תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סיטרואן
  • סיטרואן C3
  • סיטרואן C3 WRC קונספט – חגיגה בראלי

    סיטרואן C3

    סיטרואן נחושה להחזיר לה את תהילת העבר בראלי, אחרי שנתיים של דומיננטיות מוחלטת של פולקסווגן, היא תעשה את זה עם ה-C3 WRC החדשה, בינתיים היא מציגה את הקדימון

    • 21-09-2016
    • מאת: קינן כהן, צילום: סיטרואן

    במשך שנים ארוכות, עם סבסטיאן לואב מאחורי ההגה סיטרואן הייתה השליטה הבלתי מעורערת של סבב ה-WRC. השילוב של מכונית מצוינת ונהג בעל יכולות פנומנליות היו שילוב שהניב לה שמונה תארי אליפות יצרנים. אולם מאז עבר העילוי להתחרות בסבב ה-WTCC (אליפות העולם למכוניות סאלון) והחלפת המכונית ב-3DS הועם משהו הזוהר של חטיבת המוטורספורט של החברה.

    היות וזו השנה האחרונה לסיטרואן בסבב ה-WTCC ועם מה שנראה כרנסאנס של סבב ה-WRC, עם עוד ועוד יצרניות כמו טויטה ויונדאי שמגדילות את נפח הפעילות שלהן בסבב – סיטרואן רוצה לחזור לפודיום. היא תעשה את זה עם גרסת WRC לסיטרואן 3C החדשה, שקונספט שהוא בגדר קדימון לה יוצג בתערוכת פאריז.

    אז בעוד הגרסה הרגילה מתקשטת באייר-באמפ האופנתי שהחל בקקטוס, זו שהולכת להתחרות בראלי מאמצת גישה שונה לחלוטין, להתראות פרצוף מחויך וידידותי, שלום מכונת נהיגה קרבית. למעשה, הדמיון היחידי הוא פחות או יותר סכמת הצביעה הנפרדת לגוף ולגג...

    האחרת תאכל חול ותגרוס חצץ השנייה תאכל קוראסון ותגרוס אייס-קפה

    אם נשים בצד את העניין של התדמית וקידום המותג, הקונספט כן מאפשר הצצה לכמה מהחידושים והשינויים שהולכות לעבור עוד מכוניות לקראת עונת 2017 בה שונו מספר תקנות.

    הכנף האחורית, גדלה ומוקמה מעט יותר מאחור כדי לשפר את כוח ההצמדה של החלק האחורי ותוספות ושינויים בספוילר הקדמי והדיפיוזרים מאחור. הגדלת הקוטר המירבי המותר לפתח היניקה של מגדשי הטורבו עלה מ-33 ל-36 מ"מ מה שאפשר העלאת הספק מנוע ארבעת הצילינדרים לכ-380 כ"ס. עוד תולדה של התקנות החדשות, גילוח של 25 ק"ג ממשקל המכונית וכן אפשרות לעשות שימוש בדיפרנציאל אלקטרוני ולא רק מכאני כבעבר.

    מוכנה למסדר כנפיים

    כאמור, מכונית הקונספט תוצג בפאריז ואת מכונית המירוץ עצמה תחשוף סיטרואן בראלי מונטה קרלו, הפותח באופן מסורתי את הסבב בינואר 2017.

    אולם השאלה הגדולה הנוגעת לכל פעילות המוטורספורט של סיטרואן נותרה בעינה, אחרי כל כך הרבה הצלחות ומוניטין, איך לחברה הזו אין ולו מכונית חמה ראויה אחת לקהל הרחב, עזבו ראויה מכונית חמה שתפדה את ההצלחות על המסלול תדמיתית לפחות תספק אותנו בתור התחלה.

    אל תחמיצו את סרטון הווידאו שפרסמה החברה יחד עם ההודעה על הקונספט וצולם בפורטוגל תוך שימוש בטכנולוגיות עיבוד תמונה מתקדמות שמשלבות סריקה תלת מימדית של פני השטח עם הדמיית מחשב של המכונית. 

     

    dddd