תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

תחרות האפליקציות של יונדאי יוצאת לדרך

כלמוביל משיקה את התחרות הראשונה בישראל לפיתוח אפליקציות לרכב מקוון. המנצחים יזכו ב-100 אלף ש"ח והאפליקציה תותקן בדגמי יונדאי

  • 31-05-2015
  • מאת: מערכת CarsForum

כחלק מהניסיון לבדל את עצמה בענף הרכב התחרותי, החליטה כלמוביל לפתח את מערכת Connected Car לרכבי יונדאי בישראל אותה היא השיקה בחודש מרץ האחרון ביונדאי ix35. היוזמה מגיעה ממנכ"ל חטיבת הרכב הפרטית בכלמוביל דודי פיאמנטה אשר עשה שנים רבות בעולם הסלולר.

כחלק מהרחבת פעילות ה-Connected Car, כלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל, משיקה היום את תחרות Hyundai i Way לפיתוח אפליקציות למערכת הרכב המקוון. התחרות, שתהיה הראשונה מסוגה בישראל, קוראת למפתחי אפליקציות אנדרואיד, סטארט-אפים ויזמים ליצור אפליקציות המיועדות למערכת ובמסגרתה יוקם מתחם פנימי בתוך המתחם של כלמוביל בו יעבדו מפתחי האפליקציות שנבחרו.

מערכת מולטימדיה יונדאי Connected Car

התחרות תורכב מארבעה שלבים. בראשון יגישו המפתחים את רעיונותיהם ומועמדותם לתחרות, אלה שיבחרו יקבלו ערכת פיתוח הכוללת גישה ל-API של מערכת המולטימדיה של יונדאי בתוכה תוטמענה האפליקציות. בשלב השני, חבר השופטים בראשותו של דוידי פיאמנטה, מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל, יבחר את שלוש הקבוצות שיעלו לשלב הבא. מלבד פאמנטה, חבר השופטים כולל את אסתר ברק-לנדס, מנכ"לית חממת נילסן אינובייט, שחר בן דוד, מייסד ומנכ"ל שרוטונים, ואור עופר, שותף, מייסד ומנכ"ל SimilarWeb.

בשלב השלישי של התחרות יגיעו המפתחים למתחם שיפתח עבורם לטובת פיתוח האפליקציות. המתחם יכלול את כל הכלים הדרושים עבור פיתוח האפליקציות - רכבי הדגמה לבחינת המערכות, ליווי טכנולוגי, גישה למערכות לטובת תכנות האפליקציה ועוד. בשלב הגמר יציגו שלוש הקבוצות המתמודדות את המוצר המוגמר וצוות השופטים יבחר את האפליקציה הזוכה. האפליקציה שתוכרז כמנצחת תזכה את קבוצתה בפרס של 100 אלף ש"ח, המקום השני יזכה ב-30 אלף ש"ח והשלישי ב-15 אלף ש"ח.

האפליקציות שיפותחו במסגרת התחרות יגיעו בסופו של דבר לתוך מערכת המולטימדיה החדשה של יונדאי שתשווק בישראל. המערכת, אותה מכנה היבואנית Connected Car, היא מערכת מולטימדיה מבוססת אנדרואיד שעושה שימוש במודם סלולארי ולמעשה מחברת את הרכב לאינטרנט. בעזרת המערכת יוכלו בעלי הרכבים לנווט בעזרת Waze, לעיין בספר רכב דיגיטלי, למצוא רשימה של מרכזי שירות ואולמות תצוגה על בסיסי מיקום הרכב אליהם הם יוכלו לנווט או להתקשר בלחיצת כפתור ועוד.