תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • הונדה
  • הונדה HR-V החדש – פרטים נוספים

    הונדה

    הונדה HR-V החדש יגיע אלינו לקראת סוף 2015 ויציע מרווח פנים נדיב, תא נוסעים מאובזר ומנוע 1.5 ליטר חדש.

    • 18-02-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    אפשר כבר להרגיש את הציפייה להונדה HR-V באולם התצוגה של חברת מאיר, ברחוב יצחק שדה בתל-אביב. לאחר כמה שנים יבשות מאוד בהם הציגה הונדה מעט מאוד דגמים אירופאים חדשים, נראה אולם התצוגה של המותג כמעט ריק מדגמים. נראה שעכשיו משהו מתחיל להתעורר ובמהלך 2015 צפויים להגיע ארצה כמה דגמים חדשים ומעניינים של הונדה, כשה-HR-V הוא אחד מהם.

    ה-HR-V הוא לא שם חדש בעבור הונדה ובמהלך שנות ה-2000 שיווקה הונדה באירופה רכב עם שם דומה, שהיה אח קטן ל-CR-V. למרות שזכה להצלחה יחסית באולמות התצוגה, שיווקו של ה-HR-V הופסק בשנת 2006 ורק כעת צפויה היצרנית להחזירו לשוק, כמתחרה לרכבי הפנאי הקומפקטיים העירוניים כדוגמת ניסאן ג'וק, אופל מוקה ועוד.

    הונדה HR-V החדש

    הונדה HR-V הוא למעשה הגרסה האירופאית של ה-ווזל (Vezel), שנחשף לראשונה ביפאן כבר בסוף שנת 2013. כצפוי הגרסה האירופאית דומה עד מאוד לגרסה היפנית עם כמה שינויים קלים לעיצוב החישוקים או יחידות התאורה. בהונדה ניסו להעניק לרכב עיצוב דמוי רכב קופה, עם דלתות אחוריות בעלות ידיות נסתרות וגג שמשתפל לאחור. עיצוב החזית והגריל הקדמי מיישרים קו עם העיצוב המעודכן של ה-CR-V,  שצפויה להגיע ארצה בקרוב.

    כמעט כרגיל אצל הונדה, וכצפוי ממכונית המבוססת על פלטפורמת הג'אז, ה-HR-V תציע מרווח פנים נדיב במיוחד. בהונדה מבטיחים כי כל חמשת הנוסעים ברכב ייהנו ממרוח פנים שמקובל בקטגוריות גבוהות יותר. תא המטען יציע נפח נדיב יחסית לקטגוריית הג'יפונים הקטנים, שיעמוד על 453 ליטרים במצב הרגיל ויגיע עד 1,026 ליטרים לאחר קיפול המושבים.

    ואפרופו קיפול המושבים – גם כאן תציע הונדה את מערכת ה-Magic Seats הנהדרת שלה. המערכת הזו מאפשרת קיפול של המושב האחורי בצורה המוכרת (השכבת משענת הגב קדימה ויצירת רצפה שטוחה עד למושבים הקדמיים), אבל גם הרמה של בסיס המושב כלפי מעלה כדי ליצור מקום לחפצים ארוכים וגבוהים במקום המושב האחורי.

    הונדה HR-V החדש

    בשלב הראשון יגיע הונדה HR-V לאירופה ללא אופציה למערכת הנעה כפולה. מבחר המנועים יכלול שני מנועים בלבד – בנזין ודיזל. קצת חבל שמערכת ההנעה ההיברידית החדשה והמתקדמת של הונדה, שכבר נמכרת ביפן ובארצות הברית, לא תגיע בשלב זה לאירופה.

    לגרסת הבנזין, שתהיה כמובן העיקרית כאן בישראל, מנוע i-VTEC חדש בנפח של 1.5 ליטר שמפיק 130 כוחות סוס. גרסה זו תוצע עם תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית-רציפה (CVT). נתוני צריכת הדלק או הביצועים לא פורסמו בשלב זה.

    בנוסף תציע הונדה גם גרסת דיזל חדשה ומעניינת, עם מנוע בנפח של 1.6 ליטר שיציע הספק מרבי של 120 כוחות סוס. המנוע הזה יוצע גם הוא בשידוך לתיבת ההילוכים האוטומטית-רציפה, שידוך נדיר למדי בשוק. אבל כמו שאנחנו מבינים את זה, אל תבנו על השילוב הזה בישראל.

    הונדה HR-V החדש

    עוד מבטיחים בהונדה כי תא הנוסעים של הונדה HR-V יצויד בחומרים ברמה גבוהה ויציע רמת אבזור גבוהה במיוחד. רשימת האבזור המקורית כוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מערכת הפעלה Android, מסך רב-מגע (תומך בתנועות כיווץ והרחבה, כמו בסמארטפון), חיבור אינטרנט סלולרי, הזרמת מדיה דרך בלוטות', יציאת HDMI ואופציה ל-MirrorLink במכשירים תואמים.

    עוד כוללת רשימת האבזור אופציה לגג שמש פנוראמי, התראה מפני התנגשות, התראה על סטייה מנתיב הנסיעה, הפעלה אוטומטית של אורות גבוהים, מערכת בלימה אוטומטית ובלם יד חשמלי.

    שיווקו של הונדה HR-V באירופה צפוי להתחיל בקיץ הקרוב (2015). אלינו הרכב צפוי להגיע רק לקראת הסתיו.

    הונדה HR-V החדש

    dddd