תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פולקסווגן
  • פולקסווגן שירוקו
  • פולקסווגן שירוקו 1.4 ליטר 160 כוחות סוס – סקירת גולשים

    פולקסווגן שירוקו

    כשנותנים לפריק של מדבר פולקסווגן שירוקו לנסיעת מבחן הוא קודם כל מתבאס שאי אפשר לרדת איתה לשטח. אחר כך הוא נוסע לאילת ובסוף הוא חוזר עם חיוך. סקירת גולשים לפולקסווגן שירוקו המעודכנת.

    • 31-08-2015
    • מאת: יואב פולס

    חשוב לי לומר – כשאציין כאן מהירויות – הן לא באמת קרו. זה רק "אם היינו נוסעים בגרמניה באוטובאן, והייתה סיטואציה כזו, אז..." סגרנו את הפינה הזו. לא באמת קרה.

    הטלפון מהנהלת CF היה בערך ככה:

    מערכת CF : "מחכה לך פולקסווגן שירוקו 1.4 עם 160 כ"ס. תן בה עם הדורבנות, תביא לנו תובנות"
    אני: "זה קופה על בסיס פולקסווגן גולף, נכון?"
    המערכת: "כן."
    אני: "הגביהו אותה? שמו לה הילוך כח? צמיגי שטח?"
    המערכת: "לא. בגלל זה אנחנו רוצים שתיקח אותה. אין לך מושג במכוניות כאלה"

    מעליבים או לא, נותנים לפריק של מדבר רכב למבחן באמצע אוגוסט – הוא יורד דרומה לנופים שהוא אוהב. אני כבר 'מחשב מחדש' מסלול לאילת, לשתות קפה ולחזור, בדרך מסמן לי שלוש נקודות לעצירת לצילום. זה המקום להתנצל על איכות הצילומים. סחבק מחזיק מצלמה, מכוון אותה על auto ומצלם. אני לא צלם ולא מבין בזה.

    פולקסווגן שירוקו 2015

    השירוקו מחכה לי בחניה של צ'מפיון בבני ברק. הצללית מוכרת, ראיתי כמוה הרבה בכביש, אבל מעולם לא התעכבתי באמת להסתכל. היא בצבע "לבן מונית" (זה הכינוי שהצבע קיבל, לא קוד שאתם יכולים לקחת אותו לפחח), מאוד לא מחמיא. בדרך עם גיסי לדרום הרחוק, אנחנו משחקים ב "וואו, אם היא רק הייתה בצבע הזה..." ומצביעים על רכב חולף. תכלת, אדום, בורדו, כחול, צהוב, לבן פנינה, ברונזה – אההה. הנה מונית גולף פלוס לבנה. רק לא הצבע הזה.

    מבחינת הצללית הנמוכה של האוטו, היא נראית קצת כמו גולף שלחצו אותה בפרס רציני. קצת פחוסה מאחורה, יפה מאוד מקדימה עם פנסי ערפל יפהפיים משולבים בחצאית הנמוכה ומראה די קרבי. בלבן, לעומת זאת...

    פנים הרכב נעים, כלומר אחרי שהמושב בלם את הנפילה החופשית שלכם למטה. המושב קשיח ברמה נאותה, אבל נוח ונעים. השוליים שלו עוטפים אותך היטב ולא קשה למצוא תנוחת נהיגה מתאימה. מעל אמצע הדשבורד פוד עם שלושה שעונים חביבים, אחד מהם לחץ טורבו. נחמד. מול הנהג שני שעונים גדולים – סל"ד ומהירות קריאים וברורים. מצוין. ביניהם מחשב הרכב עם מיליון פרמטרים.

    המושב האחורי ותא המטען מפתיעים בגודלם. במושב יכולים להתמקם שני מבוגרים לא גדולים מדי, גם אם מדי פעם ייאלצו למתוח איברים מחוץ לאוטו. תא מטען עמוק מאוד ובעל נפח, ניכרת השימושיות של האמא המשפחתית / קומפקטית.

    פולקסווגן שירוקו 2015

    פולקסווגן שירוקו עברה מתיחת פנים קטנה בתחילת 2015 וקיבלה תאורת קסנון עם LED (ותאמינו לי שהבהוב קצר לרכב איטי על כביש 6 בחושך עושה את העבודה). האוטו 'שלנו' שודרג עם גג פנורמי, ג'אנט 19, keyless, רמקולים איכותיים של dynaudio, מצלמת רוורס ומערכת ניווט waze מובנית. אחרי 7 דקות שניסינו לסנכרן את הסמרטפון עם ה BT של המערכת ונכשלנו, הנענו ויצאנו לדרך.

    עוד דבר קטן – תדלקנו ביציאה מהמרכז בדרך דרומה. הרצון היה לחשב צריכת דלק אמיתית לפי הקילומטרים שניסע. בעיות דלקן מנעו מאיתנו לספר לכם מה צריכת הדלק המדודה של המפלצון.

    מתניעים ונוסעים. 160 כ"ס, 24.4 קג"מ, על 1,285 ק"ג וגיר 7 הילוכים מבטיחים שהדבר הזה נוסע מהר. לא מהר 'חוליגאן על ההגה' אלא מהר 'שפוי'. מהר מאוד, עוד לפני שהגענו לכביש 4, מדווח גיסי בבעיה ברכב. לנוסע שליד הנהג אין ידית אחיזה מעל החלון. חסרונה של הידית הזו יורגש עוד הרבה בהמשך הדרך (בליווי קללות).

    על כבישי גוש דן הרכב נוקשה כצפוי אבל לא מפרק עצמות. מרגישים את איכות הכבישים (או יותר נכון את היעדרה), אבל האוטו מתמודד עם זה היטב. כשעולים לכביש 431 הסלול היטב הרכב הופך לתענוג אמיתי. מהיר מאוד, נוח להפליא ומאוד מדויק. על כביש 6 לדרום הוא ללא ספק מהיר מאוד. רגישות נמוכה מאוד עד לא קיימת לרוחות צד (כשעוקפים משאית או במשבי רוח מזדמנים). המבוגרים שבנינו בהחלט יגידו "הרכב יושב טוב על הכביש" או מה שזה לא יהיה בשביל להסביר שאתה מרגיש שהרכב יציב מאוד, עושה בדיוק מה שאתה מבקש ממנו, ומשרה המון בטחון.

    הפסקה ראשונה באלונית כחצי ק"מ לפני מצפה רמון. אנחנו יוצאים מהאוטו מסתכלים אחד על השני במבט של "וואו, פשוט לא הרגשנו את הנסיעה!". אספרסו קצר ויורדים למכתש רמון, תוך ויתור על התמונות הקלישאתיות על שפת המכתש. הכבישים נפתחים, אבל התנועה עדיין צפופה יחסית לתנועה שאני מכיר מהכביש. הרבה משפחות בדרך לחופשה משפחתית באילת ואיכויות הנהיגה נמוכות. נהגים נטולי בטחון ברכב ובנהיגה שלהם יוצרים שיירות של עשרות מכוניות, ומנגד נהגים שמקפידים על נהיגה זהירה ולא עוקפים איפה שלא ניתן.

    פולקסווגן שירוקו מרגישה בתנאים כאלו כמו יוסיין בולט שהולך לטייל בפארק הירקון עם עגלה של תאומים. רק מחכה שתהיה אפשרות למתוח שרירים ולתת לכח המתפרץ להשתחרר. הפולקסוואגן הקטנה מבצעת את העקיפות במהירות מדהימה. בהתחלה רכב אחד כל פעם. אחר כך אני מבין מה היא יכולה לתת מבחינת מהירות ותאוצה. העקיפות הופכות לשלוש וארבע מכוניות בעקיפה זריזה ובטוחה. אני מניח שהנעקפים סיננו קללה על הילד המופרע שעובר אותם בטיסה נמוכה. חלקם נעקפו כשהיו על 80 קמ"ש, חלקם היו על 120 קמ"ש וחלקם נעקפו בזלזול כשהיו במהירויות (הרבה) יותר גבוהות (אני מתנצל בפני נהג המרצדס A קלאס בראבוס הכחולה... זה לא שהשירוקו יותר מהירה מהבראבוס. זה אתה שנוהג לאט :) את כולם עקפה השירוקו בקלילות כאילו הם עומדים – לא משנה מה הייתה מהירותם. על זה אמרו חז"ל "מוי כיף!".

    פולקסווגן שירוקו 2015

    מילה על  גיר ה-DSG7. הגיר נפלא, זהו. 7 הילוכים זמינים בכל רגע לכל גחמה, החלפות הילוכים לא מורגשות, הורדת הילוך או שנים או שלושה בהתאם לצורך, פשוט מעולה.

    מילה על צליל המפלט – בחוץ, כשהאוטו מונע, שומעים קצת באס מוסתר ליודעי דבר. בפנים לא שומעים כלום. בהתחלה קצת הפריע לי שלא שומעים בנהיגה צליל עצבני של מפלט, אחר כך למדתי להעריך את זה מאוד. בפנים שקט ואיכותי.

    מגיעים לאילת, יוצאים מהאוטו רעננים, כאילו לא סיימנו עכשיו 400 קילומטרים של נסיעה. שילוב של מושבים מצוינים וכיול מעולה למתלים נותנים תוצאה מצוינת לגב הזקן שלי. בדרך מבררים עם חברה אילתית איפה יש מסעדת דגים טובה שגם המקומיים אוכלים בה. מסתבר שזו הייתה טעות. למקומיים יש טעם לא מפותח שנותר ללא שינוי משנות ה-80 המוקדמות. היא מפנה אותנו למסעדת 'המפלט האחרון'. אם אתם באילת וחשקה נפשכם בגיחה יקרה מאוד (350 שקל לזוג בלי שתיה!) לשנות ה-80 – זה המקום בשבילכם. חברי למסע ציין שמנת פירות הים שטחן הייתה נדיבה מאוד. עם זאת, פירות הים הוטבלו בכמויות מסחריות של שמנת. אישית – לא ממליץ על המקום. ממליץ להימלט, אל תעשו את הטעות שלנו. החברה האילתית נרשמה בפנקס השחור.

    בחוץ נרשמות 44 מעלות בצל. אם תמצאו צל באילת ספרו לי. ההרגשה היא של ג'חנון שהונח בתוך תנור בלי סיר. על פולקסווגן שירוקו גיבורת המסע הטמפרטורה לא עושה שום רושם. המזגן מקפיא מהר מאוד את תא הנוסעים, למרות השמשה הקדמית הגדולה ולמרות הגג הפנורמי. מד חום המנוע לא זז מהחצי לא משנה איזו פרובוקציה עשינו. מילה על המזגן – פתחי האוורור מקפיאים את ידי הנהג אם הוא מתעקש לאחוז בהגה "נכון".

    יוצאים בדרך חזרה, לא לפני שמצטיידים בסופרפארם בסוכריות מנטה חריפות להעביר את הטעם הרע של האוכל. על כביש הערבה אני מנסה לבדוק צריכת דלק של נהיגת "סבתא מתה". נוסע 85 קמ"ש רגוע, צריכת הדלק מפתיעה לרעה, כ-9 ליטר ל-100 ק"מ (11 ק"מ לליטר) על מחשב הדרך. משהו לא מסתדר לי. בנהיגת התגרזנות בדרך, כשמד המהירות היה על 3 ספרות באופן קבוע ולרוב לא ירד מ-140 קמ"ש ולעיתים היה קרוב יותר ל-200 קמ"ש (כאן אתם צריכים לקרוא שוב את ההערה שבפתיחה), צריכת הדלק הממוצעת הייתה כ-8.5/8.6 ליטר ל-100 ק"מ (11.8 ק"מ לליטר). מגביר קצת מהירות, מגיע לאיזור 100 קמ"ש וצריכת הדלק יורדת פלאים מתחת ל-8 ליטר ל-100 ק"מ – המפלצון אוהב את זה חזק... בקיצור – תשכחו כל מה שאתם יודעים על מהירות 'חסכונית',  בפולקסווגן שירוקו היא באיזור  - 100/110 קמ"ש.

    פולקסווגן שירוקו 2015

    הנסיעה חזרה עוברת ללא דרמות מיוחדות. מהיר, ממוזג, זריז מאוד. מגיעים הביתה ומנסים לסכם מה היה לנו כאן. זה לא רכב ספורט קופה מוצהר סטייל BRZ/GT86, זה לא סתם דגם קופה מוחצן של משפחתית כמו וולוסטר. זה רכבGT  עשוי היטב.

    מילה על המחיר והמתחרים – המחיר הבסיסי של הרכב הוא כ-180 אלף ₪. התוספות על האוטו העלו את המחיר מעט לכדי 190.0 אלף ₪. לפני מיקוח. שווה או לא שווה זו שאלה מאוד סובייקטיבית ומשתנה גם בהתאם לבחירות של המתבונן. חברי כת ה-VAG יכולים לבחון גם את סיאט ליאון SC עם מנוע 1.8 ליטר, שיושבת כבר על הפלטפורמה של הגולף 7 ולהישאר עם 20,000 ₪ בכיס לעומת המחיר הבסיסי של השירוקו. במחיר הזה הם יקבל גם ביצועים יותר טובים (השוואה), לחילופין הם יכולים להוסיף 20,000 ₪ ולקבל את הגולף GTI 2.0 ליטר. בתמורה הם יקבל שימושיות וביצועים עדיפים (השוואה). 

    רוצים ללכת יותר רחוק בהשוואה, וסליחה שאני פותח מלחמת עולם, בהיעדרה של פיאט פונטו אבארט' אפשר להשוות את השירוקו ל-500 אבארט'. שתיהן מעוצבות היטב, שתיהן עם מנוע 1.4 ליטר משובלל והביצועים די דומים. הפיאט זולה מהשירוקו ב-9000 ₪ אבל גם קטנה ממנה באופן משמעותי (השוואה).

    מי שעבורו הביצועים הם משניים והמראה הוא העיקר (וזה ממש לא פסול להחליט להקריב ביצועים בתמורה לדברים אחרים, בעיקר כסף) יכול לרעות בשדות אופל עם האסטרה GTC או עם הקיה פרו-סיד (השוואה), שישאירו לכם בכיס 30 אלף ₪ במקרה של האופל ו-42 אלף ₪ במקרה של הקיה. 

    בשורה התחתונה, פולקסווגן שירוקו בגרסת ה-160 כוחות סוס היא רכב GT אמיתי ומשובח. היא נוחה מאוד לנסיעה ושימושית ביום-יום, בלי שהיא מענישה על מה שהיא יכול לעשות. נהניתי מאוד.

    פולקסווגן שירוקו בקטלוג הרכב של CarsForum
    פולקסווגן שירוקו - מפרט טכני

    פולקסווגן שירוקו 2015

    dddd