תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

יונדאי עולה להתקפה

יצרנית הרכב הקוריאנית מתייצבת לעונת 2017 של סבב הראלי העולמי ה-WRC עם מכונית חדשה לחלוטין ה-i20 קופה. הרכב הנהגים נותר ללא שינוי

  • 04-12-2016
  • מאת: קינן כהן, צילום: יונדאי

במקביל להתקדמות חטיבת N – האמונה על גרסאות חמות לדגמי יונדאי, ממשיכה החברה להעמיק את המעורבות שלה בסבב הראלי העולמי ה-WRC. השנה תכניס החברה את ה-i20 קופה WRC לסבב. זהו גלגול שלישי למכונית הראלי של יונדאי שהתחיל עוד עם הדור הקודם שלה ועבר לדור החדש עימו השיגה החברה שני נצחונות ו-10 ביקורים על הפודיום בעונה שעברה, מה שהציב אותה במקום השני באליפות היצרנים.

פרישתה של פולקסווגן, ששלטה בשנים האחרונות בזירה זו עם הפולו WRC מהסבב פותחת בפני יונדאי אפשרות להיות טוענת רצינית לכתר, אם כי בדרך היא תצטרך לגבור על סיטרואן C3 WRC החדשה שגם היא עברה מהפך בדרך לאליפות.

השנה, עודכנו החוקים הנוגעים לעזרים האווירודינמיים של המכונית, בכללם גודל הכנף האחורית ומיקומה, דיפיוזרים חדשים וספוילר קדמי גדול יותר. מתחת למעטה החיצוני, התאפשרו גם שינויים במשקל המינימום של המכונית, במערכת העברת הכוח כמו שימוש בדיפרנציאל מרכזי וכן הגדלת קוטר פתחי היניקה של מגדש הטורבו. השינוי האחרון אפשר ליונדאי להעלות את הספק מ-300 כ"ס ל-380 כ"ס ממש כמו בסיטרואן 3C WRC.

יונדאי מתייצבת לעונת 2017 עם שלוש מכוניות המספר המקסימלי שמאפשר הסבב ליצרן. הרכב הנהגים נותר ללא שינוי וכולל את טיירי נוביל, דניאל סורדו והיידן פאדון.

המירוץ הראשון של סבב ה-WRC יהיה במונטה קרלו בתאריכים 19-22 בינואר. את לוח המירוצים המלא ניתן למצוא באתר הרשמי של הסבב כאן.

dddd