בעוד יצרניות אחרות מצמצמות נפחים לצד שימוש במגדשי טורבו, וולוו מגדילה את נפח המנוע של משפחת ה-T4 של מנוע ארבעת הצילינדרים שלה.
המנוע החדש שייך לדור החדש של סדרת מנועי VEA (Volvo Engine Architecture) שהוצגה ב-2013. המנוע שעד כה היה בנפח 1.6 ליטר עם 180 כ"ס מוחלף בגדול יותר בנפח 2.0 ליטרים גם הוא מוגדש טורבו וההספק עולה מ-180 ל-190 כ"ס ב-4,700 סל"ד (5,700 סל"ד במנוע הקודם). נתון המומנט משופר מ-27.5 קג"מ ל-30 קג"מ ב-1,700 סל"ד (1,600 סל"ד במנוע הקודם).
שינוי נוסף הוא זניחת תיבת הפאוורשיפט הרובוטית מצמד כפול ירושת פורד ומעבר לתיבת הילוכים פלנטרית של אייסין היפנית, גם היא שישה הילוכים. אגב, זו גרסה מוקטנת של תיבת שמונת ההילוכים של אייסין שנמצאת גם בלקסוס וב.מ.וו.
באותה הזדמנות, מעדכנת וולוו גם את רמות האבזור, מעתה גם בגרסת האבזור הבסיסית "קינטיק" תותקן מערכת מולטימדיה עם מסך 7 אינץ' כסטנדרט, עם זיכרון פנימי. ב-V40 נוספו גם מראות מתקפלות חשמלית.
השינויים לא נגעו במחיר המכוניות, על כן ה-V40 נשארת ב-170 אלף שקלים לרמת הגימור "קינטיק" וה-S60 ב-193 אלף שקלים לרמת הגימור "קינטיק" גם כן.