תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

מאבריק X3 Max בישראל - טירוף לכל המשפחה

מאבריק X3 Max - דגם ארבע המקומות של כלי ה-SBS החזק ביותר של היצרנית מגיע לישראל לצד שיפורים בדגמים הדו-מושביים

  • 23-08-2017
  • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

כל מי שיש לו ולו הזיקה הקטנה ביותר לטיולי שטח, יודע שהכלים האולטימטיביים למשימה הזו הכלי ה-SBS, או בתרגום (צולע משהו יש לציין) לעברית - צל"צ, או צד לצד. אנחנו עדיין מעדיפים את ה-Side By Side שנשמע פחות מאולץ. מי שלא יודע במה מדובר, נגיד ככה - בגדול, זה כמו טרקטורון, עם שני מושבים (אחד ליד השני - מכאן השם), הגה, דוושות, סוג של שמשה קדמית ומשהו שאפשר לקרוא לו דלתות. או במילים אחרות, משהו שנראה (ונוסע) כמו תוצאה של לילה סוער במיוחד בין המאזדה 3 שלכם לבין איזו מפלצת שטח פסיכית.

היום משיקה עופר אבניר, יבואנית Can-Am לישראל, את הדגם החדש ביותר בסדרת המאבריק שלה - ה-X3 Max XRS Turbo. ההסבר של שילוב כל האותיות האלה הוא כזה - מדובר בדגם ה-X3, כלומר הכלי הקיצוני ביותר של החברה, עם ארבעה מושבים (במקום שניים ב-X3 הרגיל), ומנוע טורבו משופר שמפיק 172 כ"ס (במקום 154 בדגמי 2017).

מבחינת טכנולוגיית השלדה והמתלים, דגם ה-Max זהה לדגם הדו מושבי. השלדה מיוצרת ב"מקשה אחת" - כלומר כולה מרותכת וללא חיבורים ע"י ברגים, בולמי הזעזועים עדיין מגיעים מחברת Fox אך מציעים מהלך מעט קצר יותר - 56 ס"מ לעומת 61 בציר האחורי. למתלה הקדמי מהלך זהה של 56 ס"מ. מרווח הגחון גם הוא גהה - 38.1 ס"מ.

עם בסיס גלגלים של 343 ס"מ, ה-X3 Max מציע מרווח מכובד למדי במושב האחורי ועם משקל יבש של 720 ק"ג, המנוע על 172 סוסיו ו-17 הקג"מ שלו, מביא את ה"טרקטורון" הזה למאה קמ"ש תוך 4.5 שניות, זהה לב.מ.וו M2 ידנית. גם הדגם הדו-מושבי מקבל את המנוע המשופר, ומקזז מזמן המיאוץ הזה עשירית שניה - ושתי עשיריות מהזמן של הדגם הקודם. תיבת ההילוכים נותרה רציפה מונעת ברצועה, עם שני מצבי העברת כוח: ספורט זריז ועצבני יותר ו"אקו" חסכוני יותר ומותאם יותר לזחילת סלעים או נסיעה מהירה על שטח גלי (בזכות השהיית תגובת דוושה שלא תגרור מכת גז בכל פעם שהרגל נוחתת על הדוושה אחרי קפיצה).

מחירי ה-X3 נותרו ללא שינוי מדגמי 2017. במסגרת מחירי ההשקה הם יתחילו ב-166,000 ₪ לגרסת R עם שני מושבים. דגם XDS שני מושבים יעלה 177,000 ₪, דגם XRS יעלה 193,000 ₪ וה-Max הארבעה מושבי יעלה 213,000 ₪.

בנוסף למחירי ההשקה תעניק היבואנית חבילת אבזור במתנה (בשווי 25,000 ₪) שתכלול בין היתר ארגז אחורי, מערכת שמע עם מגבר 800 וואט, סאב-וופר והכנה למערכת תקשורת פנים בין הנוסעים, מראות צד, מיגון מלא ועוד.

אם, במקרה, בדיוק קניתם את ה-X3 הקודם עם המנוע החלש יותר, היבואנית תציע לרכישה גם קיט שיפור מקורי של היצרן שיביע את המנוע לאותם נתונים של הדגם החדש.

dddd