תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

עוד כוח ל-M3 ו-M4

ב.מ.וו הכריזה על חבילת "קומפטישן" לדגמי ה-M של סדרות 3 ו-4. ההספק עולה ל-450 כ"ס, שיפור זעום בתאוצה, כיול מתלים וסממני הופעה

  • 14-01-2016
  • מאת: קינן כהן, צילום: ב.מ.וו

כאשר מרצדס C63AMG החדשה מתהדרת ב-476 סוסים (או 510 בגרסאות החזקות) וקאדילק ATS-V עם 455 סוסים ובאופק כבר אודי A5 חדשה שתביא עמה גם גרסת RS5 כוחנית, ב.מ.וו לא יכולה להישאר מאחור עם "רק" 431 סוסים בגרסאות ה-M של סדרות 3 ו-4.

על כן מכריזה החברה על חבילת קומפטישן שתעניק ל-M עוד קצת כוח ויכולת במירוץ החימוש. מנוע השש בטור בנפח 3.0 ליטר עם שני מגדשי הטורבו מתחזק ב-19 כ"ס נוספים ל-450 כ"ס בסך הכל, ואם זה לא נשמע הרבה, זה בסדר כי גם את התאוצה המספרים האלו לא ממש משנים – הזמנים מעמידה ל-100 קמ"ש בגרסאות הקומפטישן בשילוב תיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד יהיו 4 שניות, לעומת 4.1 שניות בגרסאות הרגילות (4.3 שניות בגרסת הגג הנפתח), אותו קיזוז של 0.1 שניות מושג גם בגרסאות הידניות בעלות שישה הילוכים.

אבל מעבר למספרים היבשים, ב.מ.וו מוסיפה לצמד ה-M גם שיפורים בהיבט ההתנהגות. הבולמים האדפטיביים כוילו מחדש, והקפיצים, הבולמים עצמם והמוטות המייצבים הם חדשים לחלוטין. מצבי הנהיגה עודכנו, כמו גם הדיפרנציאל האחורי ובקרת היציבות.

בתא הנוסעים יש מושבים קלים ובעלי תמיכה משופרת, עם שינויים קלים בעיצוב הפנים.  

מבחינה חיצונית היא נבדלת בחישוק ה-20 אינץ' בעיצוב ייחודי עבורה וצמיגים במידות שונות מלפנים (265/30) ומאחור (285/30). יציאות האגזוז הכפול הן בכרום שחור והאגזוז עצמו גם בעל צליל שונה. גם השמשות, מסגרות השמשות, גריל הכליות וסמלי ה-M בחזית, מאחור ובצדדים כדי לבדל את המהדורה הזו מאחיותיה "הרגילות".

מחיר החבילה בארה"ב – 5,500 דולר.