תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

תערוכת ג'נבה – סיכום ראשון

תערוכת ג'נבה היא אחת מתערוכות הרכב החשובות ביותר לשוק הרכב האירופאי. סיכמנו עבורכם את עיקרי הדברים מהיום הראשון לתערוכה.

  • 02-03-2011
  • מאת: מערכת CarsForum

אחת מתערוכות הרכב החשובות ביותר לשוק האירופאי (ולכן גם לשוק הרכב הישראלי) נפתחת בימים אלו ממש בג'נבה. לכבוד פתיחתה של התערוכה הכנו עבורכם סיכום קצר הכולל את כל הרכבים המעניינים והרלוונטיים לשוק הישראלי שהוצגו עד כה בתערוכה, בחלוקה לפי יצרנים.

מיצובישי

יצרנית הרכב היפאנית מציגה בתערוכה את דגם הקונספט "Global Small", עליו תתבסס מחליפתה של הקולט. הדגם הסדרתי יוצג לקראת סוף השנה, והייצור צפוי להתחיל בתחילת 2012. המכונית תושק עם שני מנועי בנזין קטנים בעלי שלושה צילינדרים בנפחים של 1 ו-1.2 ליטרים, תיבת הילוכים ידנית ומערכת Start&Stop. בנוסף מצהירים בכירים במיצובישי על כוונתם להפוך לשחקני מפתח בתחום ההנעה החשמלית וההיברידית, ולהציג במהלך השנים הקרובות שמונה דגמים היברידיים וחשמליים.

מיצובישי גלובל-קומפקט

קיה

קיה מגיעה לג'נבה עם שלוש השקות רלוונטיות ביותר לשוק הרכב הישראלי.
נפתח בקטנה שבחבורת קיה, הפיקנטו, שמוצגת לראשונה מחוץ לקוריאה. הפיקנטו החדשה מבוססת על פלטפורמת היונדאי i10 ותציע מרווח פנים ואיכויות משופרות בהשוואה לדגם הקודם. היא תשווק עם שני מנועי בנזין - 3 צילנדרים בנפח ליטר בודד (68 כ"ס) ו-4 צילנדרים בנפח 1.25 ליטרים (84 כ"ס). תיבת הילוכים אוטומטית ומערכת Start&Stop ישודכו לחלק מהדגמים. הפיקנטו החדשה צפויה להגיע ארצה בהמשך השנה, עם הבטחה לתמחור אטרקטיבי.

קיה פיקנטו

הבאה בתור (וגם במימדים) היא הריו החדשה, המבוססת אף היא על פלטפורמה של יונדאי. הריו החדשה, עליה סיפרנו לכם בעבר, אמורה להיות גדולה, מרווחת, איכותית ואף חסכונית יותר מבעבר. גם היא צפויה להגיע ארצה בחודשים הקרובים.

קיה ריו

קיה ריו

אחרונה וגדולה ביותר היא הגרסה ההיברידית של הקיה אופטימה, שמגיעה לג'נבה לאחר שנחשפה לראשונה לפני מספר שבועות בתערוכת הרכב של לוס-אנג'לס. גרסת ההיבריד של האופטימה מבוססת על מנוע בנזין בנפח 2.4 ליטרים ומנוע חשמלי בהספק של
30 קילו-וואט, המפיקים הספק משולב של כ-210 כוחות-סוס. תיבת ההילוכים היא אוטומטית בעלת 6 הילוכים וההבטחה כאן היא לשיפור של כ-40% בצריכת הדלק. וכן, גם היא צפויה להגיע ארצה בהמשך השנה.

קיה אופטימה

 יונדאי

גם בעלת הבית של קיה מגיעה עם כמה חידושים מעניינים לתערוכת ג'נבה. החשובה שבהן (לפחות עבורנו) היא מחליפתה של הסונטה - יונדאי i40. היא תוכננה במרכז ההנדסה האירופאי של יונדאי והיא מכוונת בראש ובראשונה לשוק הרכב האירופאי. יונדאי לא מסתירה את ציפיותיה הגבוהות מה-i40 ומצפה לקצב מכירות גבוה במיוחד. היא תשווק עם שני מנועי בנזין ושני מנועי טורבו-דיזל, תיבות הילוכים ידניות או אוטומטיות ומגוון רחב של אפשרויות אבזור (מושבים ממוזגים, מערכת חניה אוטומטית, מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה ועוד).

יונדאי I40

בנוסף מציגה יונדאי שני דגמים מעניינים שכבר נחשפו בעבר. הקורב (Curb) הוא קונספט מעניין לקרוסאובר עירוני, שעתיד להתחרות עם הג'וק המצליח של ניסאן. הולוסטר שמוצגת לצידו היא מכונית האצ'בק-קופה בעלת מרכב ייחודי שכולל שלוש דלתות - שתי דלתות קדמיות ודלת אחורית אחת בצד ימין. הולוסטר עושה שימוש במנוע בנזין חדש בנפח 1.6 ליטרים ויוצע גם עם תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים בעלת 6 יחסי העברה.

יונדאי קורב

יונדאי ולוסטר

סוזוקי

הסוויפט S שמציגה סוזוקי בתערוכה היא מכונית קונספט שתוליד בעתיד הקרוב את גרסת הספורט של הסוויפט. פרטים טכניים נוספים לא נחשפו, אבל אנחנו מוכנים לחכות בסבלנות לגרסת הייצור, בתקווה שהיא תראה קרבית לא פחות.

סוזוקי סוויפט S

סוזוקי סוויפט S

בראבוס

על חלק מתוכניותיה של סדנת השיפורים בראבוס סיפרנו לכם בשבוע שעבר. אז לא ידענו לספר לכם של-SLS של בראבוס יהיו לא פחות מ-700 כוחות-סוס, מהירות מרבית של 340 קמ"ש, זינוק מאפס ל-100 קמ"ש ב-3.7 שניות ול-200 קמ"ש בפחות מ-10.2 שניות. הכל בזכות מנוע V8 בנפח 6.3 ליטר עם שני מגדשי טורבו גדולים ומתקדמים.

בראבוס SLS

למבורגיני

האבנדטור LP-700-4 של למבורגיני מוצגת לראשונה בתערוכה לאחר שתמונות ופרטים ראשונים שלה נחשפו לפני מספר ימים. מנוע בנפח 6.5 ליטרים מפיק כאן 700 כוחות סוס ומזניק את המכונית הקלילה הזאת למהירות מרבית של 350 קמ"ש. זינוק מאפס ל-100 קמ"ש אורך 2.9 שניות בלבד.

למבורגיני אבנדטור

למבורגיני אבנדטור

אלפא-רומאו

מכונית התצוגה 4C של אלפא-רומאו גונבת לא מעט פוקוס בתערוכת הרכב. אלפא רומאו לקחו חלק ניכר מהמאפיינים העיצוביים
של ה-8C היפיפייה ודחסו את הכל לתוך אריזה קומפקטית שקטנה במעט מזאת של האלפא מיטו. התוצאה נראית טוב, וגם עושה רושם טוב מאוד על הנייר. עם משקל כולל של 850 קילוגרם, מנוע טורבו חזק שמפיק מעל 200 כוחות סוס, הנעה אחורית וחלוקת משקל 40/60 היא אמורה להיות מעניינת מאוד לנהיגה. היא צפויה להגיע לייצור סדרתי לקראת 2012.

אלפא רומאו 4C

אלפא רומאו 4C

אאודי

הדור הנוכחי של האאודי A3 הושק בתערוכת ג'נבה של שנת 2003. לא פלא, אם כך, שגם הדור הבא של ה-A3 נחשף לראשונה כעת בתערוכת ג'נבה. בשלב זה נחשף דגם הקונספט של ה-A3 סדאן, המצויד במנוע בנזין חמישה צילנדרים בנפח 2.5 ליטרים, עם הזרקת דלק ישירה ומגדש טורבו המפיק 408 כוחות-סוס. תיבת ההילוכים היא רובוטית כפולת מצמדים בעלת 7 יחסי העברה והמספרים מדברים על זינוק מאפס ל-100 קמ"ש בפחות מ-4 שניות. בסיס הגלגלים של ה-A3 החדשה גדול יותר בהשוואה לזה של הדור הנוכחי
(2.63 במקום 2.58 מטר), וגם מרווח הפנים שלה שופר בהתאם. באודי מבטיחים תא נוסעים איכותי הכולל גימור עם נגיעות אלומיניום, מערכת תקשורת אלחוטית המשלבת אינטרנט סלולארי עם תקשורת Wifi פנימית ומערכת מולטימדיה מובנת המשולבת עם מערכת ניווט מובנת של גוגל ומסך מגע.

אאודי A3

אאודי A3

dddd