תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פיגו
  • פיגו 308
  • סובב מותג – פיג'ו

    פיגו 308

    יואב יוצא לפרויקט חדש "סובב מותג" בו אנו מתנסים במגוון רחב ככל האפשר של דגמים שונים של יצרן רכב ובונים מעין רצף סקירות קצרות של ההיצע – הפעם עם פיג'ו וה-308

    • 25-02-2016
    • מאת: יואב פולס, צילום: יואב פולס

    הקדמה 1: קצת קשה וארוך להסביר, אבל אחרי התכתבות עם נציגי לובינסקי כאן באתר, ושיחות טלפוניות איתם, ביקשתי להתנסות בכל רכב אפשרי שהם מייבאים, ולהפתעת כולם הם גם הסכימו.

    הקדמה 2: ההתרשמות שלי מהמכוניות היא קצרה, זה לא מבחן מהשורה בן יומיים, אלא יותר 24 שעות עירוניות עם מגוון מכוניות פיג'ו, סיטרואן ו-MG.

    הקדמה 3: למען הסדר הטוב, טרום עידן רכבי השטח אצלי שהחל אי שם בסוף שנות ה-90' החזקתי בפיג'ו 309 מודל 87' מנוע 1.3 ליטר ידנית, שהוחלפה ב-306 אדומה, מודל 94' מנוע 1.8 ליטר ידנית, שהוחלפה בסיטרואן ZX וולקן כחולה, מודל 94' מנוע 2.0 ליטר ידנית כמובן.

    פיג'ו 308, 1.2 ליטר, טורבו, 3 צילינדרים, גיר אוטומטי פלנטרי

    כשנציגת לובינסקי ליוותה אותי דווקא ל-308 האדומה שמחתי מאוד. אין מה לעשות, יש דברים שיושבים לך בנשמה ואצלי, פיג'ו אדומה זה אחד מהם.

    מתיישב במכונית, שם שתי ידיים על ההגה, והמחשבה הראשונה שעוברת בראש היא 'פאק! איך שהם יודעים לעשות הגאים בגודל ובעובי המדויקים'. ממש ככה.

    מושב הנהג נוח ומפנק, רחב מספיק להכיל אותי על כל הג'חנונים שאכלתי בחיי, ויחד עם ההגה (הנפלא) המתכוונן ניתן בקלות למצוא תנוחת נהיגה מושלמת.

    סביבת הנהג נקייה מאוד ואת כל המתגים והבוררים השונים בקונסולה המרכזית החליף מסך מגע. זה הופך אותה אפילו לנקייה מדי, חסרים פה כפתורים פשוטים של בורר בקרת אקלים או עוצמת שמע שלא מצריכים הקשה על המסך. הצימוד לסלולרי נעשה בשניות, ואני מודה שלא חפרתי לעומק בכל התפריטים השונים. מכניס מפתח לסוויץ' והמסכים מולי נעורים לחיים, מד מהירות משמאל ומד סל"ד מימין, רק שמיד אני שם לב שמד הסל"ד הפוך. במקום שהמחוג ינוע עם כיוון השעון, כמו מד המהירות, הוא נע נגד כיוון השעון. זה לא ממש הפריע אבל נראה כמו התחכמות מיותרת. בין שני המחוונים צג קטן עם מיליון אפשרויות כיוון וחיווי, מודה שגם בו לא התעמקתי. הפאנל כולו יושב מעט מרוחק, ומעל ההגה, והוא נוח ונעים למבט חטוף כשרוצים לראות משהו.

    מנוע שלושת הצילינדרים בנפח 1.2 ליטר נעור לחיים, ואני יוצא מבני ברק בואכה רמת השרון. הרכב מגיע לטמפרטורת עבודה ואפשר ללחוץ. זה אותו מנוע פיורטק הזכור לטובה מהאחות ה-4C. רכב המבחן היה עם כמעט 24,000 ק"מ, כשברור שאף לא אחד מהם היה רגוע, וסביר להניח שעבר חיים לא קלים, ולמרות זאת בנסיעה רגועה הרכב שקט ונעים מאוד לנסיעה. ההגה, אוי ההגה... כל כך 'נכון' מה הבעיה להעתיק אותו למכוניות אחרות?

    בכביש המהיר לחיצה על הדוושה מורידה מייד הילוך או שניים, ומכניסה את הטורבו לחיים. או אז האריה האדום נעור ממרבצו, וכל 24 הקג"מ מטיסים את ההמכונית קדימה. 110, 120, 130, 140...זה לא נגמר.

    באחר הצהריים המכונית הייתה עסוקה בהסעות ילדים בכל הגדלים והגילאים, לחוג טניס, להחזיר מהגן, לחוג גיטרה, לקניות, בקיצור - הרכב לא נח לרגע. ה-stop & start מעצבן, כשהוא מתניע יש מין תנועה קטנה של הרכב קדימה שלא אהבתי אותה, ולכן הוא נותק מייד. תא המטען גדול והכיל בקלות קניות שבועיות שכוללות שני ארגזי סבן אפ, שישיית מים מינרליים, ירקות, פירות ועוד. צילמתי את תא המטען מלא, אבל בטיפשותי מחקתי בניקוי היומי מכל הזבל והתועבה שמגיעים בווטסאפ...

    הילדים, כולם, מאוד אהבו את הפיג'ו האדומה. עם הגדולה ניסיתי לנהל שיחה מה היא כל-כך אוהבת בו, כשאני מנסה להביא אותה לדבר במונחים ברורים, והיא חוזרת כל הזמן לעולמות התחושה "הוא שקט, הוא מאוד נעים, הוא מרווח, אין בו תחושה של קופסת סרדינים, הוא אדום!!!, הוא כייפי, תקנה אותו".

    בוקר. אין ויכוחים עם הקטנה אם הולכים לגן או לא. מילת הקסם "אז זוכרת שהאוטו האדום החמוד מחכה לנו?" והיא מנתרת מהספה, עוזבת את 'דורה' באמצע המתח. יש ל-308 סוג של קסם. בסל"ד סרק כשקר, מרגישים בכל זאת שזה מנוע שלושה צילינדרים, ואולי אלו החיים הקשים של האקזמפלר הספציפי.

    נוסע בבוקר לדרום ת"א – זמן משחקים בפקק באיילון, כפי שהמליצו לי בפיג'ו שמתי את תיבת ההילוכים במצב "ספורט". ממצב של שיוט רגוע, הרגל במצב קבוע על הדוושה, לחיצה על מתג ה-S הורידה מייד הילוך, העלתה סל"ד והורגש שינוי של ממש באופי, אם מקודם בנהיגה רגועה הוא זרם בנמנום, הוא הפך להיות עצבני אבל כייפי, כאילו אומר לך "או, סופסוף התעוררת, יאללה תלחץ, יש לי כמה איברים למתוח ונשבר לי מהמשעממים האלה בנסיעות מבחן".

    בשורה התחתונה הרכב מבטיח ומקיים איכות חיים מאוד גבוהה, הוא מאוד נעים לנסיעה (פחות בתוך העיר) ולשהות, הוא שקט, הוא חזק, והוא חסכוני. לא יכולתי לבצע בדיקה מסודרת של חסכון אבל בנהיגה רגועה אין לי ספק שהוא יהיה חסכוני, וכמובן שלחיצה על הדוושה תתבטא בצריכה דלק גבוהה יותר.

    האם הייתי קונה אותו? – המממ...המממ... שאלה טובה, שני סימני שאלה קיימים – מצד אחד הסיטרואן 4C שנמצאת כרגע במבצע אטרקטיבי מאוד, ושאלת הסחירות העתידית שלו. כרכב ממקום העבודה – בלי היסוס בכלל.

    dddd