תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

לקוח סמוי – ביקור בסוכנות רנו בת"א

יואב אזר אומץ ונכנס לסוכנות רנו להתעניין ברנו סניק חדשה. על הדרך הוא מספק לנו הצצה מבעד עיני הלקוח הסמוי על התנהלות הסניף והשירות

  • 23-12-2015
  • מאת: יואב פולס

יש פתגם שאומר ש"החיים זה מה שקורה בזמן שאתה מתכנן תוכניות", וכך בוקר שישי אחד יצא לי לשוחח עם אשתי על רנו גרנד סניק – הגרסה בעלת שבעה מקומות הישיבה, דיזל אוטומטי. אציין שבמשפחתנו הייתה רנו סניק בעבר, והיא הותירה רושם כל-כך גרוע שלמעלה מ 13 שנים אסור היה לומר את המילה רנו בבית.

יום ראשון הגיע והתקשרתי למוקד של קרסו, לצורך קבלת מידע על הגרנד סניק החדשה מתוך רצון לעשות נסיעת מבחן ולקבל הצעה לרכישה.

המענה היה מיידי, והנציגה שענתה לי בטלפון היתה נעימה ואדיבה. לתחושתי היא הקריאה את הפרטים הטכניים מתוך דף מסרים מוכן מראש, אולם ברגע שביקשתי לצלול לעומק הפרטים היא ביקשה שאשוחח על זה עם הנציג שילווה אותי בנסיעת המבחן שתואמה ליום שישי עקב אי זמינות הרכב לנסיעת מבחן בימים שאני יכולתי.

ביום חמישי, יום לפני הפגישה המתוכננת אני מקבל טלפון מסוכנות רנו שמוודא איתי את פרטי הפגישה, ומתנצל שהנציג שהיה אמור ללוות אותי לא יהיה, אבל נציג אחר, לירן ימתין לי באולם התצוגה. בטלפון מזמינים אותי להיכנס לחניה של רנו, ומסבירים בדיוק לאיזה שער להגיע. נחמד מצידם. באמת.

בוקר שישי גשום, ואני מוצא חניה בכחול-לבן מול הכניסה. הפנגו מסביר שהחניה היא חינם. נכנסתי.

באולם ארבעה נציגים כולל מנהל האולם נדב. אני נכנס לאולם נקי ומצוחצח (בפינה ליד אחד העמודים יש נזילה מהתקרה, וכוס מים קטנה מנסה לאסוף את המים הנוזלים ממנה) אני מרגיש מיד שהוא מבושם בריח נעים. עומד בכניסה לא יותר משבע שניות וניגשים אלי שני נציגים "מה אפשר לעזור?" אבל זה לא ה"מה אפשר לעזור?" שאתם מכירים מחנויות בגדים אלא פניה נעימה ומכבדת. אני מסביר שתואמה לי נסיעת מבחן בגרנד סניק, והם מאפשרים לי להתרשם מהרכב בלי לעמוד לי על הראש. אחד מהם ניגש למחשב וחוזר אלי מייד "ברוך הבא יואב, אני צריך את רישיון הנהיגה שלך".

הוא מצלם ומחתים אותי על טופס נסיעת מבחן. מכיוון שלירן עסוק עם זוג מבוגר יותר שנכנס לפני לאולם. אני ממשיך להתרשם מהרכב באולם התצוגה, וניגש אלי נדב מנהל האולם לשיחה. הוא מברר מיד אם הייתה לי בעבר רנו, ואני מהנהנן בחיוב ומצהיר בצער שנבלה כל-כך גרועה לא הייתה לי מעולם. הוא לא נרתע מההצהרה, מברר לעומק איזה רכב היה לי, ומסכים איתי שהרכב היה אמנם מאוד נוח ומרווח, אבל לא גילה את האמינות המבוקשת. הערכתי את זה שהוא לא נכנס איתי לעימות ושלא ניסה להתגונן. לנסיעת המבחן מתלווה אלי שנהב, שמוביל אותי לחניה האחורית, לעבר רכב המבחן. בנסיעה אנחנו משוחחים, הוא בקיא בכל פרט טכני, מכיר את המתחרים היטב, מכיר את ההבדלים בין תיבות רובוטיות כפולות מצמדים לרובוטיות עם מצמד אחד, מכיר את ההבדלים בין תיבה פלנטרית לתיבה רציפה ועוד. לכל שאלה תשובה עניינית. בעודי נוהג הוא מדגים לי את לוח המחוונים וחלק מהפונקציות האפשריות. לא הייתה ולו מילה אחת רעה על המתחרים (ובאמת מי המתחרים שיש לרנו גרנד סניק, שבעה מקומות, טורבו דיזל, אוטומטית?).

עם החזרה נדב מנהל האולם מתנצל שלירן עדיין עסוק, ומבקש שאתלווה עימו והוא ידאג לי. אנחנו משוחחים קלות על הצרכים, והוא מגיש לי הצעת מחיר מפורטת ומסודרת הכוללת הנחה של 25,000 שקלים כחלק ממבצע קיים. נדב מסביר שעם כל הרצון הטוב, המבצע עלול להסתיים וכדאי שאחליט מהר. הוא גם מאפשר / מציע לשלם הכל עוד בחודש דצמבר אבל את הרכב לרשום רק בינואר כמודל 2016.

ניסיון שלי להתמקח בעדינות על המחיר ולהוריד עוד קצת לא צולח.

לסיכום:

למעט חוסר ידע קל בשיחה הטלפונית למוקד, אין לי ולו מילת ביקורת אחת לומר על אולם התצוגה של רנו ברח' ריבל 22 בת"א. צוות מקצועי ומסביר פנים, האולם נעים לשהייה, האווירה מקצועית, השפה שבה משתמשים הנציגים היא שפה גבוהה ומקצועית ולא 'שפת סוחרי רכב'. חוויה נעימה מאוד.

ציון:

9/10