תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סיאט
  • סיאט איביזה
  • מבחן דרך - סיאט איביזה 1.0 ליטר STYLE

    סיאט איביזה

    שלחנו את חבר הפורום יוליאן פרייליך, להתייחד עם איביזה המחודשת לשלושה ימים ולחזור אלינו עם תובנות על הריענון האחרון שלה, זה מה שיש לו להגיד...

    • 08-12-2015
    • מאת: יוליאן פרייליך, צילום: יוליאן פרייליך

    סיאט איביזה כבר איננה צעירה, למעשה הדגם הוצג בשנת 2008, משווק החל מ-2009 כאשר ב-2012 בוצעה מתיחת פנים ראשונה שכללה שינוי קוסמטי ותוספת איבזור.

    לקראת סוף השנה הגיעה מתיחת הפנים הנוספת והאחרונה בחייה שעברה איביזה לארץ, אבל איביזה קיבלה גם ריענון נוסף אך משמעותי בדמות מנוע חדש – שלושה צילינדרים, טורבו בנפח 1.0, ובנוסף איכות חומרים משופרת, תוספת אבזור לעומת דגם AM5 ובמחיר של 83 אלף שקלים במחיר השקה שנמשך לתקופה לא ידועה.

    האם לאיביזה יש עדיין כלים להתמודד מול המתחרות? ומי בעצם המתחרות הללו?

    בואו נגלה.

    מראה מראה שעל הקיר מי הכי יפה בעיר?

    עיצובה החיצוני של איביזה אולי לא מודרני ועדכני כמו של חלק מהסופר מיני כדוגמת רנו קליאו או פיג'ו 208, אבל עדיין יש לה מראה צעיר ואגרסיבי מקדימה, במיוחד בצבעים חיים כמו הירוק.

    כניסה לתוך הרכב מגלה לנו שאזור לוח המחוונים ומסביבו שונה מעט וזה לטובה.

    המושבים הקדמיים נוחים עם תמיכה צדדית טובה לאזור הרגליים והגב ורק משענת הראש מעט רחוקה.

    יש כיוונון גובה למושב, ההגה מתכוון לעומק ולכן קל לקבל תנוחת ישיבה נוחה, חבל שמאחור המצב שונה, המושב מתגלה כקשיח מידי ולא כל כך נוח. מרווח הברכיים מצומצם דבר שמוביל להזזת המושב הקדמי בעת התקנת סל קל ואז למרווח מצומצם מקדימה, וזו יכולה להיות בעיה לגבוהים.

    איכות החומרים באמצע הדשבורד טובה מבעבר עם אזור רך ונעים באמצע, ההגה ולוח המחוונים כאילו נלקחו מהלאון ונראים טוב. פתחי המזגן עם מסגרות הניקל והבסיס השחור מוסיפים הרבה ובשורה התחתונה סביבת הנהג נראית פחות פשוטה מאשר בתמונות חבל שרק מסך המולטימדיה קטן ביחס למסגרת שגדולה מידי.

     אותה פשטות יחסית תורמת להנדסת  אנוש טובה אין עומס כפתורים והכול נגיש, מבחינת תאי אחסון אין יותר מידי, למעט מקום לצמד כוסות מקדימה, תאי אחסון בדלתות הקדמיות, תא כפפות בגודל סביר עם תאורה ומאחור אין כלום.

    כבר לא AM5

    אחד השיפורים במסגרת מתיחת הפנים הייתה תוספת האבזור לעומת רמת הגימור AM5 שעלתה 80 אלף שקלים אבל הייתה דלה בפינוקים.

    פה המצב שונה, המחיר אמנם עלה ל-83 אלף שקלים, אבל התמורה בהתאם. הידיות כבר בצבע הרכב, ההגה מצופה עור וכך גם ידית ההילוכים ובלם היד, יש חיישני גשם ותאורה מערכת מולטימדיה מקורית כאשר אליה יש לי שתי טענות.

     האחת כבר הוזכרה - שהיא קטנה לעומת המסגרת שמקיפה אותה ודבר שני המערכת לא תומכת בעברית ולכן שירים בעברית מוצגים בתור קוביות.

    הסנכרון עם הטלפון הנייד עובר בקלות וכך גם השמעת שירים ממנו, הרמקולים טובים מאוד ותורמים לאווירה עם באסים שמצליחים להרעיד את המראה המרכזית אפילו – ואיביזה בלי באסים טובים זו לא באמת איביזה...

    אגב המראה יודעת להתכהות אוטומטית בזמן סנוור מאחור, שימושי ועובד יופי.

    יש גם מערכת העצור וסע שתורמת לצריכת דלק אבל אני העדפתי לנתק אותה, ההתנעה מורגשת מידי אבל זה לא רק בסיאט אלא בעוד רכבים שנסעתי עם המערכת.

    חלש ורועד?

    סיאט איביזה קיבלה מנוע חדש בנפח 1.0 ליטר עם 3 צילנדרים ו-110 כ"ס לעומת ה-1.2 ליטר עם 105 כ"ס מקודם בגרסה האוטומטית.

    מדובר על פנינה אמיתית, המנוע מאיץ ל-100 קמ"ש ומעבר לכך בצורה מהירה מאוד שמעלה חיוך, תיבת ההילוכים מסוגDSG 7  מעבירה הילוכים בצורה חלקה ונעימה.

    לפעמים תאוצות ביניים בעליות דורשות לחיצה בריאה על דוושת המצערת עקב נטיה של תיבת ההילוכים לעלות מהר הילוכים, למשל במהירות של 65 קמ"ש הרכב כבר בהילוך השביעי, אולם אחרי הורדת הילוך או שניים שהתיבה מבצעת בזריזות הרכב מאיץ בצורה טובה מאוד.

    בפקקים בעליות רוב הזמן תיבת ההילוכים עובדת מעולה, יש לה יכולת להיות בהילוך שני גם בקמ"שים בודדים ולכן אין את המשחק שמנדנד את המכונית בין הילוך ראשון לשני כל הזמן.

     גם במצב הפוך בירידה עם באמפר למשל שהרבה תיבות רובוטיות מורידות להילוך הראשון ואז מושכות אותו, כאן, התיבה שומרת על ההילוך השני ללא דרמות, ללא ספק אחת התיבות החכמות שיש.

    המנוע עצמו שקט וכך גם הרכב עצמו למעט רעשי רוח שמצליחים לחדור החל מ-100 קמ"ש, המנוע משמיע צליל די נחמד בתאוצה חזקה ורק במהירות ממש גבוהות מראה על קוצר נשימה, אבל זה הגיוני, לא מדובר על רכב ספורטיבי, פשוט במהירות נמוכה התאוצה כל כך חזקה וקשה להפנים שבכול זאת יש פה 110 כ"ס ומתישהו הכוח נגמר.

    למרות שיש פה רק שלושה צילנדרים המנוע בסרק בקושי מראה זאת אולי רק רעידות ממש חלשות מההגה, תשכחו את הרעידות שיש בכלי רכב בסגמנט המיני או הסופר מיני, עבור רוב האנשים, אם לא יספרו להם הם לא ידעו שלא מדובר על מנוע ארבעה צילינדרים, הגרמנים עשו פה עבודה טובה מאוד.

    הנוחות מחוץ לעיר טובה, והרכב מרגיש יציב. בכביש מפותל אין זווית גילגול גדולה ויחד עם המנוע ומושבים תומכים מתגלה רכב די מהנה.

    בעיר לעומת זאת המתלה האחורי מתגלה כקשיח מידי בשיבושים מסוימים כמו באמפר למשל, אז לחלק הקדמי יש נטיה לנידנוד קל כאשר מאחור יש הרגשה של קשיחות, זה הזכיר לי טנדר, אבל ברוב השיבושים הקטנים אין בעיה.

    מבחינת צריכת הדלק יש לומר שמחשב הדרך די מדייק, הצריכה מאז תחילת המבחן הייתה 13.7 ק"מ לליטר לפי המחשב ו-13.5 ק"מ לליטר לפי חישוב של תדלוק, איפוס מד הקילומטרים והשוואה של ליטרים שנכנסו אל מול הק"מ שננהגו. נהיגה חסכונית לא הייתה פה וכך גם תנאי הדרך שכללו נסיעה עירונית בחיפה, כביש הררי ובין עירוני במהירות לא חסכונית. לאחר תדלוק ונסיעה ביום האחרון בקצב חסכוני יותר הייתה הצריכה מצוינת של 16.9 ק"מ לליטר.

    סיכום

    סיאט איביזה היא רכב זריז, והפעם גם מאובזר, די נוח ועדיין מצליח להיראות טוב והכול זה במחיר מצוין. עניין המחיר המצוין בולט לטובה מול המתחרות מקטגוריית הסופר מיני, שעולות כ-17 אלף שקלים יותר מאותם 80 אלף שקלים המבוקשים עבורה. מצד שני בתוספת של 5,000 שקלים ממחירי מכוניות מיני מקבלים מוצר הרבה יותר טוב בתוספת מחיר הרבה יותר הגיונית.

    הדבר היחידי שיכול להרתיע חלק מהאנשים זו אולי אי וודאות לגבי אמינות המנוע החדש בתצורה הלא מוכרת דיה עדיין של שלושה צילינדרים ומגדש טורבו והתיבה המתוחכמת, אך למרות זאת קשה שלא להעדיף אותה על פני רכבי המיני וקטגוריית הביניים כמו מיצובישי ספייס סטאר וניסאן מיקרה, כי בשורת התמורה תקבלו בסופו של דבר הרבה יותר.

    dddd