תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סיטרואן
  • סיטרואן קקטוס
  • נהיגה ראשונה - סיטרואן קקטוס אוטומטי בישראל

    סיטרואן קקטוס

    נהגנו בסיטרואן קקטוס האוטומטי, ראינו את מערכת ה"רכב מחובר" של איתוראן, והתבשרנו על תג מחיר שישאיר עודף מ-100 אלף שקלים ו-5 שנות אחריות

    • 11-06-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: רונן טופלברג

    סיטרואן קקטוס כבר מזמן נחשב לרנסנס של היצרנית הצרפתית. אחרי שנים ארוכות של מכוניות אפרוריות שלא הציגו את האופי המוכר של סיטרואן. היצרנית הנחיתה את הקטטוס כמו רעם ביום בהיר על אלפי אנשים שככסו ציפורניים בהמתנה למשהו מעניין שיצא משערי המפעל. מאז הוא הושק לראשונה, נמכרו באירופה כמעט רבע מיליון קקטוסים, לא פלא שכל רכב חדש של סיטרואן שהושק אחריו רוכב על נחשול ההצלחה.

    בישראל, מאידך, הקקטוס קיבל יותר תשומת לב (חיובית באופן כמעט מוחלט) ממכירות, ונמכרו ממנו קצת יותר מ-500 כלים. כי עד היום, אחד ממקדמי המכירה החשובים ביותר בשוק הישראלי לא היו בהיצע - תיבת הילוכים אוטומטית. עכשיו היא כאן.

    תיבת ההילוכים האוטומטית שמשודכת לקקטוס מגיעה עם מנוע הטורבו המוכר של היצרנים - 1.2 ליטר עם 110 כ"ס (שמוצע בגרסאות 130 כ"ס ב-308 וב-C4) ו-20.9 קג"מ, והוא מצטרף לתיבת ההילוכים הידנית ולא מחליף אותה. לצד התיבה האוטומטית, הודיעה היבואנית כי בגיבוי היצרן, הקקטוס - כמו ה-C3 שהושקה לפני כשלושה חודשים - יקבל 5 שנות אחריות מלאות.

    התיבה האוטומטית גובה את מחירה במשקל שעלה ב-30 ק"ג (1,050 בסך הכל) ובביצועים - 9.7 שניות למאה קמ"ש במקום 9.3. לעומת זאת, צריכת הדלק המוצהרת דווקא השתפרה - 21.7 ק"מ לליטר לעומת 21.3. מהיכרותי עם התיבה, היא אמנם מצליחה להיות יעילה מאוד - ובהשקה קיבלנו כ-13 ק"מ לליטר אחרי נהיגה מאומצת יחסית, אבל קשה לי להאמין שבתנאי "עולם אמיתי" הדגם האוטומטי יהיה חסכוני יותר מהידני.

    הקקטוס האוטומטי מושק בשתי רמות גימור - Fun, שכוללת בנוסף לאבזור הרגיל גם של מובילאיי וחישוקי 17 אינץ' (16 בדגם הידני) קצת מיותרים לטעמי שאמנם לא הופכים את הקקטוס ללא נוח, אבל כן פוגמים בנוחות במידת מה. וזה לא שחישוקי ה-16 אינץ' נראו קטנים או לא במקום. מחיר המחירון של גרסת Fun יעמוד על 105,000 שקלים ובתקופת ההשקה יוצע במחיר של 99,000 שקלים - רק 2,000 שקלים יותר מהגרסה הידנית.

    הגרסה השנייה נקראת One Tone וכמו שאפשר לנחש מהשם שלה - צבע המרכב וצבע ה-AirBumps שלה אחד הם. גרסה זו תוצע בצבע שחור או אפור, תעלה 108,000 שקלים בתקופת ההשקה (מחירון 110,000 ש"ח) ותוסיף לרשימת האבזור גם חיישני חניה, מצלמת רוורס ומערכת רכב מחובר מבית איתוראן שתישא את השם "touch".

    המערכת של איתוראן, בדומה לאלו של כלמוביל וטויוטה, מציעה ממשקה עברי מלא שמחבר בין הבעלים של הרכב לבין היבואנית, ומציעה עוד שפע פיצ'רים שימושיים אחרים. כצפוי, כוללת המערכת אפליקציות חניה, רדיו אינטרנטי, ספר רכב דיגיטלי, הסברים על נוריות תקלה ועוד.

    לצד כל אלה, איתוראן הלכו עוד צעד קדימה ומציעים בין היתר "קודנית וירטואלית" שאמנם לא תמנע הנעה של הרכב, אבל תשלח התרעה לאיתוראן (שמערכת איתור שלה מותקנת ברכב יחד עם מערכת המולטימדיה) על התנעה לא חוקית. בנוסף, ניתן לקבוע התרעות על חריגה ממהירות, או מאיזור מסוים - פן הצאצא שהבטיח לקפוץ לחברים בשכונה ליד יחליט לנסוע לחבר'ה בשיזפון.

    מחיר המחירון של המערכת עומד על 4,000 שקלים, אולם בתקופת ההשקה היא תימכר ב-990 שקלים. בנוסף, קיימת עלות חודשית של 50 שקלים לחודש לחבילה של שנה או 30 שקלים לחודש לחבילה של שלוש שנים. המערכת תוצע בשלב הראשון רק בקקטוס, אולם מאוחר יותר היא תגיע לכל ליין הדגמים של סיטרואן (ואולי אפילו לפיג'ו).

    את השקת הקקטוס האוטומטי ערכה היבואנית במתכונת של נהיגה של כמה מאות קילומטרים מהמטה בשורק, דרומה לאיזור ירוחם וחזרה. ההתרשמות מתיבת ההילוכים טובה, כמו בשאר הדגמים בהם היא משווקת, היא פועלת בצורה שקופה כמעט לחלוטין. פעם אחת - במעיכה של הדוושה בערך שתי שניות אחרי עזיבה שלה היא התבלבלה ונדרשו לה 2-3 שניות להבין מה אני רוצה ולהוריד שני הילוכים. מעבר לזה היא פעלה בצורה חלקה ורהוטה ונוכחותה לא הורגשה בכלל.

    מעבר לזה, האופי של הקקטוס נשמר. נוחות נסיעה טובה, בידוד רעשים סביר, התנהגות כביש קלילה ומהנה מאוד, מעט רעידות מהמנוע בעמידה עם הילוך משולב, תחילת תנועה וזחילה איטית, ומושבים מדהימים(!!).

    על פניו, נראה שסיטרואן ולובינסקי עשו הכל נכון. עיצוב ייחודי ורענן, נוחות טובה, ביצועים מצוינים, שימושיות מספקת, מחיר מעולה, ועכשיו גם תיבה אוטומטית ותקופת אחריות שאמורה להשקיט חששות על אמינות (שעד כה, אגב, לא נראה שיש להם הצדקה כלשהי).

    יש לכם שאלות על סיטרואן קקטוס האוטומטי (או הלא אוטומטי, אנחנו לא מפלים)? חושבים שיש פה חבילה מדהימה או שהוא עדיין צרפתי מכדי שתשקלו רכישה? הצטרפו לשיחה בפורום.

    dddd