סאנגיונג SUT1 – הטנדר הטוב בעולם?

סאנגיונג אקטיון ספורט

הכירו את מה שעומד להיות הטנדר הטוב ביותר בעולם. לפחות לפי ההצהרות של סאנגיונג.

  • 03-03-2011
  • מאת: מערכת CarsForum

סאנגיונג חושפת בתערוכת ג'נבה את ה-SUT-1, מחליפו של האקטיון ספורט. בשלב זה מצהירים בסאנגיונג כי מדובר בדגם קונספט, אולם ההכרות הקודמת עם היצרן מלמדת שהדגם שיכנס לייצור סדרתי יהיה דומה עד מאוד ל-SUT-1. מאחור וגם מהפרופיל הוא דומה מאוד לאקטיון ספורט. ההבדל העיקרי בעיצוב נמצא בחזית, שם זוכה הטנדר של סאנגיונג לעיצוב קצת יותר שגרתי וזונח את הגריל הקדמי שהיה מזוהה כל כך עם סאנגיונג. הבדל חשוב לא פחות טמון בהצהרותיו של היצרן. בסאנגיונג טוענים שהוא תוכנן מתוך מטרה להפוך לטנדר הטוב ביותר בעולם, לא פחות.

בחזיתו של ה-SUT-1 שוכן מנוע טורבו-דיזל בנפח 2 ליטרים המפיק כ-155 כוחות סוס ו-35 קג"מ של מומנט. תיבת הילוכים אוטומטית עם שישה הילוכים והנעה כפולה יהיו אופציות בחלק מהדגמים. וכן, גם הטנדר החדש יעשה שימוש במתלה אחורי המבוסס על קפיצי סליל לטובת נוחות נסיעה טובה יותר. חישוקי 16 אינטש יוצעו כסטנדרט וחישוקי 18 אינטש יהיו אופציונאליים. בקרת יציבות (ESP) וארבעה בלמי דיסק יהיו סטנדרטיים בכל הדגמים.
תא הנוסעים צפוי אף הוא לקבל שדרוג ורשימת האבזור כוללת בין היתר בקרת אקלים, מושבי עור עם חימום וכוונון חשמלי, בקרת שיוט, מראה פנימית מתכהה חשמלית, בקרת אקלים ומערכת שמע מקורית עם שליטה מההגה וחיבור בלוטות'.

הייצור הסדרתי צפוי להתחיל בעוד מספר חודשים. השיווק יחל לקראת סוף השנה, תחילה בקוריאה ואחר כך גם באירופה. 

סאנגיונג SUT-1

סאנגיונג SUT-1

צילום: Tim Beissmann, Caradvice

dddd