תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אאודי
  • אאודי Q7
  • אאודי Q7 החדש - סקירת משתמש

    אאודי Q7

    קארזפורום קורא לך להתייצב למשימה! עלייך לקחת את אאודי Q7 החדשה להתרשמות של 24 שעות ולכתוב את חוות דעתך בתור משתמש חובב ומכיר את הז'אנר של קרוס-אוברים גדולים יוקרתיים.

    • 26-08-2015
    • מאת: Ahbarony

    רוני? זה שלומי מקארזפורום. 

    -אני יודע מי אתה. 

    -שמעתי שאתה חובב בהמות מגודלות. האם נכונה השמועה?

    -אכן כך, בהחלט חובב בהמות אנוכי, ומחזיק בהמה בעצמי...

    -אם כך, קארזפורום קורא לך להתייצב למשימה! עלייך לקחת את אאודי Q7 החדשה להתרשמות של 24 שעות ולכתוב את חוות דעתך בתור משתמש חובב שמכיר את הז'אנר של קרוס-אוברים גדולים יוקרתיים. האם זה ברור?

    -כן המפקד!

    כך יום למחרת מצאתי את עצמי נוסע הביתה עם אאודי Q7 החדשה.

     

    אודי Q7 החדש

    אאודי Q7 - רכב המבחן

    למבחן התייצב רכב הדגמה של צ'מפיון שמצוייד במנוע טורבו-דיזל TDI בנפח 3.0 ליטר ובהספק של 272 כוח סוס, עם חבילת אבזור פרימיום.  מדובר ברכב שיש לו תג מחיר של 676 אלף שקל, סכום לא מבוטל לכל הדעות. אבל... הכל  יחסי. ככלל, התפיסה שלנו היא השוואתית ולא מן הנמנע שבהמשך יהיו השוואות למתחרים, אם כי אני אני לא רוצה בשלב זה להשוות מכונית למכונית כמכלול. את זה אני משאיר לסיכום.  

    חבילת הפרימיום שקיבלתי כוללת בתוכה כל מיני דברים טכנולוגיים בדמות פנסי LED, תאורת פנים משתנה ומערכות בטיחות, אבל תרשו לי להתמקד בדברים שמשנים את חווית משתמש לחלוטין בין זה לבין דגם רגיל.

     

    מתלי אוויר – מי שנסע על רכב עם מתלי אוויר יידע ישר להבחין בקיומם. פרט ליכולת לשחק עם קשיחות השילדה וגובה המרכב, היכולת שלהם לבלוע מהמורות כביש אפילו כשהרכב נועל צמיגים מפלצתיים בגודל 285/45 ובקוטר 20 אינץ' מרשימה במיוחד. תענוג ששמור רק לרכבים של "הביוקר". הכפתור בתוך הבגאז' שמאפשר להוריד את גובה סף הטענה כדי להקל על טעינת מזוודות ושאר דברים כבדים הרשים אותי. הרכב ממש יורד על הגלגל ונועל מתלה כדי להנמיך את החלק האחורי. עד כמה שזכור לי מכל הרכבים שיצא לי להתנסות, ראיתי אפשרות כזו רק בפורשה קאיין.

    לוח מחוונים דיגיטלי מלא – או בשמו השיווקי,  Audi Cockpit. לא מדובר כאן בחידוש פורץ דרך. במקום דשבורד מסורתי רגיל יש  מסך בגודל 12.3 אינטש' שניתן לשנות בו את התצוגה בכל מיני דרכים. אפשר למשל לכלול בלוח השעונים את מערכת הניווט, את מערכת השמע, את צריכת הדלק, להקטין את לוח השעונים, להגדיל אותו, לצרף אליו את ממשק הטלפון ועוד. כאמור, אין כאן חידוש לעומת המתחרים, אבל לעומת דשבורד רגיל עם מסך קטן ושעונים מכאנים, מדובר בהבדל תהומי מבחינת חווית השימוש. זאת תוספת שבהחלט שווה לסמן עליה V  ברשימת האבזור בעת הזמנה. 

    חבילת מצלמות הקפיות - רכבים בגודל הזה פשוט... גדולים. נקודה. בהיותם כאלה הם נורא קשים לתמרון. לכן מבחינתי זהו תנאי "הרג ובל יעבור", במיוחד למי שצריך (כמוני) לחנות בחניונים צפופים או ברחובות של העיר הלבנה בתל-אביב. ה-Q7 מצויידת בחבילת מצלמות אדפטיבית, כלומר כאלו שמציירת לך על התמונה את נתיב הרכב בהתאם לסיבוב ההגה הן בנסיעה לפנים והן בנסיעה לאחור.  ניתן גם לשחק עם הזוויות של המצלמות ולראות הדמיה של "מעוף הציפור" של הרכב ושל מה שנמצא מסביב, קצת כמו רחפן עם מצלמה שמרחף מעל הרכב ומראה לך את הדרך. אולם בניגוד למתחרים היא אינה בודקת ומסמנת לך האם המסלול שבחרת נקי ממכשולים. אצל חלק מהמתחרים, כל מה שצריך לעשות זה לסובב את ההגה עד שהנתיב יהיה ירוק ולעזוב את הבלמים. תענוג גדול במיוחד בעת חניית ברוורס.  נו, שויין, נסלח להם.   

    מושבי קומפורט מאווררים - חבילת הפרימיום כוללת גם מושבי קומפורט מאווררים. המושבים עצמם בעלי יכולת כוון של כל דבר כולל אורך המסד התחתון וקשיחות התמיכה הצדדית. ניתן אפילו לעשות חלוקה בין הגב למושב עצמו מבחינת כמויות אוויר שיוזרמו לכל חלק, רק שהדבר מתבטא בכפתור בלבד ללא תוצאה ממשית בחווית המשתמש כשחם. בלילה זה מורגש, אבל לא נחוץ. בקיצור, ראיתי איוורור טוב יותר.

     

    דברים שחסרים לי:
    סגירת ואקום של הדלתות. יש איזה קטע עם הדלתות של האאודי הזאת. לא פעם ב24 השעות שלי איתה ראיתי על הצג התראה על דלת שלא נסגרה לאחר שאנשים יצאו מהרכב. הייתי צריך לצאת מהאוטו ולטרוק אותה בעצמי בעוצמה חזקה.

    נקודה שלילית נוספת זה קרקוש נוראי בדלת הנהג. סביר להניח שרכב המבחן עבר תחת ידיהם של מתקיני איבזור ישראלים וזו התוצאה. אבל באמת שהדבר לא לעניין ברכב מהליגה הזאת וזה היה מורגש לאורך כל הדרך. 

    הייתי עושה משהו עם הוילון העליון. לרכב יש גג פנורמי עם וילון לאורך כל הסלון אבל למה לכל הרוחות הוא צריך להיות חצי שקוף ומעביר חום? שינוי במפרט היבואן יכול לפתור את זה ויפה שעה אחת קודם. 

    ציפיתי שגם מראות הצד יתכהו באופן אוטמטי נגד סינוור ולא רק המראה המרכזית, אבל... זה לא משהו שבאמת מהווה שיקול בקניית רכב, אז לא נהיה קטנוניים.

     

    אאודי Q7 החדש

    אאודי Q7 - מראה חיצוני

    אני זוכר את בואו של אאודי Q7, או "קו זיבן" בגרמנית, לפני כעשור. אצלי הוא נתפס כמגהץ ענק ומוביל אוויר מיותר לחלוטין והנה, כעבור עשור אני מתנייד בעצמי על בהמה מגודלת דומה מיצרן מתחרה. פתאום ה-Q7 נראה לי כרכב נחמד ונעים. הדגם החדש שומר על קשר ויזואלי עם קודמו, אבל יש כמה שינויים מבורכים. קשה להתעלם מהגריל הענקי שמאפיין את העיצוב של דגמי אאודי הנוכחיים, יש לו נוכחות על הכביש ובחניון. שינוי נוסף ברוח התקופה הוא וויתור על כל יומרת השטח והנמכה של הרכב לטובת פרקטיות. מבחוץ זה לא נראה כג'יפ אלה כקרוס-אובר בסגנון סובארו אאוטבק. לדעתי זה שינוי מבורך כי זה מאפשר כניסה ויציאה יותר נוחה מבלי צורך לטפס הרים וגבעות כל פעם שאני נכנס לאוטו.

    רכב המבחן הגיע בצבע הלבן מסורתי של אאודי שלדעתי לא מחמיא לרכב. הצבע הכחול שבתמונות היצרן הולם את הרכב יותר ומדגיש את אפקט ההגעה והנוכחות שלו. מבחינת העיצוב עצמו, קווים יותר חדים מהדור הקודם יחד עם הנמכה יוצרים אשליה אופטית של רכב קטן יותר ממה שהוא באמת. בפועל מדובר על בהמה באורך של מעל 5 מטר וכמעט 2 מטר רוחב, עם משקל של יותר משני טון.

     

    אודי Q7

    אאודי Q7 - מבפנים

    מכיוון שנפגשנו פעם ראשונה בחושך, נושא התאורת פנים קיבל משנה חשיבות. יש לאאודי הזאת אין סוף אפשרויות תאורה נוחה ונעימה בכל מקום שצריך. ניתן אפילו להחליף את הצבע של פסיה לד לאורך הדשבורד. חבל רק שפסי הלד בדלתות לא מצטרפים לחגיגה ונשארים תמיד לבנים. מושבי הקומפורט שהוזכרו קודם עם חבילת הזכרונות וכניסת נוחות גם תורמים לאווירה של נינוחות. לשלילה יצויין שלא הצלחתי לתפעל את מערכת כניסת הנוחות, זו שאמורה להזיז את ההגה על הסוף ולמעלה את המושב עד הסוף אחורה, כדי שיהיה נוח יותר להיכנס ולצאת מהרכב. היא רק מרימה קצת את ההגה, אבל לא מזיזה את הכסא. כמו כן, הרכב מצוייד במערכת בקרת אקלים בעלת 4 איזורים. זה טוב שגם מאחור ניתן לשלוט על כיוון הזרמת האוויר.

     

    לשלילה יצויין שאין אפשרות לכבות את המיזוג האחורי מהפאנל הקדמי ואם הוא נשאר פועל זה מייצר רעש מיותר מאחור גם כשאין שם אף אחד. זו היתה הפעם ראשונה שיצא לי לנהוג ברכב עם מערכת ה-MMI  של אאודי. בתור בוגר מערכות דומות בלקסוס ובמוו לקח לי בדיוק חצי שעה כדי למצוא את כל הטריקים והשטיקים שלה. על הקונסולה המרכזית, ליד החוגה נמצא משטח מגע ענקי. מי שיש לו טלפון עם אנדרואיד ויודע להשתמש בכתיבה עם אצבע על המסך ישמח להשתמש במשטח במקום לבחור אותיות עם החוגה. הבעיה שה-Q7 לא דוברת את שפת הקודש וזה צריך להיות בשפה שהמכונית מבינה. זה עדיין עדיף על חוגה אבל פחות נוח ממסך מגע עם מקלדת וירטואלית. השימוש בפקודות קוליות נפוץ היום בהרבה רכבים של VAG בכל רמת מחיר, אבל כאן הוא עובד ללא דופי. לחיצה על כפתור, אמירה בקול סמכותי: “ Call parking gate” והמערכת מחייגת כדי לפתוח לי את השער של החניון לקראת הגעתי הביתה. הבנתי שניתן להכניס למערכת כרטיס SIM ולהפוך את האוטו לנקודת גישה ניידת. אין לי מושג למה זה טוב, אבל היכולת קיימת.

     

    בתור אנקדוטה אספר שהכי הרבה זמן חיפשתי את בורר השליטה על עוצמת השמע שלא נמצא על ההגה. מן כפתור עגול כזה שמסובבים אותו כדי להגביר את הרדיו, אתם יודעים. בסוף גיליתי שהוא נמצא בקונסולה המרכזית בין המושבים, ממש ליד משענת היד. מצד אחד מיקום לא שגרתי בעליל, מצד שני גאוני כי היד נופלת מעצמה עליו כשמניחים אותה על המשענת. את התחנות מחליפים בעזרת כפתורי מגע בחלק העליון של אותו משטח מגע שהוזכר קודם. לא הכי מובן מאליו, אבל דיי נוח.

    גולת הכותרת כאן ללא ספק הוא הדשבורד הדיגיטלי. מדובר בצג LCD  בגודל 12.3 אינץ' שמוצב במקום הרגיל של לוח המכוונים. במצב רגיל ניתן להחליף בין שני מצבי תצוגה של המכוונים מתוך מבחר אפשרויות מוגדרות מראש, כאשר ניתן לבחור איך אני רוצה את המידע ואיפה אבל גם להחליט אם אני רוצה צגי מידע נוספים. כמו כן ניתן לקבל על הצג את הנתונים של מערכת המולטימדיה, את ספר הטלפונים, את החיוגים אחרונים וכן את מפת הניווט. הכי מגניב לנסוע כשיש לך מפה על הצג בכול הגודל וגם על הצג של מערכת MMI. מיותר, אבל מרשים.

    מערכת הניווט ברכב הדגמה דומה עד זהה לזו המובנת במרצדס ופורשה אבל עובדת בארץ בסדר גמור. מי שמכיר מערכות כאלה מרכבים דומים והתנסה בהם בחו"ל לא יתקשה לתפעל אותה. היא אומנם תוציא אותך מאיזה חור שכוח אל ליד הנמל בחיפה, אבל לא תגיד לך את הדרך לפארק "אוטופיה" או מסעדת סבסטיאן כמו וויז או IGO. 

     

    אודי Q7

    אאודי Q7 - בתנועה צפופה

    אין כמו ערב יום חמישי כדי להגיע להכרות אינטימית עם התנהגותו של רכב בתנועה פקוקה של גוש דן. נסיעה של שעתיים מהרצליה לבת ים נותנת לך מלא זמן ללמוד את הרכב וגם מספיק זמן לחשוב על "מה אני מרגיש לגבי זה", ממש כמו טיפול פסיכולוגי. למרות יכולת תיאורטית  לעקוב אחר נתיב וקצב התנועה לבד, לא בדקתי את הפיצ'ר הזה אבל כן הגעתי לכמה תובנות מעניינות.

     

    למיטב הבנתי הרכב מצוייד בגיר אוטומטי פלנטרי בעל 8 הילוכים בסגנון של 8ZF  של BMW. פעולתו בפקק יותר מחוספסת והוא לפעמים משתהה בבחירת ההילוך הנכון כאשר יש דרישה לצמצם מרווחים מהר או סתם בזחילה איטית. חשבתי לרגע שמדובר ב-DSG והתפלאתי כמה נעים הוא ברכב הזה, אבל מהר מאוד הבנתי שזה גיר פלנטרי ישן וטוב. הבלמים בהתחלה הרגישו לי נורא לא מגובשים. הרכב לא קל ובלימת המנוע לא ממש מורגשת, כל עבודת הבלימה נופלת על הבלמים שלא בדיוק נושכים את הדיסקים. כעבור כמה שעות מתרגלים לזה, אבל זה מאוד מורגש בהתחלה.

     

    הרכב מצוייד במערכת "עצור-וסע" שלעיתים משתהה עם התנעת הרכב כשעוזבים את הבלמים. אני גם  חושד שבעת עצירה ודימום מנוע המדחס של המזגן מפסיק לעבוד ומקבלים אוורור במקום מיזוג, לפחות זה מה שהרגשתי. למזלי המערכת ניתנת לביטול בלחיצת כפתור וזה מה שעשיתי. לשלילה אציין את צריכת הדלק בתנועה עירונית, הייתי מצפה לנתון טוב יותר מנתון של 7 קילומטרים לליטר ממנוע דיזל כזה

    בסה"כ אני חייב לציין שהרכב לא הרגיש לי כמו פיל בחנות חרסינה, כפי שרכבים אחרים בסגנון ובגודל הזה מרגישים והרגשתי די נינוח בתנועה הצפופה של הג'ונגל התל אביבי בימי בניית הרכבת הקלה. 

    אאודי Q7 - בתנועה בין עירונית

    למרות כמה מאות קילומטרים שעברנו יחד בכבישים מהירים אין לי הרבה מה לאמר. אין כאן הרבה הפתעות. מכונה מופלאה, בעלת זמינות כוח בכל סל"ד ובכל מהירות. ל-Q7 יש יכולת לשייט בהצטיינות בכל מהירות תלת ספרתית הגיונית. אין בעיה בתאוצות ביניים, אין בעיה בריסון מרכב על משטחים גליים. צמיגים ענקיים אוחזים והררי מומנט גורמים לכביש לקרב את היעד כלפיך יחד עם כדור הארץ. אין בכלל ספק שהכביש זה שטח המחיה הטבעי שלו. תעמיס את המשפחה, תכוון את המתלים על מצב "קומפורט", תזרים מהטלפון מוזיקה וסע לאילת. בנסיעה כזו אפשר להגיע בקלות לצריכת דלק של כ-11 קילומטרים לליטר. לא דבר של מה בכך למכוניות בגודל הזה. לשלילה אציין את התיפעול המסובך של מערכת בקרת השיוט שמתופעלת עלידי בורר נפרד שאינו מואר. 

     

    אודי Q7 החדש

    אאודי Q7 - מבחן האשה

    אני משתדל לחשוף את זוגתי לכל רכב שנופל לידי. אני לא שואל אותה על ההתרשמות מהיכולות הדינמיות או על כל מיני שטויות של גברים, מעניינת אותי נקודת המבט של אשה שרחוקה ממוטוריקה.

    "אז איך האוטו? שווה כך וכך מאות אלפי שקלים?" 

    זה מה אני שואל אותה בדרך כלל. יש לציין שהיא לא מתניידת בפוקוס ליסינג לכן יש לה קנה מידה טוב. זוגתיי הסכימה לנסוע למרחק של כ-180 קילומטר כדי לחוות את דעתה.

    דבר ראשון שהיא תמיד בודקת זה מיקום הדוושות. לנו, הגברים זה לא כזה מפריע. אנחנו לא צריכים לנהוג עם עקבים. כאן, ה- Q7 קיבלה ציון "מצויין". הדוושות ממוקמות מעולה. כמו כן צויין לטובה בידוד רעשים ופעולה שקטה וחלקה של מנוע. היא יודעת איך רכב דיזל נשמע וכאן היא הייתה בטוחה שמדובר במנוע בנזין רגיל. סביבת הנהג הרשימה וכך גם רשימת האבזור. כמובן שהתלהבות הכי גדולה שלה הייתה מהאפשרות לקיפול חשמלי של שורת המושבים השלישית ושינוי גובה סף ההטענה של המטען. סביבת הנהג בהחלט הרשימה גם כן, היא לא כל כך אהבה את הקונספט של ה"קוקפיט" ולדעתה שימוש במסך נפרד לניווט, מוזיקה וטלפון עדיף משילוב בתוך הצג של דשבורד.

    לדעתה, למרות גודלו של ה-Q7 אין לו גינונים ג'יפאיים שהיא כל כך לא אוהבת בתור נהגת. היא אפילו הייתה יכולה לחיות עם אוטו כזה ביום יום אילולי חניון תת קרקעי צר ובעייתי מבחינת הגבלת גובה מקסימלי אצלה בעבודה.

    בשורה תחתונה של מבחן האשה היה שזה רכב טוב יותר משלנו (איפיניטי QX60).

     

    אאודי Q7 - מבחן הילדים

    אני מחזיק ברכב שבע מקומות כי אני ממש צריך את זה. השימושיות של שורת המושבים השלישית חשובה לי ותמיד מקבלת את מלוא תשומת הלב. ה-Q7 מצויידת בשורת מושבים שלישית עם שני כסאות מצומצמים בעלי מנגנון קיפול חשמלי שלטעמי קצת איטי מדי ודווקא כאן הייתי מעדיף משיכת ידית פשוטה. שורת המושבים השניה יכולה לנוע על מסילה קדימה כדי לאפשר מרווחי רגליים סביר בשורה שלישית. הכניסה לשורה שלישית דרך כסא מתקפל ומתרומם בצידוי הימני האחורי של הרכב. בסך הכל בסדר, אבל השורה השלישית של האינפיניטי QX60 למשל מרווחת יותר.

     

    אודי Q7

    אאודי Q7 - סיכום

    כשחבר שלי שאל אותי "האם יש למכונית הזו יש מגרעות בכלל?" חשבתי כמה שניות ואמרתי שהכל יחסי. כמובן שיחסית ל-SUV עממי אין לה מגרעות, אבל יחסית לריינג' רובר ספורט יש.

     

    אז לאילו רכבים כן אפשר (וצריך) להשוות אותה? ראשית נוריד מהמשוואה את המרצדס ML והלקסוס RX. כעיקרון הם נראים כמתחרים טבעיים על ליבם של עקרות בית בשכונות ממון אבל אין להם 7 מקומות, לכן מבחינת מרצדס יש להשוות את ה-Q7 ל-GL הבכיר. רק ש-GL ברמת אבזור כזו יעלה כ-100 אלף ש"ח יותר ולא בטוח שהוא עדיף. ללקסוס אין מכונית בייבוא סדיר שעונה לצורך זה. אם נתייחס למחיר המחירון של הריינג' רובר אז כאן יש יתרון ברור לאודי הן מבחינת תמורה והן מבחינת שמירת ערך ועלות אחזקה.

     

    מה עוד נשאר לנו בגזרת 7 מקומות? הרכב הראשון שעולה לי לראש הוא וולוו XC90 החדש. טרם נחשפתי לרכב, אבל יש לי תחושה שהיא תיפול מהאאודי בגזרת הביצועים בגלל מנוע צנום בנפח של 2000 סמ"ק. כן, אני יודע שהוא גודש וכן, אני יודע שהגודל לא קובע. אבל עדיין אני סקפטי שניתן להוציא ביצועים כאלה מנוע 4 בוכנות.

     

    מה עם הלנדרובר דיסקברי? מכונה מצויינת עם עלויות אחזקה אסטרונומיות, ירידת ערך אגדתית ואמינות מפוקפקת.

     

    אחרונה שמתייצבת להשוואה היא אינפיניטי QX60, אותה אני מכיר מקרוב. למרות היותה חדשה בנופי ארצנו מדובר בדגם ותיק שמיועד לשוק האמריקאי. זה בא לידי ביטוי בהכל. היא מכונה הרבה יותר מחוספסת מאאודי, הרבה יותר חייתית ומרגשת. היתרון הענק שלה הוא מחיר של הדגם הבכיר שנמוך בלא פחות מ-236 אלף שקל. נתון שקשה מאוד להתעלם מזה, במיוחד לנוכח העובדה שדגם הבכיר של אינפיניטי מפוצץ לעייפה באבזור ועושה את העבודה טוב מאוד, לא פחות טוב מה-Q7.

     

    תמיד, כשאני נוהג על רכב חדש ומעניין אני שואל את עצמי שתי שאלות:

    1. האם הייתי רוצה כזה לעצמי?

    2. האם  הייתי קונה אחד לעצמי?  

    ובכן התשובה כאן חצויה. האם הייתי רוצה אחד לעצמי – בהחלט כן, אבל רק עם חבילה של איבזור אופציונלי. ייתכן והייתי מסתפק בחבילה יותר פשוטה מזו של רכב ההדגמה. 

    האם הייתי קונה לעצמי? כנראה שלא. הרכב לא הצליח לרגש אותי בצורה ששמה את השיקולים הרציונליים בצד וגורמת לקחת החלטה רגשית בלי לחשוב בהגיון.  

    זו גם הסיבה שנפרדתי מה-Q7 בלי שום רגשות חרטה. זה לא את, זה אני.  

     

    אודי Q7 בקטלוג הרכב של CarsForum
    אודי Q7 - מפרט טכני

     

    אודי Q7

    dddd