תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • קיה
  • קיה ריו
  • קיה ריו החדשה בישראל

    קיה ריו

    קיה ריו החדשה מגיעה לישראל עם עיצוב חדש, ממדים גדולים יותר, תיבת הילוכים מתקדמת יותר - אבל בלי בטיחות אקטיבית ועם אותו מנוע

    • 15-08-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    הדור החדש של קיה - לאו ריו, קיה בכלל - הוא אחד מהמובילים הבולטים ביותר של מהפכת הבטיחות האקטיבית. זה התחיל עם הספורטאז' הנוכחי, שקיבל מערך בטיחות אקטיבית מקיף כבר בגרסת הכניסה, המשיך עם הריו, וזלג במידה מסוימת אפילו לפיקנטו החדשה. קיה ריו החדשה, היא סיפור קצת שונה.

    הריו החדשה נוחתת היום בישראל, והיא מציעה את המתכון המוכר של הדגם הקודם, עם שיפורים במרבית התחומים. היא מרווחת יותר - עם בסיס גלגלים של 258 ס"מ, נתון שהיה שמור למשפחתיות עד לפני 10-15 שנה; היא שימושית יותר, עם תא מטען בנפח של 300 ליטר; והיא גם טכנולוגית יותר, עם מערכת מולטימדיה חדשה.

    היא מעוצבת יותר, ושואבת המון השראה מאחותה הקטנה - הפיקנטו. היא מאובזרת יותר מקודמתה, עם בקרת אקלים, מערכת מולטימדיה חדשה, בקרת שיוט ועוד (את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן), היא גם חסכונית יותר (16.7 ק"מ ליטר משולבים), הודות לתיבת הילוכים אוטומטית עם שישה הילוכים שמחליפה את זו עם ארבעת ההילוכים ששירתה את הריו הקודמת. המנוע, אגב, נותר אותו מנוע - 1.4 ליטר עם 100 כ"ס ו-13.6 קג"מ שמאיץ את המכונית למאה קמ"ש תוך 11.9 שניות.

    בנוסף, בשבועות הקרובים תגיע גם גרסת 4 דלתות, עם תא מטען בנפח 480 ליטר (אך ללא אפשרות לקפל את המושבים), שתוצע גם עם מנוע ה-1.4 וגם עם מנוע 1.6 ליטר עם 123 כ"ס ו-15.4 קג"מ. גם המנוע הגדול יותר ישודך לאותה תיבת הילוכים.

    הריו החדשה גם בטוחה מקודמתה, בזכות שימוש נרחב יותר במתכות חזקות יותר ובזכות שימוש בשתי מערכות יציבות חדשות - TVBB, קיצור של Torque Vectoring Brake Based שמחלקת את כוח הבלימה בזמן פניה כדי לשמור על יציבות ולהקטין אפשרות של תת היגו; ו-SLS. לא, לא המרצדס, אלא Straight Line Stability שמחלקת את כוח הבלימה בזמן בלימת חירום בקו ישר כדי למנוע אפשרות של סבסוב או איבוד שליטה.

    אבל פה מגיע השוני העיקרי שלה מדגמי הדור החדש האחרים. הריו החדשה, לפחות בשלב הזה, אינה מגיעים עם אף מערכת בטיחות אקטיבית. הסיבה לכך, לפי אנשים היבואנים - שנראו לחלוטין לא שבעי רצון מהמצב הזה - היא שאנחנו צפוים לקבל את הריו שלנו ממפעלה של קיה במקסיקו, מפעל שאיננו מייצר את המכונית עם מערכות הבטיחות כלל ועיקר. הגרסאות של הריו שימכרו בדרום קוריאה ובאירופה, כן יקבלו את המכונית עם המערכות.

    אנשי היבואנית אמרו בנוסף שעניין הגעת מערכות הבטיחות אינו שאלה של "אם" אלא "מתי". הם הבטיחו שהריו תקבל את המערכות בהקדם האפשרי וכי הם עובדים על הנושא הזה במלוא המרץ. בינתיים, בלית ברירה כך נראה, הריו מסתפקת במערכת של מובילאיי.

    כרגע, מושקת קיה ריו רק בגרסת 5 דלתות עם מנוע 1.4 ליטר ותיבת אוטומטית. מחירה יעמוד על 96,000 ₪. כאמור, גרסת 4 דלתות צפויה להגיע בקרוב. כמה בקרוב? מאוד, שכן היא כבר מופיע במפרט הטכני של המכונית.