תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • יונדאי
  • יונדאי i20 קרוס
  • יונדאי i20 קרוס – מבחן דרך

    יונדאי i20 קרוס

    אנחנו לא בטוחים את מי אמורים הגגון קשתות הגלגלים וקישוטי הפלסטיק לבלבל, אבל המכונית הזו בהחלט מותחת את ההגדרה של קטגוריית הקרוסאוברים לקצה

    • 02-08-2016
    • מאת: יוליאן פרייליך, צילום: יוליאן פרייליך

    בראשית בראו היצרנים את הג'יפונים ויראו כי טוב הם עושים למכירות, ויהי בוקר ויהי ערב והג'יפונים הקטנים נבראו ויפרו וירבו וישרצו וימלאו את הארץ...

    אז כן, בעוד שהספורטאז' והטוסון מצליחים במכירות, קמה תחתם תת קטגוריה בדמות הפיג'ו 2008, רנו קפצ'ור, ניסאן ג'וק שעבור הלקוח שוחר הפוזה מהווים אלטרנטיבה זולה באריזה קטנה יותר.

    גם יונדאי החליטה להיכנס לקטגוריה ומציעה את יונדאי i20 קרוס, שהוא i20 רק גבוה יותר ומעוצב יותר, האם הוא יצליח כמו אחיו הגדול הטוסון?

    חג פורים

    על מנת להבדיל את הקרוס מi20  נוספו אלמנטים של ג'יפון כגון: מסילות גג, פגושים אגרסיביים יותר, חצאיות צד וכמובן תוספת גובה והתוצאה בהחלט נאה מאוד. הקרוס גבוהה יותר מאשר i20 רגילה, אך לא גבוהה כמו המתחרות וההבדל במציאות מורגש.היא לא ממש נותנת תחושה של קרוסאובר קטן כמו הפיג'ו או הדאצ'יה סטפוואי שגבוהים ממנה.

    כניסה לרכב מגלה תא נוסעים מאוד נעים לשהייה משולב צבעים, זה בהחלט תורם לאווירה, בטח לעומת הצבע השחור ששולט לרוב בכלי רכב מהקבוצה הזו. אולם, בהתבססות שלה על ה-i20 נגזרת גם איכות חומרים פחות טובה מאשר בחלק מהמתחרות.

    הנדסת האנוש טובה, לוח המחוונים ברור וקריא, הכול נגיש ואין עומס כפתורים. לחיוב אפשר לציין את מערכת המולטימדיה בעלת מסך 8 אינץ' עם רגישות מעולה שמציגה גם עברית, אם כי המסך בגרסת האבזור "פרימיום" שנבחנה מגיעה בתקופת ההשקה בחינם ביחד עם מצלמה, בלוטות', וויז ולא ידוע לי מה תהיה תוספת התשלום לאחר מכן.

    הנדסת האנוש טובה והצבעים נעימים, איכות החומרים פחות

    בדיקה של תאי אחסון מגלה שבדלתות האחוריות ניתן להכניס בקבוק קטן ובקדמיות גם בקבוק של 1.5 ליטר. תא הכפפות מואר ובינוני בגודלו ,אהבתי את תא האחסון בתחתית הדשבורד לטלפון נייד או ארנק, קיימים גם שני מחזיקי כוסות סך הכול לא משהו יוצא דופן.

    מעבר למושב אחורי מגלה מרווח טוב לרגליים וגם לראש .המושב עצמו גם די נוח אולם הייתי שמח למשענות ראש רכות יותר.

    המושב הקדמי נוקשה אך נותן תחושה טובה של ישיבה "בתוך" המושב שכאילו עוטף את הנהג, אולם בהמשך התגלו יתרונות וחסרונות כפי שיתואר בהמשך.

    בימי המבחן החמים המזגן קירר מעולה את הרכב והיה שקט להפליא בפעולתו.

    איפה השבלול?

    מניעים את הרכב והדבר ראשון ששמים אליו לב הוא השקט, יונדאי בהחלט השקיעה בבידוד הרכב ועשתה פה עבודה טובה. בין אם אלו רעשי המנוע או רוח שגם במהירות גבוהה לא חודרים בצורה מוגזמת, רק רעשי כביש במהירות של 110-120 קמ"ש מצליחים לחדור אבל זה גם תלוי בסוג האספלט.

    יחידת ההנעה שמשרתת את i20 הרגילה מגיעה גם אל הקרוס, ואלו לא חדשות טובות כל כך.

    באזור הררי מורגש מחסור בכוח בטח לעומת מנועי הטורבו שיש לכמה מהמתחרות, מעבר לזה על מנת להאיץ בצורה סבירה הסל"ד יגיע לתחום שבין 3,000 ל-4,000 סיבובים כאשר האשמה נופלת על תיבת ההילוכים בעלת ארבעה יחסי העברה בלבד.

    המנוע מחוספס תחת עומס ותיבת ארבעה הילוכים לא ממש עוזרת לו

    במהלך המבחן בוצעו גם נסיעות בעיר הררית (מעלות),לא פעם היו מצבים בתחילת נסיעה בעליה שלוחצים על המצערת והרכב בקושי מאיץ רק לחיצה עד כדי קיק-דאון התחילה להזיז את העניינים.

    מי שגר באזור הררי כנראה יידרש לא פעם לקיק-דאון בעליות דבר שישפיע על צריכת הדלק, אבל כאמור, לפחות בידוד רעשי המנוע טוב.

    בכביש מישורי או בשיוט המצב טוב יותר, אבל אין האצות חזקות כמו למנועי הטורבו, הכול רגוע, מתון. הסל"ד ב-100 קמ"ש באזור 2,700 וב-120 קמ"ש 3,100 וזה לא תורם לצריכת הדלק.

    באמת הגיע הזמן שיונדאי תזנח את השילוב מנוע-תיבה האלו ויעברו למנועים מוגדשים או לפחות לתיבה בעלת 6 הילוכים, כי במצב הנתון נפגמים גם סעיפי ההנאה, השימושיות וצריכת הדלק.

    זו האחרונה נמדדה במסלול בין עירוני בשיוט - ממעלות לראשון לציון ומעט מאוד בעיר. בסוף הנסיעה נרשמו 14 ק"מ לליטר בצורת נהיגה ממוצעת כמו שאר הנהגים ללא רגל כבדה. זה נתון די מאכזב כי במסלול די דומה סיאט איביזה 1.0 ליטר השיגה 16.5 ק"מ לליטר ושם הרגל הייתה כבדה יותר.

     

     

    מתלים מושבים ומה שביניהם

    מציאת תנוחת ישיבה נוחה היא די מהירה ביונדאי, ההגה מתכוון לגובה וגם לעומק, מושב הנהג מתכוון הם הוא לגובה.

    המושבים הקדמיים נוקשים ובעיר ספיגת שיבושים חדים פחות טובה לעומת ספיגה של שיבוש גלי ששם המצב טוב יותר.

    כאמור, המושבים בעלי תמיכת צד מעולה ובכביש מפותל מחזיקים את הנהג טוב מאוד, אם רק היה מנוע חזק בהחלט אפשר היה ליהנות איתה, כי היונדאי מרגישה יציבה ובזכות הקשיחות אין הרגשה של רכב שנמרח בפניות.

    אולם למרות הרושם הראשוני, בנסיעה ארוכה של מעל ל-100 ק"מ התחלתי להרגיש בחוסר נוחות באזור הגב, גם נסיעה ביום למחרת אישרה שהמושבים תומכים, אך אולי בגלל הקשיחות  גם הפעם הורגשה חוסר נוחות באזור הגב.

     

    סיכום

    יונדאי מגיעה לתחרות לא פשוטה, מצד אחד היא מציגה לא מעט דברים חיוביים כמו עיצוב מעולה, תא נוסעים נעים לשהייה ובידוד מעולה ובימי הקיץ המזגן ידאג שלא תזיעו.

    אך יש לה שני חסרונות בולטים אלו המנוע ותיבת ההילוכים. לצערי הם פוגמים בהנאה בצורה מוחשית בטח ברכב שעולה 115 אלף שקלים.

    כמו כן, אם נסתכל על המתחרות, פיג'ו 2008 ונכון לעכשיו גם הרנו קפצ'ור שניהם מציגים מנועים חזקים, תיבות הילוכים יעילות יותר ובגלל הגובה נותנים תחושת "קרוסאובר" עדיפה - ליונדאי יש בעיה.

    לכן היונדאי היא כמו המשפט בפרסומת "טובה, אבל לא מצוינת" וחבל כי עם מנוע ותיבת הילוכים מודרניים ומתאימים היא דווקא כן יכולה להיות אופציה טובה.

    יונדאי i20 קרוס

    מנוע, הנעה

    בנזין, 4 צילינדרים, קדמית

    נפח

    1,368

    הספק/סל"ד

    6,000/100

    מומנט/סל"ד

    3,500/13.7

    תיבת הילוכים

    אוטומטית, 4 הילוכים

     

     

    מידות

    אורך (ס"מ)

    407

    רוחב (ס"מ)

    176

    גובה (ס"מ)

    153

    בסיס גלגלים (ס"מ)

    257

    תא מטען (ליטרים)

    301

    משקל (ק"ג)

    1,180

     

     

    מתלים, בלמים,צמיגים

    מתלים קד'/אח'

    מק'פרסון, קורת פיתול

    בלמים קד'/אח'

    דיסק מאוורר/דיסק

    צמיגים

    205/45 17R

     

     

    יש לכם שאלות לכותב המבחן? בואו לפגוש אותו בפורום

     

    dddd