תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אופל
  • סיטרואן
  • פיגו
  • פיג'ו סיטרואן תרכוש את אופל?

    סיטרואן

    ג'נרל מוטורס ופיג'ו-סיטרואן מודיעות על סבב שיחות שני אחרי שהקודם נכשל

    • 15-02-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    החטיבה האירופאית של ג'נרל מוטורס מפסידה כסף. הרבה כסף. למעשה, מאז 1999 לא הניבו אופל (באירופה) ו-ווקסהול (באנגליה) רווח לקונצרן, ורשמו לחשבונות הבנק של GM אירופה הפסדים של למעלה מ-15 מיליארד דולר. מאידך, בצפון אמריקה הרוויחה GM - רק בשנה שעברה - כ-12 מיליארד דולר.

    המצב הדו-קטבי הזה היה שהוביל את ג'נרל מוטורס להודיע על הפסקת שיווק דגמי המיינסטרים של שברולט מהשוק האירופאי בדצמבר 2013, ולאחרונה גם לצאת מהשוק הרוסי ומזה האוסטרלי.

    ההודעה לעיתונות קצרה ואינה כוללת שום מידע קונקרטי מלבד הצהרות מאוד מעורפלות על כך שהשתיים משתפות פעולה מאז 2012, וכי שיתוף הפעולה הזה הועיל לכולם, ושהן תמיד מחפשות דרכים להרחיב ולחזק את שיתוף הפעולה ביניהן כדי להגביר את הרווחיות והיעילות.

    למרות שאת ההודעה הרשמית חותם המשפט "אין שום הבטחה כי ההסכם יושלם", נראה שבשטח שיתוף הפעולה כבר שריר וקיים וחזק מאי פעם, עם חשיפתו של האופל קרוסלנד X שצפוי להחליף את המריבה ולחלוק את הפלטפורמה עם פיג'ו 20088. כמו  כן, מקורות בתעשייה שמעורים בפרטים מסרו לרוייטרס כי "יתכן שהעסקה תוכרז כבר בעוד מספר ימים" ומאז ההכרזה אמש עלתה מניית GM ב-4.8%, כך שלא ממש נראה שיש סיכוי שהעסקה "לא תצא לפועל".

    עוד דבר שמצביע על כך ש-GM יודעת יותר משהיא מספרת הן אמירותיו של נשיא החברה דן אמן (Dan Ammann) בפגישה שערכה החברה עם משקיעיה. אמן אמר כי "אנחנו רוצים לדוג היכן שיש דגים, או לעשות עסקים היכן שיש כסף". הוא הוסיף כי "נמשיך להיות חסרי רחמים בהחלטותינו, לא לנסות להשיג הזדמנויות או שווקים בהם לא נוכל להניב רווח משמעותי על ההשקעה שלנו".

    האמירות האלו, משקפות את המהפך שעוברת החברה בשנים האחרונות תחת מנהיגותה של המנכ"לית מארי בארה (Mary Barra) - למקסם רווחים בצפון אמריקה וסין. זאת לאחר ששנים רבות אחת המטרות הגדולות ביות של GM הייתה להשיג דריסת רגל בכל שוק אפשרי ולצמוח בו.

    זאת לא הפעם הראשונה ש-GM עורכת שיחות עם פיג'ו-סיטרואן, בעבר בין פיג'ו סיטרואן ל-GM הייתה בעלות  צולבת - כלומר GM החזיקה בחלק ממניות פיג'ו-סיטרואן ולהיפך, ואף התקיימו בין שני הקונצרנים שיחות על מכירה כוללת של החטיבה האירופאית של GM לקונצרן הצרפתי. אולם ב-2013 מכרה GM את אחזקותיה בקונצרן הצרפתי והעסקה ירדה מהפרק.

    מה המוצר הכי מגניב שאתם יכולים לתאר שיצא מהשתלטות שכזו? ספרו לנו בפורום.

    dddd