טויוטה אוונסיס עוברת מתיחת פנים

טויוטה אוונסיס סטיישן

טויוטה מעבירה את האוונסיס מקצה שיפורים קליל לקראת תערוכת ג'נבה ומפרסמת תמונות ראשונות

  • 16-02-2015
  • מאת: פבל צ'רניצקי

בניגוד לדיווחים ברשת מהחודשים האחרונים, על-פיהם טויוטה מתכננת להפסיק את ייצורה של האוונסיס שמדשדשת במכירות מסביב לעולם, נראה שדווקא ההפך הוא הנכון והיצרנית היפנית מחליטה לחדש אותה לקראת תערוכת ג'נבה הקרובה. הדור הנוכחי של האוונסיס הושק כבר לפני למעלה מ-5 שנים, ורגע לפני שתחשוף את מתיחת הפנים השניה שלה, מפרסמת טויטה שתי תמונות שמראות חזית חדשה ברוח העיצוב הנוכחית.

בתמונות שפרסמה טויוטה עומדות שתי הגרסאות של האוונסיס - הסדאן והסטיישן, ומציגות שינוי קליל אך מורגש לחזית. בין היתר מקבלת האוונסיס החדשה פנסים זוויתיים יותר, פגוש עם פתח יניקת אוויר גדול וגריל עליון קטן יותר. המראה הכללי של החזית החדשה מזכיר מאוד את האוריס והאייגו החדשה, אם כי הוא נעדר את הצבע השחור בין הפנסים לגריל התחתון שיוצר באייגו X עצום שמעטר את החזית.

טויוטה אוונסיס 2015

על מנת למשוך את התענוג ולהשאיר אותנו דרוכים, טויוטה לא מפרסמת תמונות של החלק האחורי, אבל אנחנו לא נופתע אם נמצא גם שם פנסים חדשים ופגוש בעיצוב שונה. מה שעוד טויוטה לא מפרסמת, הם נתונים טכניים, אך היא כן מבטיחה בהודעתה לעיתונות "ליין מנועים חדש שיציע ביצועים וצריכת דלק משופרים". עקב המחסור בפרטים מאומתים, נעבור לשמועות והשערות.

עפ"י אותן שמועות, טויוטה אוונסיס צפויה לקבל מערכת הנעה היברידית אותה תירש מהפריוס או מאחד הדגמים ההיברידיים האחרים של היצרנית היפנים. האמת היא שציוד האוונסיס בהנעה היברידית הוא צעד מאוד מתבקש, במיוחד לאור העובדה שלטויוטה יש לא מעט מערכות כאלה שכבר נמצאות בשימוש וממתינות על המדף, כך לדוגמא המערכת שנמצאת בקאמרי או אפילו ביאריס. בנוסף, וכדי לעמוד בדרישות תקן יורו6, טויוטה תהיה חייבת לשפר את נתוני צריכת הדלק של מנועי ה-1.8 ו-2.0 ליטר בנזין ומנועי ה-2.0 ליטר ו-2.2 ליטר טורבו דיזל, אולם על כך אין פרטים קונקרטיים יותר בשלב זה.

טויוטה אוונסיס 2015

בנוסף, מבטיחה טויוטה גם "אבזור בטיחות מהפכני". ההשערה הרווחת היא שמדובר בחבילת מערכות הבטיחות האקטיביות של טויוטה, Safety Sense, שכוללת בין היתר בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטומטית ועוד שלל צעצועים ואביזרים שיעזרו לנהגים להמנע מהחוויה הלא נעימה של תאונה.

בכל מה שנוגע לשוק הישראלי, האוונסיס היא לא בדיוק להיט מכירות ונראה שדווקא משטרת ישראל היא אחד הקניינים העיקריים של המכונית, בעוד שלקוחות פרטיים מעדיפים לבחור בקאמרי הגדולה, המאובזרת וההיברידית יותר. למרות זאת, קשה לנו להאמין שיוניון מוטורס תבחר שלא לייבא אותה ארצה.

dddd