יקר מדי? או שמה אכפת מהמחיר, כל עוד מקבלים חבילה ייחודית ומעניינת? הצטרפו לדיון בפורום וספרו לנו מה דעתכם.

dddd