תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פיגו
  • פיגו 2008
  • פיג'ו 2008 המחודשת בישראל - שובר שוויון?

    פיגו 2008

    קבוצת לובינסקי, יבואנית פיג'ו לישראל מודיעה על תחילת שיווק ה-2008 מתוחת הפנים בישראל. הקרוסאובר הקטן מקבל עיצוב חד, מנוע ותיבת הילוכים חדשה – המחיר 110 אלף שקלים

    • 03-07-2016
    • מאת: קינן כהן, צילום: פיג'ו

    שוק הקרוסאוברים הקטנים מקבל מהיום מתחרה חדש, שמציג תג מחיר סופר תחרותי בקטגוריה החמה – 110 אלף שקלים ל-2008 אוטומטית.

    מנוע ה-1.2 ליטר טורבו שלושה צילינדרים עם 110 כ"ס (ב-5,500 סל"ד) ו-20.9 קג"מ, למעשה יחליף את כל הגרסאות ששווקו עד כה; אטמוספרית 1.2 ליטר עם 82 כ"ס בעלת התיבה הידנית ואת גרסת ה-1.6 ליטר דיזל עם 99 כ"ס.

    את התיבה הקודמת בת ארבעה ההילוכים, מחליפה תיבת הילוכים אוטומטית, 6 יחסי העברה של אייסין היפנית. הביצועים הם 10.3 שניות למאה קמ"ש ו-188 קמ"ש מירביים. עם הפסקת שיווק התיבה הקודמת וכן תיבת ההילוכים, זו תהייה היחידה בהיצע.  

    חיצונית, מקבל ה-2008 עדכון עיצוב בהתאם לקו אותו ראינו ב-3008 החדש – מראה רבוע וקשוח מבעבר עם תאורת יום מסוג לד מלפנים ותאורת לד מלאה מאחור. בהחלט שונה לגמרי מהמראה הסטיישני והמעט אנמי שחסר את אחד מגורמי המשיכה ללקוחות בקבוצה שלו.

    הדגם ישווק בשלוש רמות גימור  ACTIV GO, ACTIV ו-PREMIUM. למערכות הבטיחות האלקטרוניות המקובלות מצטרפת מערכת מובילאיי. האבזור כולל מסך מולטימדיה בגודל 7 אינץ', דיבורית, מראות מתקפלות, רמת הגימור ACTIV מוסיפה חישוקי 16 אינץ' ואת בקרת האחיזה GRIP CONTROL לתנאי דרך מאתגרים, כאשר רמת הגימור PREMIUM תוסיף חישוקי 17 אינץ' ופסי הגנה שחורים.

    המידות נותרו על כנן והן אורך כולל של 416 ס"מ, רוחב של 174 ס"מ, גובה 156 ס"מ ובסיס גלגלים של 254 ס"מ, תא המטען יכיל 350 ליטרים. מספרים שלמעט הרוחב, מציבים אותו במרכז הקבוצה בה חברים ניסאן ג'וק, רנו קפצ'ור, סאנגיונג טיבולי, שברולט טראקס וסוזוקי קרוסאובר וכן ויטארה.

    המחירים לתקופת ההשקה שלא נתחמה בזמן (ואנחנו נוטים לשער שיהיו מחירי העסקאות בפועל) הם 110 אלף שקלים לרמת הגימור ACTIV GO, 115 אלף שקלים לרמת הגימור ACTIV, ו-120 אלף שקלים לרמת הגימור PREMIUM. המחירים ה"רשמיים" גבוהים ב-5,000 שקלים בכל הגרסאות.