תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • רנו
  • רנו טליסמן נחשפת

    רנו

    למרות צמצומו של סגמנט המנהלים, רנו לא מוותרת על נוכחותה בו ומציגה את הטליסמן, היורשת הלטיטוד והלגונה

    • 07-07-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    ההיסטוריה של רנו בסגמנט D, או כפי שאנחנו אוהבים לכנות אותו בישראל "מכוניות מנהלים", היא בלשון המעטה לא בדיוק רצופת הצלחות. הלגונה על שלוש דורותיה נחלה כשלון אחרי כשלון והלטיטוד שיוצרה עבור רנו על-ידי סמסונג הייתה מכונית כל כך שקופה שאפילו אנשים יודעי דבר היו צריכים לעצור לשניה כשראו אותה כדי להבין מי היא בכלל.

    עם הדור האחרון של דגמיה, החליטה רנו לנקוט בשיטת ה"להיות או לחדול". זה החל עם הדור הרביעי של הקליאו שהציג עיצוב שאי אפשר להישאר אליו אמביוולנטי והמשיך לאחרונה עם האספאס שמבטיח להיות מיניוואן במסווה של SUV. אמש המשיכה רנו את השעיטה קדימה עם הצגת הטליסמן שמקבלת עיצוב שהוא לא פחות פורץ דרך מאשר חלק מהמערכות המותקנות בה.

    רנו טליסמן החדשה

    הטליסמן תתבסס על פלטפורמת CMF המודולרית החדשה של רנו ומידותיה הן פחות או יותר הדבר הממוצע היחיד במכונית - אורך של 485 ס"מ, רוחב של 182 ס"מ, גובה של 142 ס"מ ובסיס גלגלים של 281 ס"מ מציבים אותה במרכז הקטגוריה. תא המטען, בניגוד מוחלט, מספק נפח מפלצתי של 603 ליטר בגרסת הסדאן (נפח המטען של גרסת הסטיישן טרם נחשף) ועפ"י רנו יכול להכיל לא פחות מארבעה תיקי גולף.

    תא הנוסעים של הטליסמן מקבל את אותו יחס כמו העיצוב החיצוני. במרכז הדשבורד עומד מסך רב-מגע בגודל 8.7 אינץ' שמוצב בצורה אנכית ושולט על כל מערכות הרכב - שמע, הגדרות, בקרת אקלים ועוד. המושבים של הטליסמן הם נקודה עליה השקיעה רנו תשומת לב מיוחדת. הם תוכננו מחומר מיוחד שאפשר לקצץ קילוגרם אחד ממשקלו של כל מושב וכן להקטין את עובי משענת הגב בלא פחות משלושה ס"מ שהוסבו ישירות למרווח רגליים ליושבים מאחור. המושבים עוצבו - כך עפ"י רנו - בסגנון מושבי מחלקת עסקים במטוסים, הם רחבים במיוחד, מתכווננים חשמלית לעשרה כיוונים עם שישה כיוונים למשענות הראש. יש בהם גם חימום, עיסוי ושישה זכרונות.

    הטליסמן החדשה מקבלת עוד רשימה ארוכה למדי של צעצועים, מערכות נוחות ובטיחות. תצוגה עילית צבעונית, לוח מחוונים דיגיטלי, כניסת נוחות שמדליקה פחות או יותר את כל האורות של המכונית ומסיטה את המושב לאחור כאשר הנהג מתקרב, מערכת חניה אוטומטית, פתיחה ללא ידיים של תא המטען ועוד. ישנן גם מערכות בטיחות אקטיביות כגון בקרת שיוט אקטיבית, ניטור שטחים מתים והקראת תמרורים, אך המערכת המעניינת ביותר היא זו שאחראית על המתלים וההיגוי - המתלים הם אדפטיביים וההיגוי שולט על כל ארבעת הגלגלים על מנת למקסם את הזריזות במהירויות נמוכות ואת היציבות במהירויות גבוהות. שתי המערכות האלה מתחברות עם מערכות נוספות לתוך ממשק מצבי נהיגה.

    רנו טליסמן החדשה

    רנו טליסמן תציע ליין של חמישה מנועים - שני מנועי בנזין ושלושה לוגמי סולר. כל המנועים יקבלו את תווית Energy של רנו שמשמעותה הימצאותן של שלוש מערכות - לפחות מגדש טורבו אחד, מערכת בלימה רגנרטיבית (אחזור אנרגיה בבלימה) ומערכת עצור וסע. מנועי הבנזין יפיקו 150 או 200 כ"ס ומנועי הדיזל יוצעו בגרסאות 110, 130 ו-160 כ"ס. מנועי הבנזין ישודכו לתיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעוד הדיזלים יקבלו תיבה ידנית או רובוטית עם שישה הילוכים.

    רנו טליסמן תראה אור לראשונה בתערוכת פרנקפורט שתפתח את שעריה בספטמבר הקרוב ושיווקה באירופה יחל לקראת סוף השנה. בשלב זה אין צפי להגעתה לישראל אבל אנחנו מרשים לעצמנו לשער כי אם היא אכן תגיע, זה יקרה לקראת אמצע השנה הבאה.

    dddd