תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מיצובישי
  • מיצובישי אאוטלנדר
  • ניצחו את השיטה – כלמוביל אישרה כבל טעינה משקע ביתי

    מיצובישי אאוטלנדר

    סוף לפארסת עמדות הטעינה הישראליות. כלמוביל, יבואנית מיצובישי לישראל סיימה את הליך התקינה של כבל טעינה ביתי למכוניות חשמליות

    • 18-07-2016
    • מאת: קינן כהן, צילום: מיצובישי

    אחת לכמה שבועות יוצאים פקידי משרד התחבורה בהצהרות בומבסטיות בנוגע ל"הוזלת המכוניות החדשות" ומצניעים את גביית המס החזירי של המדינה מכל אחת כזו, או "מהפכת מחירים באחזקת מכוניות" ומתעלמים מכך שהם עצמם מערימים קשיים על אלו שמבקשים לחסוך בייבוא עצמאי של חלפים לרכב.

    האבסורד האחרון מבית מדרשו של משרדי האוצר והתחבורה הוא עדכון של דרגות המיסוי הירוק, התירוץ הרשמי הוא קשקוש ביצים מפואר, הסיבה האמיתית – יותר ויותר מכוניות הופכות לירוקות יותר ופקידי האוצר הופכים לירוקים מהפחתת ההכנסות מחליבת נהגי ישראל.

    אבל בעוד אלו מפוצצים הצהרות בשקט בשקט, קידמה במשך שנתיים "כלמוביל" יבואנית מיצובישי, יונדאי ומרצדס לישראל את אישורו של כבל טעינה מסוג MODE 2 המתבסס על התקן האירופי, אך עם שורת שינויים שמטרתם להביא אותו לעמוד בדרישות המקומיות דוגמת הנמכת סף זרם הטעינה ל-10 אמפר בשעה ועוד.

    "גיסנו, צא צא מהמים - זה מכונית על חשמל, השתגעת?!"

    למעשה כבל זה יאפשר טעינה של מכונית חשמלית מכל שקע ביתי שהוסב לשקע תעשייתי. הכבל שכולל יחידת פיקוד לוויסות מחליף הלכה למעשה את עמדות הטעינה הנוכחיות מסוג MODE 3 שהיה בעמדות הטעינה הייעודיות כמו אלו של בטר פלייס. המיזם שקרס בקול רעש גדול קעקע רגע לפני שנעלם את התקינה לכזו המחייבת עמדות טעינה שעלותה אלפי שקלים ואת מכשלה זו מאפשר לעקוף הכבל החדש.

    הכבל החדש, שפותח על ידי מיצובישי במיוחד לישראל, למעשה מקדים את השקת מתיחת הפנים של מיצובישי אאוטלנדר PHEV (גרסת הפלאג-אין של האאוטלנדר). אולם למרות שיהיה חלק מהציוד התקני של מיצובישי אאוטלנדר PHEV המחודש, דוידי פיאמנטה, מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל אמר שמדובר בפתרון שישרת לא רק את לקוחות האאוטלנדר אלא לשמש ולהיות פתרון טעינה לכל בעלים של מכונית חשמלית.

    dddd