תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • הונדה
  • הונדה ג'ייד - מיניסטיישנוואן

    הונדה

    הג'ייד נראה כממשיך דרכו הרוחני של ה-FRV. שישה מושבים בתצורת סטיישן, יש יותר הגיוני מזה?

    • 12-02-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    אל תבינו אותי לא נכון, הסיוויק טייפ R וה-NSX החדשות של הונדה הן מכוניות באמת נחמדות, אבל הונדה ג'ייד (כן, כן, זו לא טעות, לא התכוונתי לג'אז) היא לטעמי מכונית הרבה יותר מעניינת. אחרי שהושקה בשנת 2013, היום מתחילה הונדה לשווק את הג'ייד גם ביפן. חבל שהונדה לא רוצה לתת לשאר העולם (עזבו שאר העולם, לפחות לנו) להנות ממנה גם כן.

    הונדה ג'ייד

    על פניו נראה שעומדת מולנו "סתם עוד סטיישן", אבל מתחת לפני השטח מסתתרת בעצם גרסת המאה ה-21 של ה-FR-V. נכון, בכל הנוגע לעיצוב חיצוני, עם גובה של 153 ס"מ (ס"מ אחד גבוה יותר מהג'אז) הג'ייד היא באמת סתם עוד סטיישן. אבל המנדסים בהונדה הצליחו איכשהו לדחוס פנימה שישה מושבים בשלוש שורות, כאשר שני המושבים בשורה השנייה הם מושבי "קפטן" כפי שנהוג במיניוואן האמריקאים המגודלים.

    אז למה היא כל כך מעניינת? כי מאז שהופסק ייצורו של ה-FR-V (ושל הפיאט מולטיפלה מספר שנים מוקדם יותר), אם הייתם צריכים רכב שישנע מדי פעם יותר מחמישה אנשים, האופציות שלכם לבחירה היו מוגבלות למיניוואן, או מיניוואן. עם הג'ייד הונדה מפיחה חיים חדשים בקטגוריית הביניים הזו, שמתאימה בדיוק לאנשים שצריכים מיניוואן, אבל מעדיפים שלא להראות באחד.

    הונדה ג'ייד

    ככל שאני בוחן את ההודעה לעיתונות ששחררה הונדה, כך אני מצפה למצוא את ה"דיל ברייקר", החסרון המהותי במכונית שהופך אותה ללא רלוונטית, לא כדאית, או סתם לא רעיון טוב. קריאה נוספת של הטקסט ואני עדיין לא מצליח למצוא אזכור לפשרות שנעשו. אורך המכונית עומד על 465 ס"מ, אורכה של מכונית משפחתית ממוצעת, ובסיס הגלגלים, שאורכו 276 ס"מ, קצר בסנטימטר אחד מזה של האקורד.

    נראה שהקאץ' גם לא נמצא ברשימת האבזור, שכוללת אפילו חבילת מערכות בטיחות אקטיביות שישמרו על המכונית בתוך הנתיב שלה (בעזרת מערכת שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה) ומחוץ למכוניות אחרות (בעזרת בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת בלימה אוטומטית).

    הונדה ג'ייד

    בשלב זה הג'ייד תשווק כאמור רק בסין וביפן. וחבל, כי לצד התכנון המבטיח של המרכב, המכונית גם מגיעה עם מערכת הנעה היברידית שכוללת מנוע 1.5 ליטר ותיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים שיעבדו לצד מנוע חשמלי. נתוני צריכת הדלק, שעומדים על 25 קילומטרים לליטר בנסיעה משולבת, הם הדובדבן שבקצפת.

    הונדה ג'ייד

    הבעיה מתגלה במחיר, שיעמוד ביפן על 2.72 מיליון יין. בתרגום ישיר מדובר על כ-88 אלף שקלים לא מאוד גבוהים, אך ביקור באתר היפני של הונדה מגלה שתמורת 40 אלף יין (1,300 ש"ח) יותר, מקבלים את האודיסי, מיניוואן שבעה מקומות אמיתי. עם כזה מחיר, היפנים יכולים לשמור אותה לעצמם.