תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פיגו
  • פיגו 308
  • פיג'ו 308GTi בישראל. מ-190,000 ש"ח

    פיגו 308

    פיג'ו ישראל משיקה את המשפחתית הספורטיבית ומפתיעה עם מחיר שובר שוק

    • 02-03-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    זה לא סוד שהרבה זמן חיכינו לה. ושהציפיות - לאור ניסיוננו עם אחותה הקטנה - היו גבוהות מאוד. אבל היום בבוקר השיקה לובינסקי את פיג'ו 308GTi ונראה, לפחות על הנייר, שההמתנה הייתה שווה.

    פיג'ו 308GTi עושה שימוש באותו מנוע של ה-208GTi ושל ה-DS3 ושל עוד רבות וטובות לבית משפחת PSA - 1.6 ליטר מוגדש טורבו, אלא שהפעם הצרפתים החליטו להוציא ממנו עוד מיץ. עוד הרבה מיץ. ליתר דיוק 270 כ"ס של מיץ. מאידך, המומנט - 33.6 קג"מ, עדיין פחות מרשים משל מנועי 2.0 ליטר מוגדשים שמפיקים לרוב סביב 35-37 קג"מ.

    המנוע ב-308GTi משודך לתיבת הילוכים ידנית עם שישה הילוכים. בלבד. אין, ובשלב הזה גם אין תכנון, לייצר את המכונית עם תיבת אוטומטית. אחרי תיבת ההילוכים, עובר הכוח לגלגלים הקדמיים, אבל לא לפני שהוא עבור דרך דיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה מכאני של טורסן.

    בזכות משקל רטוב (כולל דלק) נמוך יחסית - 1,205 ק"ג, ה-308GTi מציגה ביצועים מרשימים עם 6 שניות למאה קמ"ש, ו-5.7 שניות מ-80 ל-120 קמ"ש בהילוך חמישי.

    בגלל שה-308GTi מגיעה רק בגרסת 270 כוחות הסוס הבכירה, היא מקבלת בנוסף למנוע החזק ולכיול הספורטיבי של המתלים גם אבזור עשיר. מושבי אלקנטרה עם עיסוי ובלמי 380 מ"מ קדמיים ו-268 מ"מ אחוריים שספונים בתוך חישוקי 19 אינץ' עם צמיגי מישליון פיילוט סופר-ספורט במידה 235/35. מעבר לזה יש כאן פנסי לד מלאים, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת ועוד.

    פיג'ו 308GTi מושקת - כמו ה-208GTi לפניה - במחיר אטרקטיבי מאוד של 190,000 ש"ח. בנוסף, מציעה פיג'ו צביעה דו-גונית וגג שמש פנורמי ב-10,000 ש"ח (לכל אביזר).

    יש לכם שאלות על פיג'ו 308GTi? חושבים שהיא תצליח להתבלט בשוק הספורטיביות? בואו לדבר איתנו בפורום.