תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

תערוכת SEMA – אמריקה חולמת

מדי שנה מתייצבות בלאס וגאס מיטב סדנאות השיפורים, יצרניות האפטרמרקט וגם חברות רכב כדי להציג את הקונספטים המופרכים והמופרעים ביותר. אנחנו מסתכלים על שלוש נציגות אמריקניות שהופיעו שם

  • 02-11-2016
  • מאת: קינן כהן, צילום: יצרנים

מדי שנה מתייצבות בלאס וגאס מיטב סדנאות השיפורים, יצרניות האפטרמרקט וגם חברות רכב כדי להציג את הקונספטים המופרכים והמופרעים ביותר. אנחנו מסתכלים על שלוש נציגות אמריקניות שהופיעו שם

תערוכת השיפורים SEMA (ראשי תיבות של Specialty Equipment Market Association) חוגגת השנה יום הולדת 50 ולמי שעדיין לא ממש סגור על מה שהולך שם בלאס וגאס מדי שנה, הדרך הכי טובה להסביר את זה תהייה לומר – ככה היו נראות תערוכות רכב לו אסיד ופטריות הזיה היו מוצרי מדף בסופרמרקט.

השנה מתוך שלל הקונספטים, הוט רודס, סטריט רודס וסתם יצירות מופרעות להפליא. בחרנו להתמקד בשלוש מכוניות שמצד אחד מצדיעות למורשת האמריקנית ומצד שני לוקחות את הפרשנות המוכרת למכוניות הללו למקומות חדשים.

שברולט קמארו טורבו אוטו X

אנחנו רגילים לחשוב על מכוניות פוני אמריקניות בעיקר במונחים של צמיגים אחוריים עשנים ושני פסי גומי ריחניים על האספלט, עם הצטיינות בעיקר ביציאה מהמקום בקו ישר. ובכן, הקמארו הזו מנסה לשכנע אותנו שמכוניות פוני יכולות לעשות גם ג'ימקאנה.

לצורך ההתאמה שלה לסוג כזה של נהיגה, עוברת הקמארו סדרת חינוך והתנהגות.

הבסיס הוא מנוע ה-2.0 ליטרים טורבו, שמערכת יניקת האוויר שלו כוילה מחדש לשיפור אספקת הכוח לכל אורך עקומת הסל"ד וצמצום השהיית הטורבו – חשוב מאוד בסוג הנהיגה שנדרשת בג'ימקאנה בה המהירויות לא גבוהות אך זמינות הכוח קריטית. כדי לפנות את הגזים, מערכת הפליטה הוחלפה בחדשה, יציאות בקוטר 4 אינץ' מסייעות לפי ההודעה לעיתונות להפחית את הלחץ החוזר ב-14 אחוזים. תיבת ההילוכים הידנית בת שישה יחסי ההעברה קיבלה ידית חדשה בעלת מהלך קצר יותר.

בהיבט של שיפור ההתנהגות, מעבר להפחתות משקל קלות שלא פורטו, המתלים והקפיצים הוחלפו בקיט קשיח יותר שגם מנמיך את המכונית ב-20 מ"מ. המוטות המייצבים עבים יותר, גשר מיוחד מחבר בין בתי הבולמים וגם הוא נועד להקשיח את ההתנגדות של המכונית לפיתול ולשפר את יכולת הפנייה של המכונית.

על חישוקי ה-20 אינץ' הייחודיים למכונית הקונספט יש צמיגי גודייר במידות 285/35 ומאחוריהם בלמים גדולים מאשר במקור בקוטר 370 מ"מ וקאליפר בעל שש בוכנות.

בתא הנוסעים החלק המרכזי של המושבים, ההגה וידית ההילוכים מצופים בעור הפוך לשיפור האחיזה בהם ורתמות מירוצים כבר מורכבות על המושבים. חיצונית, מעבר לצבע הצהוב הזועק הקמארו עוטה את הקיט האווירודינמי האופציונלי של חטיבת הביצועים בשברולט ועל וו הגרירה מלפנים אפשר להרכיב מצלמת גו-פרו.

דודג' שייקדאון צ'אלנג'ר

בעוד המגמה הנוכחית של מכוניות השרירים ומכוניות הפוני האמריקניות היא לבנות מכוניות מודרניות שנראות כמו מכוניות ישנות. עם השייקדאון קונספט דודג לקחו צ'אלנג'ר ישנה ובנו אותה מחדש כדי להפוך אותה למכונית מודרנית.

מכונת הזמן הזו היא למעשה צ'אלנג'ר משנת 1971 שכל חלקי המרכב שלה נבנו מחדש, עם החלקה של ידיות הפתיחה של הדלתות, מרזבי המים וגם העברה של פתח תא התדלוק לתא המטען כדי לייצר מראה חלק וזורם, אבל גם שילוב בין הצורה הקלאסית לחלקים שהגיעו היישר מהצ'אלנג'ר הנוכחית. הפנסים, הגריל והפנסים האחוריים למשל הגיעו מהיורשת וכן רכיבים נוספים כמו חישוקי ה-19 אינץ' מלפנים ו-20 אינץ' מאחור וכן הבלמים שמגיעים מגרסת ה"האלקט" הקיצונית.

למכונית הקונספט מנוע המי 392 (6.4 ליטרים) ו-485 כ"ס שיורדים לכביש דרך תיבת הילוכים ידנית בת שישה יחסי העברה שמגיעה מהוויפר. תחת כונס האוויר הקלאסי שהוא מסימני ההיכר המובהקים של הצ'אלנג'ר הקלאסית מערכת יניקת אוויר משופרת ומצידו השני של המנוע סעפת פליטה בבניה מיוחדת למכונית.

תא הנוסעים מציג מראה אפל וקשוח כמו שאר המכונית, עם מושבי הספורט וההגה של הוויפר, ואת מקום המושבים האחוריים מחליפים מדף, תא אחסון לציוד נהיגה במסלול ועיגונים לכלוב התהפכות.

שברולט שוול סלאמר

במבט ראשון השוול 69 הזו לא שונה מאוד מרבות מאחיותיה שנבנות בסגנון הוט רוד, עם מרכב נמול וחישוקי סגסוגת ענקיים. אלא שבשוול הזו ביקשה שברולט להציג את מה שנמצא מתחת למרכב – את המנוע.

המנוע כאן הוא גרסת ה-CRATE למנוע ה-1LT של שברולט אותו ניתן למצוא בקורבט החדשה ובקמארו SS. מנועי CRATE הם שם כולל למנועים חדשים לחלוטין, לרוב משופרים קלות שמוכרות יצרניות הרכב האמריקניות במיוחד להסבות ממנועים ישנים במבחר כלי רכב. החל בהוט רודס קלאסיות משנות ה-30 ועד למפלצות עבירות כפולות הנעה. היתרון הגדול – רובם מותאמים להתקנה קלה מאוד, אמינים, בעלי ביצועים מצוינים וקלים מאוד לתחזוקה בשל החלקים המודרניים והזמינים שלהם.

השוול סלאמר הזו עם מנוע ה-376 (6.2 ליטרים) מייצרת 535 כ"ס שהם 75 סוסים יותר מאשר בקורבט בזכות גל זיזים וסעפת שונה. הסוסים האלו עוברים דרך תיבת הילוכים אוטומטית בת ארבעה הילוכים לצמיגים האחוריים שיושבים על חישוקי 20 אינץ' בעוד הקדמיים מסתפקים ב-18 אינץ' "בלבד". לצורך אכלוס החישוקים האלו הורחב הגוף בעדינות תוך שמירה על הקווים הקלאסיים של השוול. על היציבה הנמוכה אחראים מתלי אוויר מתכווננים.