תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • קיה
  • קיה ספורטאז' 2016 החדש – איורים ראשונים

    קיה

    הדור הבא של קיה ספורטאז' נחשף באיורים רשמיים ראשונים. החשיפה המלאה בעוד כחודש ימים.

    • 17-08-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    הדור הבא של קיה ספורטאז' נחשף באיורים ראשונים, כחודש לפני השקתו הרשמית בתערוכת הרכב של פרנקפורט. הדור הנוכחי של הספורטאז' הושק בשנת 2010 ביחד עם יונדאי ix35, איתו הוא חולק כמה ממכלוליו. כעת, כחמש שנים מאוחר יותר, תחשוף קיה את הדור הבא של הספורטאז' בסמוך להשקתו של הטוסון החדש, מחליפו של ה-ix35. החשיפה המלאה תתקיים בתערוכת הרכב של פרנקפורט שתיפתח ב-17 לספטמבר ושיווקו של הדגם החדש צפוי להתחיל אי שם בתחילת שנת 2016.

    קיה ספורטאז' 2016

    האיורים הרשמיים הראשונים של קיה ספורטאז' החדש חושפים את שפת העיצוב החדש של הדגם, שממשיך אמנם להשתמש בגריל הקדמי המוכר של המותג (Tiger Nose) אך כעת הוא ימוקם נמוך מבעבר. פנסי החזית קיבלו עיצוב חדש לחלוטין, מודרני הרבה יותר, עם יחידות DRL מבוססות פנסי LED מקובצים (בניגוד לפסי ה-LED שקיימים ברוב דגמי קיה כיום). מאחור ניתן להבחין ביחידות תאורה מודרניות ונאות למדי שמחוברות זו לזו במין פס אדום. חישוקי הסגסוגת הגדולים כנראה לא יגיעו לדגם הייצור הסדרתי.

    תא הנוסעים צפוי להציע קפיצת מדרגה משמעותית בכל הקשור לרמת האבזור ואיכות החומרים ביחס לדור היוצא. האיורים הראשונים חושפים תא נוסעים נקי ומסודר יותר, עם פחות כפתורים ומערכת מולטימדיה מקורית עם מסך גדול (שחסרה כל כך בדגם הנוכחי). לדברי קיה, תא הנוסעים של הספורטאז' החדש יהיה אחד מהאיכותיים ביותר שהם ייצרו מעולם. זה משאיר בנו לא מעט תקוות, שכן כבר פגשנו כמה וכמה תאי נוסעים איכותיים למדי מבית המותג האירופאי.

    קיה ספורטאז' 2016

    בשלב זה לא חושפת קיה מידע מדויק אודות המפרט הטכני של הספורטאז' החדש. מידע זה צפוי להתפרסם רק בסמוך לחשיפתו הרשמית של הדגם ובמהלך השבועות הקרובים. ככל הנראה תתבסס קיה על היצע המנועים של הספורטאז' הנוכחי, עם התאמות קלות לשיפור צריכת הדלק וצמצום פליטת המזהמים. בקיה כן אישרו שהדגם החדש יגיע גם עם מערכת הנעה חדשה, ככל הנראה גרסה חשמלית טהורה שתתבסס על יחידת ההנעה של קיה סול EV.

    בחצי השנה האחרונה זוכה קיה ספורטאז' להצלחה מסחררת בישראל, בעיקר בזכות גרסת ה-1,600 סמ"ק האוטומטית החדשה שהושקה כאן במחיר שובר שוק. עם המעבר לדגם החדש צפוי לטלקאר, יבואנית קיה לישראל, אתגר משמעותי מאוד. סביר להניח שקיה העולמית לא תמהר להציע כאן את הספורטאז' החדש, שאמור להתחרות ביקרים שבמתחרים (הונדה CR-V, ניסאן קשקאי ועוד) במחיר נמוך ועם מנוע חדש. לפחות לא בתחילת דרכו של הדגם, כשהביקוש לדגם החדש באירופה גדול יחסית. יהיה מעניין לראות כיצד יצליחו בטלקאר להתגבר על עליית המחיר הצפויה ולשמור, לפחות בצורה חלקית, על הצלחתו של הספורטאז' בשוק.

    dddd