תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • ניסאן
  • ניסאן נבארה החדש - הגרסה האירופאית

    ניסאן

    ניסאן חושפת את הנבארה החדש עבור השוק האירופאי, עם מנוע טורבו-דיזל חדש.

    • 24-08-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    הדור החדש של ניסאן נבארה נחשף לראשונה לפני קצת יותר משנה, אז בעבור השוק האמריקאי. כעת, רגע לפני פתיחתה של תערוכת פרנקפורט, חושפת ניסאן את הגרסה האירופאית של הנבארה שכצפוי שומרת על עיצוב זהה כמעט לחלוטין לזה של הגרסה האמריקאית. ובכל זאת חושפת ניסאן בשורה של ממש בדגם האירופאי – מנוע ה-2.5 ליטר טורבו-דיזל של הדגם הנוכחי יוצא לגמלאות ויוחלף במנוע חדש. המנוע הנוכחי של הנבארה סבל בארץ מתקלות רבות, בעיקר במגדש הטורבו ובמנגנון שרשרת התזמון, שגרמו לכשל מוקדם של מנועים.

    בניסאן מקווים כי המנוע החדש יסייע להתגבר על משבר התדמית וביחד איתו מכריזה ניסאן על אחריות יצרן חריגה באורכה בשוק הטנדרים – 5 שנים או 160 אלף קילומטרים. אחריות דומה הוצעה גם בדגמי הנבארה היוצאים, אך לא ממש סייעה לנבארה להגדיל את מכירותיו בישראל.

    ניסאן נבארה החדש

    המנוע החדש של ניסאן נבארה יהיה מנוע טורבו-דיזל בנפח של 2.3 ליטר שיוצע בשתי גרסאות. לראשונה מגדש טורבו אחד והספק מרבי של 158 כוחות סוס, לשניה צמד מגדשי טורבו והספק מרבי של 188 כוחות סוס. למנוע החדש תשודך תיבת הילוכים אוטומטית חדשה, עם לא פחות משבעה הילוכים (יש גם אופציה לתיבה ידנית עם שישה הילוכים). המנוע החדש, ביחד עם התיבה החדשה, יסייעו לנבארה החדש להציג שיפור של כ-24% בצריכת הדלק הממוצעת ולהיות ידידותי יותר לסביבה. כמו הדגם הקודם גם הדגם החדש של הנבארה יוצע כאופציה עם מערכת הנעה כפולה לא קבועה הכוללת גם הילוך כוח.

    הנבארה החדש יהיה ארוך מקודמו ויציע ארגז גדול יותר, עם תוספת של 6.7 סנטימטרים לאורך הארגז בגרסת הקבינה הכפולה. למעשה, עם אורך של 157.8 סנטימטרים, הארגז של הנבארה יהיה ארוך אפילו מהארגז של מיצובישי טרייטון שהושק לאחרונה בישראל. אבל גודל הארגז הוא לא הפרמטר היחיד בו מנצח הנבארה את הטריטון. גם בנושא כושר הגרירה מציג הנבארה נתון יבש מרשים למדי – 3.5 טונות (לעומת 3.1 טונות "בלבד" בטריטון).

    ניסאן נבארה החדש

    רשימת האבזור של ניסאן נבארה החדש ארוכה יחסית למקובל בטנדרים וכוללת בין היתר מערכת מצלמות היקפיות, בקרת שיוט, סיוע לירידה במורד (HDC), סיוע לזינוק בעליה (HSA), כניסה ללא מפתח, חיישני חניה אחוריים ובקרת אקלים דיגיטלית עם פתחים מאחור. בניסאן מבטיחים גם מושבים נוחים יותר ולשם כך נעזרו בטכנולוגיות שפותחו על ידי סוכנות החלל האמריקאית NASA. באותה הזדמנות שיפרה ניסאן את בידוד הרעשים ושיפרה משמעותית את הארגונומיה בתא הנוסעים.

    בניסאן מבטיחים כי הדגם החדש יציע נימוסי כביש טובים משמעותית משל הדגם הקודם, מבלי לפגוע ביכולת השטח שלו. כדי לשפר את נוחות הנסיעה בכביש התקינה ניסאן בדגמי הקבינה הכפולה של הנבארה החדש מתלה אחורי חדש ורב חיבורי, שיהיה קל בכ-20 קילוגרמים מהמתלה הקודם. למתלה הזה תתווסף אופציה למערכת בלימה אוטומטית בחלק מהדגמים.

    שיווקו של ניסאן נבארה באירופה יחל לקראת סוף השנה. אלינו הוא צפוי להגיע רק בתחילת השנה הבאה (2016).

    ניסאן נבארה החדש

    dddd