תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

ניסאן קיקס נחשף, מחליפו של הג'וק

ניסאן חשפה בתערוכת לוס אנג'לס את הקיקס, קרוסאובר קטן ולא לגמרי חדש אשר יחליף את הג'וק

  • 05-12-2017
  • מאת: זיו כהנא | צילום: יצרן

ניסאן ג'וק הוא אחד הדגמים החשובים ביותר עבור ניסאן, הג'וק היה מחלוצי קטגוריית הג'יפונים הקטנים המתבססים על פלטופורמת סופר מיני ובעקבות הצלחתו כמעט וכל אחד מיצרני הרכב הציג לו ג'יפון מתחרה.

בעקבות אותה סערת ג'יפונים ובשל היותו מיושן (נחשף כבר בתערוכת ג'נבה 2010) בשנים האחרונות ירדה קרנו של הג'וק והמתחרים דחקו אותו הצידה והשאירו אותו הרחק מאחור. כעת אחרי קצת יותר מ-7 שנים ניסאן הציגה לג'וק מחליף בתערוכת לוס אנג'לס העונה לשם קיקס.

הקיקס איננו דגם חדש לחלוטין, והוא נחשף והחל להמכר בברזיל ובדרום אמריקה כבר בשנת 2016. הדגם שנחשף כעת הוא הדגם המיועד לשוק האמריקאי, והדגם במפרט האירופאי ייחשף ככל הנראה בחודש מרץ בתערוכת ג'נבה. עיצובו של הקיקס שגרתי בהרבה וקל יותר לעיכול מזה של הג'וק. אם זה בפנסים ה"רגילים" ולא במבנה של כמה מפלסים כמו בג'וק, ובידיות פתיחה שגרתיות בדלתות האחוריות בניגוד לידיות הנסתרות של הג'וק.

העיצוב השמרני של הקיקס ממשיך גם לתוך תא הנוסעים, עם הגה ופקדים המוכרים מקו הדגמים הנוכחי של ניסאן, ורושם מוצק יותר מזה של הג'וק עם קווים ישרים יותר ופחות פלסטיקה בגימור מבריק או צבעוני. במרכז הדשבורד שוכן מסך מגע בגודל 7 אינץ הכולל תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי ומערך מצלמות היקפיות, וברמות הגימור הגבוהות ישנה אופציה למערכת שמע משודרגת מבית BOSE.

יחידת ההנעה של הקיקס (לפחות במפרט האמריקאי) כוללת מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.6 ליטר, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה ומעביר את הכוח לגלגלים הקדמיים בלבד (אין אופציה להנעה כפולה). צריכת הדלק הממוצעת של יחידת ההנעה הזו עומדת על 14 ק"מ לליטר בנזין.

מבחינת מערכות בטיחות מצוייד הקיקס בבלימה אוטונומית כסטנדרט, 7 כריות אוויר וברמות הגימור הגבוהות נוספות גם מערכת להתראה על עצמים בשטח המת והתראה על תנועה חוצה מאחור.

ניסאן קיקס יחל להמכר בארה"ב ברבעון השני של 2018, וכרגע לא ברור אם ומתי יחל שיווקו בישראל.

רוצים לומר לנו מה דעתכם על הניסאן קיקס? רוצים לקרוא מה חברי הפורום חושבים עליו? הצטרפו לדיון בפורום.