תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פורשה
  • פורשה 911 (991)
  • פורשה 911 עוברת למנועי טורבו

    פורשה 911 (991)

    פורשה 911, מכונית הספורט האייקונית מבית פורשה, עוברת מתיחת פנים לשנת 2016 ומקבלת מנוע טורבו-בנזין בגרסאות הבסיס.

    • 08-09-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    מכונית הספורט האייקונית פורשה 911 עוברת מתיחת פנים קלה לשנת 2015 שבראשה – מנועי טורבו-בנזין חדשים לדגמי הבסיס. מאז הושק לראשונה הדגם, אי שם בשנות ה-60, עשו גרסאות הבסיס של ה-911 שימוש במנועי בנזין אטמוספריים. תחילה מקוררי אוויר והחל משנת 1998 מקוררי מים (כמקובל ברוב המכוניות המודרניות), אבל למרות המעבר לקירור מים הסדר נשמע – דגמי הבסיס של ה-911 (הקאררה והקאררה S) צוידו במנועים אטמוספריים. עכשיו מיישרת פורשה קו עם המקובל בעולם הרכב ומחליפה את מנועי הבנזין במנועי טורבו-בנזין קטנים, חסכוניים, ידידותיים לסביבה וחזקים יותר.

    פורשה 911 2016

    פורשה 911 קאררה מקבלת מנוע בוקסר בנפח 3.0 ליטר עם שני מגדשי טורבו שיחליף את מנוע ה-3.4 ליטר האטמוספרי. למנוע החדש הספק מרבי של 370 כוחות סוס, תוספת של 20 כוחות סוס לעומת המנוע היוצא. יש גם תוספת של כ-6 קג"מ לעומת המנוע הישן (39.7 לעומת 45.8 קג"מ). תוספת הכוח הזו תסייע ל-911 קאררה לשפר את נתוני הביצועים הרשמיים וזמן התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש יתקצר ב-0.2 שניות ויעמוד כעת על 4.2 שניות בדגם האוטומטי. גם המהירות המרבית תעלה ל-295 קמ"ש. צריכת הדלק, לעומת זאת, תופחת בכ-12% לעומת הדגם היוצא.

    גרסת ה-911 קאררה S תקבל גרסה משודרגת של אותו המנוע, שכוללת מגדש טורבו שונה, מערכת פליטה שונה וניהול מנוע שונה. כתוצאה מכך יעמוד הספקה המרבי של הקאררה S על 420 כוחות סוס, שוב שיפור של 20 כוחות סוס לעומת הדגם המוחלף, וגם היא תשפר ב-0.2 שניות את נתוני הזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש (3.9 שניות כעת). המהירות המרבית בדגם זה תעמוד על 308 קמ"ש.

     מלבד מנוע הטורבו החדש מקבלת פורשה 911 גם מתיחת פנים קלה. כרגיל אצל פורשה מדובר בעדכונים קלים למדי עם מינימום שינויים שרק חובבי המותג השרופים ידעו לזהות. רשימת השינויים החיצוניים כוללת פנסי חזית חדשים עם יחידות DRL חדשות, ידיות חדשות לדתות, גריל אחורי חדש עם פסים אנכיים ופנסים אחוריים חדשים. בתוך תא הנוסעים התקינה פורשה מערכת מולטימדיה חדשה שתוצע כסטנדרט בכל הדגמים.

    בנוסף יקבלו כעת כל הדגמים כסטנדרט בכל הגרסאות מערכת מתלים אדפטיביים בשם PASM. מערכת המתלים הזו מאפשרת הנמכה של המכונית ב-10 מילימטרים לטובת שיפור התנהגות הכביש ומהצד השני היא אמורה להציע נוחות נסיעה משופרת בנסיעה מנהלתית.

    ה-911 קאררה החדשה תושק באירופה בסוף השנה הנוכחית (2016) ושיווקה בישראל צפוי להתחיל בתחילת שנת 2016.

    פורשה 911 2016