תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

7 מכוניות שאתם צריכים להכיר מתערוכת דיטרויט

תערוכת דיטרויט מאחורינו, ואנחנו מסתכלים אחורה ומסמנים 7 מכוניות שבשבילן כל הקרקס הזה היה שווה

  • 18-01-2016
  • מאת: קינן כהן, צילום: יצרנים

בעולם התקשורת העדכני, בו תמונות ריגול, הדלפות, איורים וצילומי סטודיו וטיזרים משתחררים מהר יותר מנפיחות בחומוסייה – יש משהו ארכאי כל כך בתערוכת רכב. אבל המסורת של הפקה גרנדיוזית בה כולם מוזמנים לראות לראשונה... את מה שכבר כולם ראו ולשמוע מנהלים בכירים מדקלמים דפי מסרים מקושקשים – היא מסורת חזקה ומושרשת כל כך שכנראה תישאר איתנו עוד שנים רבות קדימה.

התערוכה של דיטרויט שנסגרה לפני מספר ימים אולי לא הביאה בשורה או מכונית פורצת דרך שלא ראינו קודם לכן, אפילו אחת הכוכבות שלה מרצדס E קלאס החדשה דלפה ימים רבים קודם להצגתה הרשמית. בכל זאת, בחרנו לעצור רגע ולספור שבע מכוניות ששוות סיכום תערוכה.

1. ב.מ.וו M2 –

בראשית הייתה סדרה 1 M קופה, ותהי המכונית טובה עד מאוד ומגניבה לאללה, ויראו ראשי החברה כי טובה תגובת הציבור ויאמרו "הבה נתחכמה לו ונקרא לה M2 וניקח עליה מלאנת'לפים כסף יותר". כך נוצרה ב.מ.וו M2 עם מנוע 3.0 ליטר מוגדש שמייצר 370 סוסים ו-47.5 קג"מ שעפים אחורה כמובן בשעטה דרך תיבת הילוכים רובוטית ושם מנוהלים ביד רמה על ידי דיפרנציאל מוגבל החלקה. כל הכיף הזה יגיע לישראל בקיץ הקרוב במחיר של החל מ-515 אלף שקלים.

2. שברולט בולט –

כאשר עבורנו בישראל המושג "מכונית חשמלית" מעלה חיוך מריר עד ההרפתקה של בטר פלייס, שהציעה טווח תיאורטי של 160 ק"מ בתנאי מעבדה, אצל האמריקניים מדובר בעיקר בשריקת התפעלות מטסלה מודל S המרהיבה אך היקרה מאוד. בשברולט עמלים מזה מספר שנים על פיתוח מכונית חשמלית בעלת טווח ארוך שיהפוך אותה לחלופה ברת קיימא למכונית הבנזין של היום מבלי לדרוש מבעליה חישובים מדוקדקים בטרם יציאה לנהיגה ארוכה. בתערוכת דיטרויט היא הציגה את הבולט – מכונית חשמלית לחלוטין בממדים שבין מיקרווואן לקומפקטית ובעלת טווח נסיעה אמיתי של 322 ק"מ בין טעינות. במדינות בהן יקבלו הרוכשים החזר מס מלא עליה כרכב חשמלי, היא תעלה כ-30 אלף דולר – כמחירה של משפחתית גדולה רגילה.

3. אינפיניטי Q60 –

כאשר הבסיס והמנועים מגיעים מה-Q50, הבשורה הגדולה של מכונית הקופה של אינפינטי הוא בעיקר העיצוב החיצוני. היא בהחלט נראית טוב יותר מכל מה שאנחנו ראינו עד היום מאינפינטי שנעו בין עגלגלות מפוהקת של דורות ה-G וה-M לבין וולגריות בהמית של ה-FX. לא מדובר פה במשהו שבני נוער יתלו על הקירות בחדר, סליחה, ישמרו על מסכי הנייד שלהם, אבל ראבק – סוף סוף זו אינפינטי שלא נראה שעוצבה על ידי סטודנט שנה א' במכללה סוג ד'. המנועים יהיו ארבעה צילינדרים 2.0 ליטר 211 כ"ס ושישה צילינדרים 3.0 ליטר בשני הספקים 304 ו-405 כ"ס.

4. לקסוס LC500 –

כמו אינפיניטי, גם לקסוס הייתה שבוייה עד לאחרונה בשבלונות עיצוב קבועות – ה-LC500 שואבת את כל זה לגריל הענק שלה ויורקת החוצה דרך האגזוזים המלבניים שלה. קשה לרגע לקלוט שזו מכונית ייצור ולא דגם קונספט, אבל כן, בממדים שהם קצת מעל ה-GS היא הולכת להתחרות במכוניות יוקרה גדולות וותיקות במשחק כמו ב.מ.וו סדרה 6. הכוח מגיע מאותו מנוע של ה-RCF השרירית – 5.0 ליטרים V8 עם 467 כ"ס ו-53.7 קג"מ, ההנעה כמובן אחורית ותיבת ההילוכים היא פלנטרית 10 הילוכים שפותחה בשיתוף אייסין היפנית.

5. פורשה 911 טורבו –

כבכל הצגה של 911, הגרסאות ה"רגילות" (קאררה וקאררה S) הן רק הקדימון, הטיזר, הפרסומות שלפני הסרט, הפרומואים המפחידים של "כלבוטק" – האקשן האמיתי מתחיל כאשר מוצגת הטורבו. אם כי כיום, כאשר הגרסאות הרגילות גם הן עושות שימוש במנועי טורבו – האתגר גדול אפילו יותר. אז הם נענו לאתגר עם מנוע 3.8 ליטר שישה צילינדרים טווין טורבו ו-540 כ"ס, גרסת הטורבו S תציע כבר 580 סוסים. התוצאה היא 3 שניות למאה קמ"ש (2.9 שניות ב-S) ו-320 קמ"ש מירביים (330 קמ"ש ב-S).

6. וולוו S90 –

כאילו כדי להוכיח שהמכירה שלהם לסינים לא תפגע באיכויות הנלוות לשם "וולוו" שני הדגמים האחרונים שהציגה וולוו הם הצהרת יכולות טכנולוגית, עיצובית ובעיקר הצהרה שהם הפעם באמת יציבו את הגרמניות כמטרה לתחרות לגיטימית. ה-XC90 המרשים היה הסנונית ועכשיו מגיעה ה-S90 שתחליף את S80 המזדקנת (אגב, במקור היא הייתה צריכה להיות הראשונה, אבל ההנהלה הבכירה החליטה ש-SUV גדול ייצר יותר באזז סביב החברה). היצע המנועים מתחיל מארבעה צילינדרים בגרסאות T6 ו-T8 להן מנוע 2.0 ליטרים עם שני מגדשי טורבו הראשון יספק 320 כ"ס והשני יעשה שימוש במערכת היברידית שתניע את הגלגלים האחוריים ויחד יציגו נתון של 400 כ"ס. אגף הדיזל יציע את מנועי ה-D4 ו-D5 להם 190 ו-225 כ"ס בהתאמה.  

תא הנוסעים ממשיך את הקו הנקי של עיצובי וולוו ונראה כמו שילוב של לופט סקנדינבי טרנדי עם יאכטת מיליארדרים. את עיקר המקום בקונסולה המרכזית תופס מסך המולטימדיה הענק אותו פגשנו ב-XC90.

7. מרצדס E קלאס

היא המכונית הכי חשובה של מרצדס בכל ההיצע, היא מכניסה יותר כסף מ-C קלאס ונמכרת יותר מ-S קלאס. היא נראית טוב כמונית, רכב שרד ממשלתי וגם כבת לוויה לנסיעה לחופשת סקי של משפחה אמידה. שימוש רב באלומיניום עושה אותה לקלה מבעבר, מנועים חזקים ונקיים כולל גרסה היברידית הופכים אותה לירוקה יותר, מתלי אוויר אדפטיביים בשתי גרסאות יעשו אותה לנוחה יותר, ומערכות הנהיגה האוטונומיות שלה יהפכו את הנהג למיותר יותר.  

 

dddd