תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פיאט
  • פיאט אגאה נחשפת

    פיאט

    פיאט חושפת את המחליפה למכונית שעליה כנראה מעולם לא שמעתם. המשפחתית סדאן החדשה תגיע גם אלינו

    • 26-05-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    "מכונית משפחתית של פיאט" הוא שילוב מילים שכבר מזמן לא נאמר בעברית, לפחות לא מאז הופסק אצלנו שיווקה של הבראבו. על אחת כמה וכמה - משפחתית סדאן, מונח שמאלץ אותי לאבק את זכרונה של המריאה עליה השלום. היצרנית האיטלקית, שבשנים האחרונות שמה את מרצה בשיווק וייצור מכוניות נישתיות בכלל וגרסאות רבות ומגוונות של פיאט 500 בפרט, הכריזה לאחרונה על כוונתה להיכנס בכוחות מחודשים לקטגוריה הפופולארית ביותר בעולם.

    מאחורי הצהרת הכוונות הזו עומדת פיאט אגאה (Aegea), שנקראת על שם הים האגאי שנתחם ע"י טורקיה במזרח ויוון במערב. לא בכדי הוענק השם לפיאט המשפחתית, שכן מרכז הפיתוח הטורקי של פיאט לקח חלק מרכזי בתכנון ועיצוב המכונית, שהוצגה בתערוכת איסטנבול ותיוצר במפעל החברה בעיר בורסה. האגאה תהיה בעצם ממשיכת דרכה של הלינאה, ששווקה במספר מדינות מתפתחות והייתה גרסת סדאן עם בסיס גלגלים מוארך של הגרנדה פונטו.

    פיאט אגאה

    את האגאה מכנה פיאט "מכונית גלובאלית" - היא תשווק במעל ל-40 מדינות שישראל ביניהן, רובן ככולן נחשבות מדינות מתפתחות. המכונית תחל להימכר בטורקיה בנובמבר הקרוב ומאוחר יותר תשווק גם באיזור המכונה ע"י פיאט EMEA - אפריקה, המזרח התיכון וכל מדינות אירופה מלבד רוסיה.

    פיאט אגאה מתהדרת במידות שמציבות אותה בדיוק בתפר שבין קטגוריית התת-משפחתיות כגון יונדאי i25 ובין המשפחתיות בגדול מלא דוגמת סקודה אוקטביה. אורכה 450 ס"מ, גובהה 146 ס"מ ואורך בסיס הגלגלים שלה הוא 264 ס"מ. רוחבה, שעומד על 178 סנטימטרים צרים מעט, מעיד על כך שהיא לא תהיה מרווחת במיוחד לחמשת הנוסעים להם היא מיועדת. תא המטען מציג נפח משפחתי למהדרין, עם 510 ליטרים שלא יביישו מכוניות גדולות בהרבה.

    פיאט אגאה

    פיאט עצמה אמנם לא ממהרת לספר על איזו פלטפורמה מתבססת האגאה, אך העיצוב מזכיר מאוד את הדודג' דארט שהוצגה אי שם בשלהי שנת 2011 והמידות דומות מאוד - אם כי מעט קטנות יותר - לפלטפורמת US-Wide אשר משמשת את הדארט וגם את אלפא ג'ולייטה.

    פיאט מציינת כי האגאה תגיע מאובזרת בכל הצעצועים שמקובל לראות היום במכוניות משפחתיות. היא תגיע כשאת תא הנוסעים מעטר מסך מגע בגודל 5 אינץ' כחלק ממערכת המולטימדיה UConnect שנמצאת גם בג'ולייטה ובאלפא מיטו, שקעי USB ו-AUX, דיבורית בלוטות', שליטה מההגה, מקריא הודעות ושליטה קולית. כאופציה, תוצענה גם מערכת ניווט של טום-טום איתה פיאט משתפת פעולה כבר מספר שנים ומצלמת רוורס.

    פיאט לא חושפת את היצע המנועים בו תעשה האגאה שימוש, אך היא מציינת כי יהיו אלה שני מנועי טורבו דיזל ושניים לוגמי בנזין אשר לא ידוע אם יהיו מוגדשים או לא. המנועים יפיקו בין 95 ל-120 כ"ס וישודכו לתיבות ידניות או אוטומטיות (שככל הנראה תהיה רובוטית עם מצמד אחד או שניים).

    dddd