תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סובארו
  • סובארו אאוטבק
  • סובארו אאוטבק החדשה בישראל

    סובארו אאוטבק

    היום מושק בישראל הדור החמישי של הרכב שנחשב בפי רבים לרכב הפרקטי בעולם. המחיר: החל מ-200,000 ש"ח

    • 08-03-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    מוקדם יותר הבוקר, לצד השקת סובארו B4 החדשה, הושקה גם סובארו אאוטבק החדשה - גרסת השטח המוגבהת של ה-B4 שהחל מדור זה גם תופס את מקומה של גרסת הסטיישן הרגילה שייצורה הופסק. המכונית שומרת על המתכון המנצח שהפך את האאוטבק בדורותיה הקודמים לאחד הדגמים המוערכים ביותר של סובארו (למעט אולי ה-STI האגדית). מרכב סטיישן שימושי, מרווח גחון מוגבה, אמינות מוכחת והנעה כפולה עם יכולות שטח לא מבוטלות מופיעים כולם גם בגלגול הנוכחי ומגיעים היום לישראל כאשר מוצמד אליהם תג מחיר של החל מ-200,000 ש"ח, בדיוק כמו הדגם היוצא.

    סובארו אאוטבק

    בניגוד למחיר שנשאר זהה, המידות דווקא גדלו במעט. האאוטבק רושמת גידול של 4 ס"מ באורך הכללי ל-481 בסך הכל, הרוחב צמח בשני סנטימטרים ל-184 ס"מ ותא המטען גדל ב-22 ליטרים תמימים ומציג עתה נפח של 512 ליטר. הגובה ובסיס הגלגלים נותרו ללא שינוי ועומדים בדור החדש על 160 ס"מ ו-274 ס"מ בהתאמה.

    האאוטבק החדשה מקבלת את אותו מנוע כמו של הדגם היוצא, אך לא לפני שהוא עבר כמה וכמה שיפורים  לעל מנת להפוך אותו חזק יותר, נעים יותר ויעיל יותר. ההספק המרבי עלה מ-167 כוחות סוס ל-175 והמומנט קיבל תוספת קטנה של 0.6 קג"מ לנתון מרבי של 24 קג"מ. ההנעה נשארה כפולה וסימטרית והכח לגלגלים עובר דרך אותה תיבת הילוכים רציפה, שמטרתה למזער את צריכת הדלק שעומדת על 14.3 ק"מ לליטר משולבים.

    סובארו אאוטבק

    למרות שבמדינות אחרות סגמנט ה"סטיישן-מוגבהת-עם-יכולות-שטח" הוא דיי צפוף, הלקוח הישראלי כנראה אוהב את מראה השטח יותר מאשר את יכולות השטח ולכן סובארו אאוטבק החדשה היא המכונית היחידה בסגמנט בישראל. אי לכך, מוצאת האאוטבק את עצמה כשהיא מתחרה מול רכבי שטח קלאסיים יותר, דבר שעלול אף לגרום לקניבליזציה מסויימת עם מכירותיו של סובארו פורסטר.

    סובארו אאוטבק מגיעה לישראל בשתי גרסאות - X הבסיסית שכוללת 7 כריות אוויר, חישוקי 17 אינץ', פנסי ערפל קדמיים ותאורת לד מלאה מלפנים, בקרת אקלים מפוצלת, מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך 6.2 אינץ' ושליטה קולית, חיבורי USB ו-AUX, דיבורית בלוטות', מושב נהג מתכוון חשמלית, בורר מצבי נהיגת שטח עם בקרת ירידה במדרון (X-Mode) ועוד.

    סובארו אאוטבק

    גרסת XS המאובזרת יותר כוללת בנוסף גם חישוקי 18 אינץ', מסך 7 אינץ' למערכת המולטימדיה, מצלמת רוורס מקורית, ריפודי עור למושבים, שליטה קולית על מגוון רחב יותר של פונקציות (כולל בקרת האקלים), דיפון דמוי עץ בתא הנוסעים, שקע USB נוסף, חלון גג חשמלי, כניסה והנעה ללא מפתח ועוד. מחירה של גרסת XS יעמוד על 225,000 ש"ח. 

    dddd