תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מיצובישי
  • מיצובישי פאג'רו ספורט נחשף

    מיצובישי

    מיצובישי פאג'רו ספורט, גרסת ה-SUV של הטרייטון L200 החדש, נחשפת בתאילנד.

    • 03-08-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    בתזמון מעניין, רגע אחרי שבמיצובישי השיקו בישראל את ה-L200 טרייטון החדש, נחשף בתאילנד הפאג'רו ספורט. מדובר ברכב שטח בינוני בגודלו המבוסס על מכלולי ה-L200 החדש ונועד להתחרות ברכבים כמו איסוזו MU-X (המבוסס על פלטפורמת הדי-מקס) או טויוטה פורטונר (המבוסס על פלטפורמת ההיילקס). רכבי שטח מסוג זה שווקו בעבר בישראל, כולל הפג'ארו ספורט ששווק כאן בין השנים 1999 ל-2003, אך לא זכו להצלחה גדולה למדי ונעלמו מהשוק המקומי ביחד עם לא מעט רכבי שטח בינוניים אחרים. אבל במזרח הרחוק, באוסטרליה ובדרום אמריקה הם נותרו פופולאריים למדי ובמיצובישי מדווחים על כ-400 אלף רכבי פאג'רו ספורט מהדור הקודם שיוצרו משנת 2008 ועד לרגע זה.  

    מיצובישי פג'ארו ספורט

    מיצובישי פאג'רו ספורט מבוסס כאמור על שלדת ומכלולי הטרייטון החדש אך מוסיפה להן כמה שדרוגים שנועדו להפוך אותו ליותר ידידותי ופחות קשוח. השדרוג הבולט ביותר הוא כמובן לעיצוב החזית, Dynamic Shield בשפת מיצובישי, שממשיך את קו העיצוב של האאוטלנדר המעודכן וצפוי להתחבר גם לשפת העיצוב של הפג'ארו החדש שיושק בקרוב.

    עוד כמה שינויים בהשוואה לטרייטון מסתתרים במפרט הטכני. שם מקבל הפאג'רו ספורט את מנוע ה-2.4 ליטר טורבו-דיזל של הטרייטון הבכיר (דגם דקאר) עם 178 כוחות סוס, אך כאן הוא ישודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים (לעומת 5 הילוכים בטרייטון). לדברי מיצובישי, תיבת ההילוכים החדשה תסייע בשיפור צריכת הדלק של הדגם החדש, עד כדי 17% לעומת הדגם היוצא.
    הבדל נוסף לעומת הטנדר הוא מעבר לקפיצי סליל מאחור, שיחליפו את קפיצי העלים בטנדר. ההבדל הזה אמור לשפר בצורה משמעותית את נוחות הנסיעה של הפאג'רו ספורט כשאינו עמוס.

    מיצובישי פג'ארו ספורט

    תא הנוסעים של מיצובישי פאג'רו ספורט מבוסס ברובו על זה של הטרייטון אך הוא יציע רמת גימור גבוהה הרבה יותר וחומרים איכותיים יותר. גלגל ההגה שונה ונראה מודרני יותר, לוח השעונים קיבל טיפול קוסמטי והוא דומה לזה האאוטלנדר, בלם היד הפך להיות חשמלי ועוד. כדי להדגיש את האוריינטציה המשפחתית של הרכב הועמס הפג'ארו ספורט בשלל מערכות בטיחות – 7 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטומטית, התראה על רכבים בשטחים המתים ומערכת מצלמות היקפיות.

    הפאג'רו ספורט צפוי להציע יכולת שטח טובה למדי, בין היתר בזכות שימוש בסרן אחורי חי ובזכות מרווח גחון של כ-218 מילימטרים. מערכת הנעה כפולה מסוג Super-Select II תוצע כסטנדרט בכל הדגמים ותאפשר בחירה בין 4 מצבי הנעה (אחורית, כפולה לכביש, כפולה לשטח וכפולה לשטח עם הילוך כוח). בנוסף יגיע הרכב עם מערכת בקרת ירידה במדרון ועם מצב זחילת סלעים.

    מיצובישי תחל לשווק את הפאג'רו ספורט בתאילנד לקראת סוף השנה ובהמשך שיווקו צפוי להתרחב לכ-90 מדינות בכל רחבי העולם – רוסיה, דרום אמריקה, דרום-מזרח אסיה והמזרח התיכון. מכלמוביל, יבואנית מיצובישי לישראל, נמסר כי הרכב בתצורה הנוכחית שלו אינו מתאים לשיווק בישראל אך נבחנת האפשרות להתאימו לשוק המקומי ואז תיבחן גם האפשרות לייבאו ארצה.

    dddd