תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פולקסווגן
  • פולקסווגן פולו
  • קופצת כיתה - פולקסווגן פולו החדשה נחשפת

    פולקסווגן פולו

    פולקסווגן חושפת את הפולו החדשה, גדולה כמעט כמו גולף 4 ומצוידת במיטב הטכנולוגיה של היצרנית

    • 18-06-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    במהלך סוף השבוע האחרון חשפה פולקסווגן את הדור השישי לסופר מיני שלה, הפולו. אחרי שהאחות הספרדיה הוצגה בפברואר האחרון והייתה הראשונה להשתמש בפלטפורמת הסופר מיני החדש - A0, הגיע זמנה של התאומה הגרמניה, המיושבת, והאיכותית יותר.

    הפולו החדשה היא עדות מצוינת לכמה גדולות המכוניות ה"קטנות" של ימינו. ביחס לפולו היוצאת היא גדלה משמעותית בכל הממדים, ופולקסווגן עשו את הצעד המתבקש והשוו אותה לדור הרביעי של הגולף. מכונית שעד לפני 15 שנה נחשבה למשפחתית לכל דבר.

    הפולו התארכה ל-405 ס"מ, 9.4 יותר מהדור היוצא; התרחבה בלא פחות מ-6.8 ס"מ ל-175 בסך הכל, והיא נמוכה בכחצי ס"מ (144 ס"מ). ביחס לאותה הגולף, הפולו קטנה בכמה סנטימטרים בודדים בלבד, מלבד במקום אחד חשוב - בסיס הגלגלים, שהתארך ב-9.4 ס"מ שלמים ביחס לפולו היוצאת ל-256 ס"מ בסך הכל, וקצת יותר מ-5 ס"מ יותר מהגולף הרביעית. עוד מימד שצמח באופן מהותי הוא תא המטען, שגדל מ-280 ליטר ל-351.

    בכלל, נראה שפולקסווגן לקחו ממש קרוב לליבם את הביקורות על הפולו, שהייתה אחת הצפופות ביותר בקטגוריה שלה. עכשיו, לפחות לפי הנתונים היבשים, היא הגדולה והמרווחת ביותר.

    בכל הנוגע לעיצוב, פולקסווגן הלכו לכיוון של שילוב הקווים של הגולף הנוכחית והפולו היוצאת יחד עם חזית שמזכירה את הטיגואן. באופן כללי, לפחות ממה שעלה אצלנו במערכת, התוצאה הסופית פחות הרמונית מהמכונית היוצאת, בעיקר עם פס הלד המפותל בפנסי החזית שנראה כאילו מישהו הזמין פס ארוך מדי ופשוט החליטו לקווצ'ץ' אותו פנימה. בפנים הפולו החדשה רעננה ושמחה יותר מהשחור הקודר של הדור הנוכחי עם נוכחות גבוהה של צבע (המרכב, או שילוב כלשהו) על הדשבורד, הקונסולה המרכזית, המושבים וסביב ידיות הדלתות.

    כצפוי מפולקסווגן, הפולו מקבל את מיטב הטכנולוגיה החדשה של היצרנית. דור חדש של לוח מחוונים דיגיטלי, חבילת בטיחות אקטיבית מקיפה עם בקרת שיוט אדפטיבית וסייען פקקים, מערכת מולטימדיה עם מסכים בגודל של עד 8 אינץ' ועוד.

    גם מגוון המנועים לא מאכזב - החל מ-1.0 ליטר המשתמש בגז טבעי ומפיק 90 כ"ס, דרך מנועי 1.0 ליטר בנזין אטמוספריים ומוגדשי טורבו בהספקים שבין 65 ו-115 כ"ס, וכלה במנוע 1.5 ליטר טורבו עם 150 כ"ס לגרסה חמימה ו-2.0 ליטר טורבו עם 200 כ"ס ל-GTI. גם דיזל יהיה - 1.6 ליטר עם 80 ו-95 כ"ס. תיבות ההילוכים, כצפוי, יהיו ידניות עם חמישה הילוכים (במנוע הגז, שני הבנזינים החלשים והדיזלים), ידני עם שישה הילוכים (שאר מנועי הבנזין) ו-DSG עם שבעה הילוכים בכל מנועי הטורבו בנזין ובדיזל החזק.

    פולקסווגן לא מציינת איזו תיבת DSG תעמוד בין המנועים לגלגלים בפולו החדשה, אולם אם לשפוט לפי העובדה שגם במנועים החדשים מדובר בתיבת שבעה הילוכים, אפשר להמר שמדובר בתיבה עם מצמדים רטובים שעמידה במומנט גבוה יותר מאשר המצמדים היבשים של ה-DSG7 ששירתה את הפולו הנוכחית. 

    פולקסווגן פולו החדשה צפויה לצאת לשוק עוד השנה, אלינו היא אמורה להגיע במחצית הראשונה של 2018.

    dddd