תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

נהיגה ראשונה – קאדילק XT5

עם המתחרים הגרמנים בין הכוונות בהיבט האיכות, הוולוו XC90 ולקסוס RX בטכנולוגיה ואיכות – קאדילק XT5 הוא כלי רכב יומרני למדי. אלו 10 דברים שיש לנו לספר עליו

  • 11-03-2016
  • מאת: ג'פרי ג'בלנסקי, צילום: קאדילק

1.  ה-XT5 מחליף את ה-SRX סביב העולם, שלא מעט הודות לשוק הסיני הצליח לרשום מכירות של מעל ל-100 אלף כלים. וזה חשוב כי לקאדילק יש תוכניות גדולות עבור סין

2.     הוא נראה נהדר. תחשבו על SRX שעבר טיפול ניתוח קוסמטי ואליו הדביקו את החזית של ה-CT6. יכול להיות שזה לא עיצוב שידבר לכל אחד – אבל הוא מהודק ומגובש.

3.  תא הנוסעים הוא בחזקת התגלות. כפתורי המגע פינו את מקומם וגם התחושה הפלסטיקית בתא הנוסעים של ה-SRX. במקומם יש משטחי עור ודמוי עור בתא הנוסעים ולצידם חלקי עד ואלומיניום. לכל יש תחושה מוצקה ואיכותית כמו שהרבה ממוצרי GM העדכניים שואפים להיות. יש הרבה מקומות אחסון, כולל אחד מתחת לידית תיבת ההילוכים במקום שהתפנה בזכות הבורר האלקטרוני של קאדילק.

4.  מערכת המולטימדיה CUE עדיין סובלת מבאגים בהפעלה, אבל מהירה ומגיבה טוב יותר מבעבר. מה נסגר עם סמך מערכת הניווט הזעיר? בקושי ניתן להבחין בנתוני המפה כי הם  מכוסים בתצוגת הרדיו ונתונים נוספים. זה ממש עלוב בטח ביחס למסך הענק של וולוו XC90 וגם לעומת האפשרויות האחרות אצל המתחרים.

5.   אני נהגתי ברכב עם מנוע ה-3.6 ליטר V6 הסטנדרטי לשוק האמריקני, יש לו 315 כ"ס ו-37.8 קג"מ. ותיבת שמונה הילוכים. אבל ייתכן שבשאר העולם יהנו הלקוחות ממנוע ה-2.0 ליטר טורבו. מניסיון העבר, למנוע הטורבו יש יותר מומנט ופאנץ' וקרוב בהספקו למנוע הזה, שמשדר עצלות ומחסור בכוח.

6.   ההיגוי חסר חיים ואנמי, בהיבט הזה הוא מתחרה בלקסוס RX ולא במכוניות כמו אודי Q5

7.     כיול המתלים מכוון לנוחות, לא ספורטיביות. זה בסדר, ה-SUV הזה הרי לא יראה שטח או זמן על המסלול. לכיול מתלים אין השפעה על המבטים שתקבלו מחוץ לבית הקפה

8.     יש הרבה ציוד בטיחות, והוא משתווה לטובים שבדגמים שמציעים את הרשימה העשירה יותר. לנו יצא לחוות את חגורות הבטיחות המתהדקות כהכנה לתאונה פעם אחת. זה לא נעים במיוחד, אבל טוב לדעת שהמכונית יודעת לזהות מצבי סיכון.

9.      האם הוא מהיר? די מהיר, גם שהגבהנו למספרים של 160 קמ"ש וצפונה הוא הרגיש שיש לו עוד די הרבה לתת.

10.      באופן כללי, הייתי בהחלט ממליץ להכניס אותו לרשימה למי שמתעניין במכונית מהקבוצה הזו. אבל להערכתי הגרסאות עם מנועי ה-2.0 ליטר טורבו ואולי גם ה-V8 יהיו יותר מעניינות.