תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

המסע החשמלי של ניסאן

עם טווח של 250 ק"מ בין טעינה לטעינה, בניסאן הרגישו מספיק בטוחים כדי להוציא את הליף החשמלית למסע באירופה

  • 29-08-2016
  • מאת: קינן כהן, צילום: ניסאן

לעת עתה, ולמרות התקדמויות ראויות בתחום זה, טווח נסיעה מוגבל הוא אחד החסמים הגדולים ביותר של מכוניות חשמליות ומשאיר אותן ככלי עירוני או פרברי קצר טווח לכל היותר.

ניסאן מבקשת לפצח את החסם הפיסכולוגי הזה באמצעות שישה מסעות שאליהם הוציאה מכונית מסוג ליף ונערכו באיטליה, ספרד, גרמניה, נורווגיה, סקוטלנד וצרפת.

מחקר אותו ציטטה ניסאן בהודעה לעיתונות, מספר כי 54 אחוזים מהמטיילים באירופה מעדיפים לתייר במכונית ולא בכלי תחבורה אחרים. עלויות הדלק הגבוהות צוינו כאחת ההוצאות הגדולות ביותר שלהם, עם הליף – טוענת ניסאן העלות היא 3 יורו ל-100 ק"מ של נסיעה ועם פריסה של 2,800 תחנות טעינה מהירות ברחבי אירופה – זה גם מעשי.

המסלול התחיל בנורווגיה, עם מסע דילוגים מאי-לאי ב"דרך האטלנטית" המפורסמת ומרובת הגשרים של המדינה הצפונית. משם עבר המסע לצפון סקוטלנד שלצד ריבוי אגמים וחיי טבע גם מאכלסת 600 עמדות טעינה.

התחנה השלישית הייתה גרנדה שבספרד, עם ביקור בעיר במבצר אלהמברה ההיסטורי ואחריו צליחה של הרי הסיירה נוואדה לתחנה הבאה באי ההררי והוולקני סיציליה. הדילוג הבא הביא את הליף החשמלית לצרפת ולנסיעה לאורך חוף הים התיכון ממרסיי לכיוון מזרח וצפונה לטיפוס בכבישי האלפים לכיוון גרמניה, שם גם חצתה את איזור היער השחור וסיימה את המסע בדרום מערב בוואריה.