תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פיגו
  • פיגו 3008
  • סובב מותג – פיג'ו – 3008

    פיגו 3008

    אחרי שהחזרתי את ה-208GTI אספתי את ה-3008. המעבר חד, אבל גם הפעם אני מלא סקרנות, זה הרכב שאמור להיות "ספורטאז' קילר" מבחינת פיג'ו

    • 18-04-2016
    • מאת: יואב פולס, צילום: יואב פולס

    העיצוב החיצוני נאה, לא קשה לפספס שמבחינת האפיל, חסר לו קצת מהמאצ'ואיזם הוא פחות ג'יפון ויותר מיניוואן. עושה סיבוב מסביב ופותח את דלת תא המטען. דלת מפוצלת מגניבה. רוב הדלת עם השמשה עולה למעלה, אבל חלק קטן ניתן לפתוח למטה ולקבל רצפה שטוחה. חביב מאוד ושימושי.

    גם בתוך הרכב נמשכת התחושה של יותר מיניוואן מאשר ג'יפון, משהו בתנוחת הישיבה, בדשבורד העמוק ובסביבה הכוללת. לוח מחוונים קונבנציונלי, מד מהירות גדול מימין, מד סל"ד גדול משמאל, מדי דלק וחום וצג מידע.

    במרכז הקונסולה מערכת מקורית של פיג'ו, ובכלל, סביבת הנהג מאוד נעימה. המושב רחב, הריפוד עבה ומאפשר נהיגה נינוחה.

    מעיף מבט אחורה וחושב לעצמי "כן, יש מקום לילדים". מניע (מנוע 1.6 ליטר, טורבו, 165 כ"ס, גיר של AISIN עם שישה הילוכים), והשלב הבא הוא לחבר את הטלפון בבלוטות' למערכת. רגע. זה לא מתחבר. על מה לוחצים? איפה התפריט? מה זו המערכת הזו? איפה צג המגע המעולה של פיג'ו? בקיצור – מדהים המהפך הזה שעברתי עם המכוניות של פיג'ו. בפעם הראשונה זה נראה לי מלאכותי ומוזר. אחרי כמה מכוניות אני מילל בצרפתית ספרותית "תביאו לי את מסך המגע שלי! אני לא יוצא מכאן עד שאין כאן צג מגע!". אז אין בלוטות'. אל תחפשו שקע USB. אין. אני פותח את הרישיונות של הרכב ומצפה לראות שהוא עלה על הכביש מתישהו ב-2007, אבל לא. הרכב נרשם ביוני 2015.

    יאללה, נוסעים, יש לנו ילדה לאסוף מהגן. בתנועה הרכב צובר נקודות זכות, נעים מאוד, נינוח, עם זאת בלחיצה על הדוושה הנכונה הוא מגיב בנחישות ומאיץ היטב. הרבה יותר חזק מהספורטאז' 1.6 אורבן דור קודם של אשתי.

    אוסף את הקטנה, היא שוב מאושרת שאני בא עם רכב גדול. יש לה מקום, האוטו נעים לה לנסיעה, עסקה משפחתית מצוינת. אני מנסה לאפס את מחשב הדרך לבדוק קילומטראז' וצריכת דלק, לוחץ על כל הכפתורים האפשריים שאני מוצא, ולא מצליח. כלום. לא מגיב. תרצה שנשנה את השפה מאנגלית לצרפתית – אין בעיה. לאפס? שכח מזה. בסוף בעזרת הפורום נעניתי בתשובה הנכונה. רק מה הקשר בין הכפתור בקצה מנוף המגבים למחשב דרך?

    למחרת בבוקר לוקח את כל הילדים לפיזור בוקר. הגדולים מתלהבים, אבל נזהרים בכבודו של הספורטאז' המשפחתי. "הוא חמוד ונעים כזה, אבל אני לא בטוחה שאני אוהבת אותו יותר מאת זה של אמא". הנסיעה המנהלתית לעבודה עוברת בצריכת דלק סבירה של כ-12 ק"מ לליטר. לא רע. בהמשך, על כביש 4 בנסיעה רגועה הוא גם הגיע לצריכת דלק של 13.7 ק"מ לליטר. זה באמת לא רע.

    אז מה היה לנו שם:

    לחובה:

    יותר מיניוואן מג'יפון, ותנוחת הנהיגה מרגישה פחות SUV.

    מערכת השמע המקורית היא מההההההה כזו. אחרי הסתגלות למערכת עם צג המגע של פיג'ו כל מערכת 'מקורית' נראית מיושנת וארכאית.

    לזכות:

    חסכונית, נעימה מאוד מאוד, מרווחת.

    האם יש לנו ספורטאז' קילר? אני סבור שלא, עם זאת לרכב יש איכויות של מוביל משפחות נהדר. רק אל תקראו לו ג'יפון. 

    dddd