תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

ריסוק - סקודה שוב מצטיינת, סוזוקי שוב לא

ארגון EuroNCAP משחרר סבב נוסף של תוצאות - סוזוקי גורפת שלושה כוכבים פעם שלישית ברצף, סקודה עם חמישה בתשיעית

  • 01-06-2017
  • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: EuroNCAP

היום מתפרסם סבב נוסף של מבחני ריסוק בית היוצר של Euro NCAP, שהחליטו החל משנה שעברה לפרסם שני ציונים לכל מכונית - אחד עם ציוד הבטיחות הסטנדרטי איתה היא מגיעה, והשני עם חבילת הבטיחות שאנשי הארגון מאמינים שתימכר ברוב המכוניות מאותו הדגם.

הפעם עמדו למבחן ארבעה דגמים, והתוצאות - כרגיל בשנתיים האחרונות - לא מאוד מעודדות. אם לפני ארבע וחמש שנים מכוניות שהיו מקבלות פחות מחמישה כוכבים היו יוצאות הדופן, הרי שעם ההחמרה (המבורכת) העכשווית במבחנים, חזרנו למצב בו חמישה כוכבי בטיחות הם משהו בכלל לא מובן מאליו.

וזה בדיוק המצב גם הפעם - מתוך ארבעה רכבי שנבחנו, רק שניים מקבלים חמישה כוכבים כסטנדרט - עוד אחד עם חבילת הבטיחות, והאחרון נאלץ להסתפק בציון מרבי של ארבעה כוכבים או שלושה כסטנדרט.

סקודה קודיאק, שינחת בארץ בשבועות הקרובים, יחד עם מיני קאנטרימן, מקבלים חמישה כוכבי בטיחות כסטנדרט.

בהגנה על מבוגרים מקבלים הקודיאק והקאנטרימן 92% ו-90% בהתאמה; בהגנה על ילדים - 77% ו-80%; בשמירה על הולכי רגל - 71% ו-64%; ובסעיף מערכות העזר - 54% ו-51% שמספיקים כדי לעבור את רף הציון הנדרש. את הדו"ח המלאים תוכלו לקרוא כאן - סקודה קודיאק - מיני קאנטרימן.

מאחוריהם ניצבת ניסאן מיקרה החדשה, שמקבלת ארבעה כוכבים כסטנדרט וחמישה עם חבילת מערכות הבטיחות, שבאופן סימבולי למדי מקבלת - ע"י היצרן - את השם 'חבילת יורואנקאפ 5*'. הוכחה נוספת שלפעמים גם בעיטה בתחת מובילה לצעד קדימה.

המיקרה מקבלת 91% בהגנה על מבוגרים, 79% בהגנה על ילדים, 68% ו-79% בשמירה על הולכי רגל (ללא חבילת הבטיחות ואיתה, בהתאמה) ו-49% ו-72% בסעיף מערכות העזר, ללא חבילת הבטיחות ואיתה, בהתאמה. את הדו"ח המלא של ניסאן מיקרה תוכלו לקרוא כאן - ללא חבילת הבטיחות - עם חבילת הבטיחות.

ובמה שכבר מרגיש כמו הפסקה האחרונה הקבועה של ידיעות בנושא בטיחות בזמן האחרון - מאחור מדשדשת סוזוקי, עם הסוויפט, שמקבלת שלושה כוכבים כסטנדרט וארבעה עם חבילת הבטיחות. נראה שסוזוקי פשוט לא מצליחה ליישר קו בשנים האחרונות עם הסטנדרט הנדרש ממנה ע"י Euro NCAP ואף מכונית מהליין הנוכחי שלה, למעט הויטארה ב-2015 והקרוסאובר ב-2013, לא מצליחה לקבל יותר משלושה כוכבים כסטנדרט.

למעשה, למעט הסוויפט הקודמת שנבחנה ב-2010, אף מכונית קטנה של סוזוקי מעולם לא קיבלה את הציון המרבי במבחן ריסוק של Euro NCAP, אז כנראה שמדובר פשוט בעסקים כרגיל.

גליון הציונים של סוזוקי סוויפט החדשה מורכב מציון של 83% בהגנה על מבוגרים (88% עם חבילת הבטיחות), 75% בהגנה על ילדים, 69% בהגנה על הולכי רגל ו-25% גרועים למדי בסעיף מערכות העזר (שום בטיחות אקטיבית למעט התרעה על חגורות בטיחות) או 44% לא מזהירים במיוחד עם חבילת הבטיחות - לשם השוואה, המיקרה קיבלה 49% בסעיף זה *ללא* חבילת הבטיחות. את גליונות הציונים המלאים של סוזוקי סוויפט תוכלו לקרוא כאן - ללא חבילת הבטיחות - עם חבילת הבטיחות.