תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • קיה
  • קיה פורטה
  • קיה פורטה - מכונית ממש בסדר

    קיה פורטה

    הקיה פורטה צוללת אל לב שוק הרכב הישראלי ומתמודדת על פלח השוק התחרותי ביותר. האם היא טובה מספיק? יצאנו לבדוק.

    • 16-10-2010
    • מאת: אלירן אברזל

    עם יבואן חדש, אחריות ארוכה במיוחד ורשימת דגמים ארוכה ומודרנית, מנסים בקיה להפתיע ולכבוש את ליבו של שוק הרכב הישראלי. הפורטה היא משפחתית 4 דלתות, עם מנוע 1600 סמ"ק ותיבת הילוכים אוטומטית, מפרט שתואם אחד לאחד את סטנדרט הליסינג הישראלי. ועם מפרט כזה, אפשר בהחלט לצאת מנקודת ההנחה שהפורטה היא אחת המכוניות החשובות ביותר בדרך לכיבוש השוק המקומי על ידי קיה.
    יצאתי לסוף שבוע ארוך בחברתה של הפורטה, במטרה לבדוק האם יש לה את היכולות להתמודד ראש בראש עם מובילות הקטגוריה ולהפוך למשפחתית מן המניין.

    כבר ברגע הכניסה לתא הנוסעים הרגשתי שמשהו השתנה. זאת ממש לא אותה קיה ספיה ארכאית שפגשתי באמצע שנות התשעים בחניה של השכן. תא הנוסעים של הפורטה נראה, וגם מרגיש, מודרני ונעים. המושבים הקדמיים קצת קשים ובכל זאת נוחים במידה מספקת, גם בנסיעות ארוכות. תנוחת הנהיגה, לעומת זאת, לא קלעה לטעמי ולאורך כל הסופ"ש מצאתי את עצמי משחק שוב ושוב עם ידיות הכיוון של המושב וההגה, בתקווה למצוא תנוחה טובה יותר. נהגים אחרים שהתנסו ברכב במהלך הסופ"ש טענו בתוקף שאני קצת הוזה ו"דווקא די נוח כאן". אני משאיר זאת לשיפוטכם האישי. איכות ההרכבה טובה וצריך להתאמץ כדי להוציא את הקרקושים מתוך הדש-בורד המוצק. מערכת השמע המקורית אמנם מצטיינת בשלל חיבורים חיצוניים, בתפעול קל ובמקלט רדיו רגיש במיוחד (כזה שקולט את רדיו תל-אביב גם בחיפה) אבל איכות השמע שלה נעה בין ככה-ככה (במצב רדיו) לסביר (כשמחברים התקן חיצוני).

    קיה פורטה

    קיה פורטה

    תא הנוסעים של הפורטה מרווח דיו כדי להכיל כל משפחה ישראלית ממוצעת, עם ובלי כסאות בטיחות. מרווח הרגליים והראש מאחור טוב למדי, אבל המושבים האחוריים לא באמת נוחים. תא המטען גדול ועמוק, כפי שמתבקש ממכונית משפחתית. העיצוב החיצוני המוצלח של הפורטה מצליח להסוות בצורה מכובדת את אורכה של המכונית. היא נראית לא רע בכלל, למרות שהיא ממש ממש מזכירה כל מיני דברים שכבר ראיתי פעם. היא מושכת יותר מבטים משאר המשפחתיות 1600-אוטומט-ליסינג על הכביש. אולי בגלל העיצוב, אולי בגלל הצבע השחור-בוהק של מכונית המבחן ואולי בגלל שעדיין אין המון פורטה על הכבישים. לא היה מספיק זמן לערוך סקר, רציתי לנהוג.

    לפורטה מנוע בנזין בנפח 1600 סמ"ק, שמתהדר לפחות על הנייר ב-126 כוחות סוס מרשימים. הזינוק הראשוני מהמקום משאיר הרבה ציפייה לבאות, אבל משם והלאה הכל הופך לדי שגרתי. עיקר כוחו של המנוע נמצא בסל"ד גבוה, המקום הזה שרוב נהגי הפקקים לא יגיעו אליו לעיתים קרובות. בסל"ד בינוני הוא מספק את הסחורה, אבל רחוק מלספק דחף מרשים. לתיבת ההילוכים האוטומטית יש ארבעה הילוכים בלבד, והיא עושה כל מה שאפשר כדי להוציא מהם את המקסימום. היא מעבירה הילוכים בצורה חלקה ונעימה, משתפת פעולה עם כמעט כל דרישה לקיק-דאון ולא מתביישת למשוך את מד הסל"ד אל קצה הסקאלה כאשר הרגל לוחצת חזק על דוושת הגז. שני האחרונים אמנם יאפשרו לפורטה לצבור תאוצה בקצב ראוי, אבל יעלו בלא מעט רעש מנוע בתא הנוסעים.

    קיה פורטה

    בתוך העיר מתגלה ההגה החשמלי של הפורטה כקל מידי. רק מחוץ לעיר, כשהמהירות עולה, הוא מקבל משקל כבד ונכון יותר אבל לאורך כל הנסיעה נותר מנותק לחלוטין. הגה זה, ביחד עם תיבת ההילוכים הפשוטה, מוציאים כל טעם בנהיגה ספורטיבית מהירה. זה לא שהיכולות של הפורטה לא גבוהות או שאחיזת הכביש שלה נמוכה, אבל נהיגה נמרצת בפורטה מרגישה קצת כמו טופו - אפשר לאכול את זה, אבל אין לזה ממש טעם.

    סיכום המערכת:
    במוצאי שבת, בעודי תקוע בפקק בכביש החוף בואך חדרה עם חצי מהמדינה, נפל לי האסימון. הפורטה היא מכונית ממש ממש בסדר. בעצם, זאת כנראה המכונית הכי בסדר שאפשר לקנות היום ב-118 אלף ₪. קשה להצביע על שום נקודה בה הפורטה נופלת בגדול ממתחרותיה, ובאותה נשימה גם קשה להצביע על נקודות בהן היא מתעלה בגדול על מתחרותיה. היתרון הגדול ביותר שלה על פני המשפחתיות האחרות הוא בנושא האחריות - רק הקיה מגיעה עם 7 שנות אחריות על המנוע והגיר. זה חשוב יותר ללקוח הפרטי שיקנה את הרכב כחדש או כמשומש, וחשוב פחות ללקוחות הליסינג שהם פלח השוק העיקרי של הפורטה.
    אם היה מדובר בעוד מכונית משפחתית-1600-אוטומט מבית מאזדה/טיוטה/פורד, כנראה שלא הייתי מתאכזב. אבל קיה, האנדרדוג שבחבורה, צריכה קצת יותר מאחריות מורחבת וחבילה ממוצעת כדי לנצח את הדעות הקדומות של שוק הרכב הישראלי.

    ציוני מערכת CarsForum:

    כללי - * * * וחצי

    הנאה מנהיגה - *

    ביצועים - * *

    נוחות - * * *

    אבזור - * * * *

    קיה פורטה בקטלוג הרכב החדש של CarsForum

    קיה פורטה

    קיה פורטה

    dddd